A nyár 6 legnépszerűbb thrillere a Netflixen, amit muszáj megnézni, ha bírod az erős feszültséget

Borítókép: A nyár 6 legnépszerűbb thrillere a Netflixen, amit muszáj megnézni, ha bírod az erős feszültséget Forrás: Getty Images
Egy jó filmet néznél este? Tudjuk, milyen fárasztó lehet, amikor hiába keresgélsz hosszasan a Netflixen, mégsem találod, amire igazán vágynál. De most összeállítottunk neked egy listát a legizgalmasabb netflixes filmekkel, amelyek Európa-szerte a top 20-ban vannak a nézők szerint (és szerintünk is).

Szereted az izgalmas filmeket? Akkor a következő válogatást kedvelni fogod, mert összegyűjtöttük benne az elmúlt időszak legütősebb akcióthrillerjeit!

Jöjjön hát az 5+1 legizgalmasabb film a Netflixen, amitől garantáltan lerágod a körmöd (és nem az unalomtól)!

Forrás: Unsplash/Georgia Vagim

The mother (Anya)

A Jennifer Lopez főszereplésével készült Anya történetében egy bérgyilkosnő bújik elő sokéves, önkéntes rejtőzködéséből, hogy megvédje lányát a gonosz maffiózóktól. Lopez egy Afganisztánt és Irakot megjárt, taktikai harcászati kiképzésben is részesített mesterlövészt játszik, aki hazatérése után nem találja a helyét, ezért összeáll egy fegyverkereskedő párossal és a szeretőjükként arra a felismerésre jut, hogy addigi engedelmes parancskövetőből akár még az események irányítójává is válhat. Életstratégia-váltása egészen jól működik mindaddig, amíg teherbe nem esik. Ekkor a megszületendő gyereke érdekében menekülnie kell a maffiózóktól, ám a feladásukért cserébe kapott CIA-védelemért le kell mondania kislányáról, Zoéról és saját túlélése érdekében Alaszka hófödte tájaira száműznie magát. Az évekig rejtőzködő anya akkor aktivizálódik, amikor a hajdani maffiafőnök szeretők Zoé elrablásával próbálják kézre keríteni árulójukat. Izgalmas film, amit végig lehet izgulni, ugyanakkor érzelmi többletet is kapunk azáltal, hogy a bérgyilkos anya és örökbeadott lánya között szép lassan kialakuló kötődés lélektani folyamatát is végigkísérhetjük.

Extraction 2. (A kimenekítés 2.)

A filmkritikusok szerint még Thor is megirigyelné színészi alteregója zúzását A kimenekítés második részében.

Még a pandémia idején robbant be a köztudatba és tartotta heteken át a nézettségi csúcsot Tyler Rake: A kimenekítés első része Chris Hemsworth főszereplésével és már itt is a folytatás, a Kimenekítés 2., ami pár nap alatt a legkedveltebb filmek közé küzdötte fel magát.

A második rész a főhős, Tyler Rake folyóba esését követően veszi fel a fonalat, hogy lineárisan bemutassa a főhős túlélésének mérföldköveit. Rake Ausztriában vonul nyugdíjba a kutyájával és néhány csirkével, hogy egy titokzatos összekötő (Idris Elba) hatására ismét felvegye a zsoldját. Ezúttal Banglades helyett Grúziában kell akcióznia Rake-nek, ahol egy helyi börtönből kell kiszabadítani egy országos bűnözőnek a feleségét és két gyermekét – akikhez történetesen személyes szálak fűzik, mivel volt feleségének a húgáról és annak gyerekeiről van szó. Ezzel nemcsak azt magyarázza a forgatókönyv, hogy Rake miért is tér vissza, hanem megnyílik a lehetőség arra, hogy jobban megismerjük a címszereplő múltját. A film tele van akcióval, izgalmas jelenetekkel. Aki amellett dönt, hogy megnézni, nem fog unatkozni! És akinek tetszett az első rész – valamint a Chris Hemsworth rajongóknak –, nekik erősen ajánlott a folytatás is, ami garantáltan nem okoz csalódást!

The Gray Man (A szürke ember)

Court Gentry (Ryan Gosling) alkut köt a CIA-val, nem kell hosszú évekre a hűvösre vonulnia, ha beáll bérgyilkosnak és elvégzi a piszkos munkát helyettük. Ő lesz a szürke ember, akire bizonytalan jelen és még bizonytalanabb jövő vár. Telnek az évek, a hatos számú bérgyilkos a legjobb és legmegbízhatóbb munkaerővé válik, csakhogy mentorát, Fitzroyt (Billy Bob Thornton) nyugdíjazzák, a köztörvényes bűnözők beszervezését támogató Sierra programot pedig leállítják. Amikor a négyes számú bérgyilkos terhelő bizonyítékokat ad át Gentrynek a halála előtt, világméretű hajsza veszi kezdetét. Az új vezető, Carmichael (Regé-Jean Page) a rostán fennakadt pszichopata Lloyd Hansent (Chris Evans) küldi „Hatos” után, hogy szerezze meg az adathordozót és iktassa ki őt. Carmichael Fitzroy szívbeteg lányát használja csalinak, akinek életét Hatos korábban egyszer már megmentette.

Luckiest girl alive (A szerencse lánya)

A film történeti szála dióhéjban: egy írónő tökéletesen megtervezett New York-i élete teljesen felborul, amikor egy bűnügyi dokumentumfilm hatására szembenéz viszontagságos gimnáziumi múltjával. A Mila Kunis főszereplésével forgatott megrázó dráma, a forgatókönyvet is jegyző Jessica Knoll nagy sikerű regényéből készült és részben valós eseményeken alapul.

A főhősnő, Ani látszólag tökéletes életet él: egy női magazin vezető szerkesztője, vőlegénye módos családból való. A lánynak láthatóan nincsenek anyagi gondjai és boldognak tűnik az életében. Az a fajta ember, akire még akár irigykedhetnénk is. Ám már a film első jelenete rácáfol erre, ami egy sokkoló képsorral indít: a menyasszony és a vőlegény kést válogat az esküvőre, és mikor a lány kézbe veszi a konyhai eszközt, hirtelen megtántorodik, képzeletében egy pillanatra vér cseppen a pengéről. Már ekkor érezzük, hogy itt valami nagyon nincs rendben. Kiderül, hogy Anit megerőszakolták a középiskolában és az azóta eltelt időben tulajdonképpen azért küzdött, hogy elfelejtse az egészet. A múltbeli emlékeket egy rendező kavarja fel, aki dokumentumfilmet forgat a Brentley Gimnáziumbeli 1999-es mészárlásról, amiben állítólag Ani Fanelli is benne volt. A Szerencse lánya tétje innentől az, hogy vajon Ani kamerák elé áll-e, hogy elmesélje a saját szemszögéből a történteket, aminek az is része, hogy csoportos nemi erőszak áldozata volt abban évben. Már akkor próbált erről beszélni, ám egyfelől szinte senki sem hitt neki, másfelől végül ő maga burkolózott hallgatásba, mivel félt azoktól a következményektől, amik áldozatként várhattak rá

A film zseniálisan mutatja be, milyen az, ha valaki a sérülése mögé rejtőzik, ha mindent azzal magyaráz (akár utólag is), és azzal vívja ki embertársai együttérzését, így leplezve azt, hogy valójában milyen ember. A Szerencse lánya feszült thriller egy kőkemény nőről, aki nem akar áldozat lenni.

Red notice (Különösen veszélyes bűnözők)

A Red Notice már a bemutatása napján a Netflix legnézettebb filmje lett, ám ez annak fényében, hogy három A-listás színész is szerepel benne (Dwayne Johnson, Gal Gadot és Ryan Reynolds), ez nem is olyan meglepő. Ez az a film, amit a kritikusok nagyon lehúztak, a nézők viszont azóta is imádnak.

Ahogy a három főszereplő, úgy a keretsztori is érdekfeszítő, majdhogynem garancia arra, hogy a film fotelhoz szegezzen minket. Márpedig a szereposztás tökéletesre sikeredett: John Hartley-t alakítja Dwayne Johnson, aki az FBI egyik legprofibb ügynöke, és többek között kézre keríti a világ második leghírhedtebb műkincstolvaját, Nolan Booth-t (Ryan Reynolds). A világ leghírhedtebb műkincstolvaja, Sarah Black (Gal Gadot) azonban beleköp mindkettejük levesébe. Hartley-nak és Booth-nak ezért össze kell fogniuk. Bár kezdetben mindketten ódzkodnak a csapatmunkától, viszont az ügynök mindenképpen tisztára akarja mosni a nevét, a szélhámos pedig ismét a világ első számú tolvaja szeretne lenni.

Sarah azonban mindig egy lépéssel a két férfi előtt jár, és ahol csak tud, keresztbe tesz nekik a kontinenseken átívelő hajsza során, melynek célja az, hogy megkaparintsák Kleopátra harmadik aranytojását. Az akciódús kaland során azonban a dolgok váratlan fordulatot vesznek. Szerintünk izgalmas film, tele humorral; nem lehet nem szeretni.

The woman in the window (Nő az ablakban)

A Nő az ablakban alapját A.J. Finn 2018-as regénye adta, az ebből adaptált filmet több ok miatt várta már a közönség tűkön ülve. Az egyik maga Joe Wright rendező, a további okok között szerepel a főszereplő Amy Adams, valamint színésztársai, Gary Oldman és Julianne Moore. A harmadik fontos tényező pedig egy olyan alaptörténet, ami izgalmas, fotelhez szegezős és lúdbőrözős.

A történet szerint a gyerekpszichológusként dolgozó Anna Fox (Amy Adams) egy agorafóbiás, alkoholista és gyógyszerekkel kezelt nő, aki már tíz hónapja nem hagyta el hatalmas házát, amelyben egyedül ő, valamint egy bérlője, David (Wyatt Russell) lakik, utóbbi az alagsorban. Anna amellett, hogy elsötétített házában tucatszámra nézi a régi filmeket (stílusosan több Hitchcockot is) és iszik, rendszeresen figyeli ablakain keresztül az utca történéseit, amelyben a legnagyobb aktuális esemény egy család beköltözése a szomszédos házba. Annát ezt követően sorra látogatja meg a család minden tagja: elsőként a 16 éves fiú, Ethan (Fred Hechinger), aki láthatóan zaklatott az otthoni légkör miatt. Másnap az anya, Jane (Julianne Moore) teszi tiszteletét Annánál, akivel egy átborozott-átkártyázott éjszaka alatt máris barátságot kötnek. A harmadik látogató pedig a már sokkal kevésbé szívélyes apa, Alistair Russell (Gary Oldman). A család mindhárom tagján zavarodottság érződik, amit Anna az apa agresszív, kezelhetetlen viselkedésének tulajdonít. Egy éjszaka pedig az ablakon keresztül szemtanúja lesz annak, ahogyan Jane-t az otthonában megölik. Mikor azonban Anna jelenti az esetet, kiderül: a nő, akit mindvégig Jane Russellnek hitt, valójában nem létezik, és az igazi Jane Russellel még soha nem is találkozott. Annának viszont rögeszméje lesz, hogy amit látott, megtörtént, és nyomozásba kezd – természetesen csak a négy fal között.

A film folyamatosan fenntartja a feszültséget és egy pillanatra sem ad bizonyosságot. Így pedig mindvégig kénytelenek vagyunk talonban tartani mindkét lehetséges opciót: valóban beszámíthatatlan Anna, és mindaz, amit látott, puszta hallucináció, vagy pedig valaki csúnya játszma során az őrületbe akarja kergetni?