tengerpart,nyugágy,kavics Forrás: Unsplash

Van olyan, hogy augusztusi depresszió, és téged is elkaphat

A tudomány is igazolja, hogy ez teljesen normális. De azért lehet küzdeni ellene.

Egyre alacsonyabban jár a nap, hűvösödnek az esték, az üzletekben tanszerakciók vannak soron – ez csak egy dolgot jelenthet: augusztus van. És ugyan van még minek örülni: jön a 20-i hosszú hétvége, kellemes a Balaton vize, azért vannak köztünk olyanok, akiket elfog az augusztusi depi. A pszichológusok szerint ez nagyjából olyan, mint a vasárnapi depi, csak egy teljes hónapig tart. És ugyan csak nagyon kevés embert érint az érzelmi hullámvölgy, őket rendesen odavágja, hiszen szezonális hangulatzavarról van szó.

És hogy honnan tudhatod, hogy érintett vagy-e? A pszichológusok meghatározása szerint az szenved szezonális hangulatzavarban, aki legalább két hétig folyamatosan tapasztalja magán a tüneteket, és nem javul az állapota. Ha ez nem teljesen igaz rád, akkor az állapot alig kimutatható változata kerített téged hatalmába. Ez azt jelenti, hogy rövidebb ideig, kevésbé erősen és hullámzóan jelentkeznek a tünetek. Ha valami jó történik, akkor jobban érzed magad, a rossztól pedig rosszabbul – ez banálisan hangzik, de az igazi hangulatzavarnál az érintett nem reagál a körülményekre.

A szezonális hangulatzavartól szenvedők általában télen tapasztalják meg tüneteik erősödését, de azért augusztusban is találnak éppen elég okot a búskomorságra: a közeledő iskolakezdést, a nyári szabadság végét és a nem olyan távoli jövőben felsejlő karácsonyi szezont.

A szakértők szerint egyetlen módon küzdhetünk a negatív érzések ellen: ha az utolsó nyári napokat lazításra és merengésre használjuk. Sokat dobhat még a hangulatunkon, ha olyan dolgokat csinálunk, amiket szeretünk, azokkal az emberekkel, akik kedvesek a szívünknek. Azt viszont ne engedjük, hogy a pocsék hangulatunk elszigeteljen minket – inkább irány egy koncert, egy kávéház terasza vagy a mozi a barátokkal.

Az sem akadály a last minute nyaralásra, ha már nem tudsz kivenni szabadságot. Nyaralni tulajdonképpen otthon is lehet, az év bármely szakában...

...vagy este, munka után is:

De kiderítheted azt is, melyik városban kellett volna születned:

Vagy megtervezheted a következő utadat: