Nyolc órát alszol éjszaka, mégis egész nap ásítozol?

fáradtság,feltöltődés
Forrás: Gettyimages

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

N

Néhány apró trükk segít, hogy álomszuszék üzemmódból energikusba kapcsolhass.

Ez a cikk az Éva egy korábbi számában jelent meg először.

1. A krónikus fáradtság tipikus oka a mozgásszegény életmódban és az elégtelen táplálkozásban keresendő. Több kutatás is igazolta, hogy azok, akik mozogni kezdtek (hetente néhány alkalommal végzett könnyű sportra gondolj), hat hét után energikusabbnak érezték magukat. Mellesleg akik rendszeresen tornáznak, azok jobban is alszanak – nem hosszabb ideig, de pihentetőbben.

2. Kávé nélkül napközben is elképzelhetetlen az életed?
A koffein blokkolja az agyban az adenozint, azt a vegyületet, amely többek között a szervezet ébren tartásáért felel nappal és az elálmosodásért este. Ha nemcsak reggel, de kevesebb mint hat órával lefekvés előtt is fogyasztasz kávét vagy energiaitalt, az befolyásolja az alvásod minőségét. Kutatások szerint a kávét nem fogyasztók kevésbé ébrednek fáradtan reggel.

Olvasd el ezt is!

3. Eleget iszol napközben?
Egy tanulmány kimutatta, hogy ha 1,5 százalékkal csökken a szervezetünk hidratáltsága, az megnehezíti a koncentrálást. A vérünk sűrűbbé válik, így a tápanyagok és az oxigén lassabban jutnak el a szerveinkhez, az izmainkhoz. A 2 százalékos csökkenésre már szomjúság figyelmeztet. Azt mondják, ha a nap folyamán megiszol nyolc pohár vizet, nagy baj nem lehet. Ha a vizeleted halványsárga, akkor oké. Ha sötét, akkor ideje lehajtanod egy nagy pohár vizet!

4. A lefekvés előtt fogyasztott alkohol nem könnyíti az elalvást, és reggel sem fogod tőle jól érezni magad.
Egy kutatásban kimutatták, hogy az alkoholt nem fogyasztók gyorsabban álomba merültek, és mélyebben aludtak, különösen az éjszaka második felében. Az alkohol csökkenti a REM-fázisok hosszát.

5. Tartsd magad a napi ritmusodhoz. Érdemes hétvégén is a szokott időben felkelned. Viszont ha teheted, iktass be napközben egy húszperces szunyókálást: aranyat ér!

6. Ha éjjeli bagoly típus vagy (mint a népesség 20 százaléka), akkor peched van abból a szempontból, hogy a 9-től 5-ig munkába járós rendszert nem neked találták ki. Ezt hívják szociális jetlagnek: mintha nem a megfelelő időzónában léteznél. Próbáld ki ezt (ha a fentiek hatására még nem mondtál le a koffeinről): készíts este az ágyad mellé egy pohár vizet és két koffeintablettát. Állítsd be az ébresztést fél órával korábbra, mint ahogy kelned kellene. Amikor csörög az óra, félálomban vedd be a tablettákat, állítsd be az órát 30 perccel későbbre, és nyugodtan aludj vissza. Mire az óra megszólal, neked már nyitva is lesz a szemed, friss leszel az addigra felszívódott koffeintől, s nem folyik el az időd az ébredezésre. Reggel viszont csak koffeinmentes kávét igyál.

7. Előfordulhat, hogy az állandó fáradtságérzet mögött egészségi problémák – például pajzsmirigy-rendellenesség vagy cukorbetegség – állnak: ezt ellenőriztesd az orvosoddal.

Szeretnéd tudni, miért alszik rajtad olyan szívesen a macskád? Kattints a galériára!

Nézd meg a galériánkat>4 kép
Miért alszik olyan szívesen rajtad a macskád?
Tovább olvasok
Kép
Hogyan mondtam el az ovis kislányomnak, hogy egyszer meghalunk?

Egy este elalvás előtt a kislányom sírós hangon felkiáltott. „Ugye ti nem fogtok meghalni? Nem akarok új anyukát és apukát keresni! Ugye én sem fogok meghalni?” Köpni-nyelni nem tudtam, váratlanul ért a dolog. És aztán hazudtam neki. Először.

Kép
5 nagyon hasznos dolog, amit tudnod kell, ha sok koffeinmentes kávét iszol

Imádod a kávé ízét, vagy túlságosan hat rád a koffein, így többnyire a koffeinmentes kávéra szavazol? Azért ne hidd, hogy semmiféle hatása nincs a szervezetedre, csak azért, mert "mentes"!

Kép
Hogyan dolgoztam fel, hogy a lányom fiú akar lenni

Nemcsak a külvilágnak, nemcsak a pénztárosnak, nemcsak a buszsofőrnek vagy a családnak kellett megértenie a helyzetet, hanem a kollégáknak is, akik együtt dolgoztak mind a kettőjükkel. Lilla lánya fiú akar lenni. Nehéz helyzet, ugye?

Kép
Egy hónapja megreformáltam az étkezési szokásaimat – elmondom, mi változott

Ahol tornázom, ott az edzők rendszeresen megjegyzik: ugye tudjátok, hogy az alakformálásban a mozgás 30 százalékot számít, az étrend pedig 70-et? Ez szöget ütött a fejembe, és megvásároltam egy dietetikus által összeállított étrendet. Ennek egy hónapja.

Kép
A legjobb tippek szúnyogcsípés ellen, amikre nem is gondolnál

Házi és nem házi, de mindenképpen működő praktikákat gyűjtöttünk össze a szúnyogok ellen.

Kép
Napi horoszkóp július 12.: az Ikrek racionalitásukról híresek, a Szüzekre komoly kihívás vár

A hét utolsó napjára is izgalmas üzeneteket küldtek a csillagok, érdemes tehát elolvasnod a horoszkópod!

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Előfizetés

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem