Jane Fonda egészségmegőrző tippjei, amiket te is bevállalhatsz

Jane Fonda,egészség,tippek
Forrás: Getty Images

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

T

Táncosként, modellként és színésznőként, Fonda mindig is nagyon testtudatos volt. Fontos volt számára a mozgás és 82 éves létére a mai napig az is maradt. Kisétkű, azonban óriási rajongója a reggeliknek.

Fontosnak tartja az egészséges étkezést és az élelmiszer-napló vezetését. Állítása szerint az ember ugyanis csak ilyenkor látja feketén-fehéren mit is eszik. JaneFonda szerint le kell ülnünk, le kell lassulnunk, kihúznunk magunkat és kellőképpen megrágnunk az ételeket, nem csak eszetlenül befalnunk őket. Azt javasolja, hogy a napi kalória 1/3-át a reggeliből, 1/3-át az ebédből, és legfeljebb 1/3-át a vacsoránkból szerezzük be.

A nap általában tojással kezdődik számára, majd egy késői ebéddel folytatódik és nem ritka, hogy teljesen kihagyja a vacsorát. Kerüli a szénhidrátokat és a finomított cukrot. Ezeket csak természetes formájukban, gyümölcsökben fogyasztja. A sóbevitelre is fokozattan ügyel. Rengeteg színes gyümölcsöt és zöldséget eszik, és rajong a halakért.

Étrend

A színésznő azt tanácsolja, hogy mindig a legjobb minőségű friss gyümölcsöket és zöldségeket vásároljuk, a hosszú eltarthatóságú ételek helyett. A szívroham, a stroke és a magas vérnyomás kockázatának csökkentése érdekében kevesebb, mint 1500 mg sót együnk naponta, mindig olvassuk el az alapanyagok címkéit, és ha egy mód van rá ne sózzuk utol az ételeinket. Fonda minden nap különböző színű gyümölcsöket és zöldségeket eszik, zöldet, pirosat, kéket vagy lilát, sárgát, narancsot és fehéret. Rendszeresen fogyaszt tojást, teljes kiőrlésű kenyeret, joghurtot, friss gyümölcsöket, leveles zöldségeket, halat, sovány húsokat és kerüli a cukrot, üres kalóriatartalmú ételeket, a tartós élelmiszereket, egészségtelen harapnivalókat, a tartósítószerekkel és sóval dúsított ételeket.

"Amikor egy olyan útról indulok, amelyről tudom, hogy az a helyes út, mindent beleadok."


Heti rutin

Fonda szerint az egyik legjobb dolog, amit az agyad és a tested érdekében megtehetsz, az az, hogy kortól függetlenül kardió gyakorlatot végzel.

„A testmozgásnak bármikor, bárhol bele kell férnie a mindennapokba, akár azzal, hogy lépcsőn mész lift helyett, akár azzal, hogy vacsora után elmész sétálni. Bármit teszel összeadódik.”

A színésznő a mai napig jógázik, kardiózik, elliptikus tréningezik, kerékpározik, zumbázik és meditál – így tartja testét és elméjét is edzetten és fiatalon. Fontos a rutin, így hiányozni fog a testmozgás, ha épp kihagyod.

Gyakorlatok

  • Mindig melegíts be a gyakorlat előtt, és ne felejts el nyújtani utána - tanácsolja a színésznő.

  • Minden nap végezz aerob testmozgást. Ez bármi lehet, amit élvezel: séta, elliptikus tréning, kerékpározás, bármi.

  • A tánc jót tesz az agynak és a testnek. A lassú Zumba például remek erre a célra.
  • Szeret házon kívül edzeni. Azt tanácsolja, keresd meg mit tehetsz a szabadban, és csináld azt!

Rendszeresen jógázik. Kortól, nemtől függetlenül azt ajánlja másoknak is: hogy hozzá hasonlóan, naponta végezz el el a jótékony hatású, egészségmegőrző jógagyakorlatot: a Napüdvözletet.

"Az egészséges testsúly, a csontok, és erős szív fenntartása csak rendszeres testmozgással érhető el, ez pedig a sikeres öregedés egyik titka."

Alvás

Az elegendő mennyiségű alvás elengedhetetlen az egészséges öregkor fenntartásához. Jane azt javasolja, ha fiatalkorodban figyelmen kívül hagyta, akkor ügyelj rá, hogy most pótold.

Forrás: fitnessclone.com


11 idézet Jane Fondától a 70 év feletti szexről

Nézd meg a galériánkat>11 kép
Jane Fonda-idézetek a szexről

fitnessclone.com

Tovább olvasok
Kép
Tedd izgalmassá a várakozást! – 5 DIY bors adventi naptár ötlet

Újra itt az év legszebb időszaka, amivel egyszerűen nem lehet betelni. Készülődünk, tervezgetünk és töretlen lelkesedéssel díszítjük otthonunkat, közben pedig nem győzzük számolni a hátralévő napokat karácsonyig. Ezt a várakozást tehetjük még szebbé egy izgalmakat rejtő adventi kalendáriummal.

Kép
"Itt még nem hallottam, hogy nincs elég tej!" - Cipőtlen babák, no cumi, császármetszés esetén is apás szülés - Ilyen Angliában anyának lenni!

Magyar anyák külföldön #6 - Menczel Enikő az egyetemi évei utolsó pár hónapját töltötte Angliában. Diplomáját Magyarországon szerezte, majd úgy döntött, inkább visszatér a ködös Albionba. Cambridge-ben él, hat éve egy biotechnológiai cégnél dolgozik, rákkutatással foglalkozik és nem mellesleg anyuka is, a másfél éves Nora mamája. A magyar anyák külföldön sorozat e havi interjújában Enikő mesél arról, hogy milyen is Angliában anyukának lenni. Válaszaiból kiderül, hogy Angliában a természetes szülés, a szoptatás, a cumi és a cipő nélküliség prioritás, valamint, hogy a szülésznők sasszemmel figyelik az anyák állapotát és azonnal ki is szűrik, ha valakinek lelki segítség kell.

Kép
Tényleg annyira jók a finn iskolák? Megkérdeztünk egy kint élő magyar anyukát!

Annyira, de tényleg annyira sokan olvastátok a finn iskolákról, a finn oktatási rendszerről szóló cikkünket, hogy arra gondoltunk, megkérünk egy kint élő édesanyát, borzolja tovább a kedélyeket és mesélje el ő maga, hogy tényleg olyan jó-e az ottani rendszer, az iskolák, a tanárok, a módszer és minden, mint amilyen jó a híre.

Kép
Ezért nem sírnak a koreai babák – Avagy mi áll a babasírás hátterében

Minden egészséges baba sír. Ne gondold, hogy azért, mert téged bosszantani szeretne vagy éppen megmutatni, hogy ő a főnök. Sírásának evolúciós okai vannak.

Kép
Harap a gyerek? 10 tipp, hogyan szoktasd le róla!

Sok kicsi a fogait használja a nyelve helyett: ha máshogyan még nem tudja kifejezni magát, harapással is „közölheti”, mit érez. Szakértők szerint egyéves kor körül ebben még semmi rossz szándék nincsen, és ha következetesen reagálsz erre a viselkedésére, az apró fogakat egy idő után csak evéskor és mosolygáskor fogja rád és másokra villantani.

Kép
Pattintsd ki a hasizmaidat a következő hetekben, méghozzá Debreczeni Dóri kedvenc gyakorlataival!

Debreczeni Dóri a futás mellett saját testsúlyos edzéseket is tart, a koronavírus miatti korlátozások azonban a csoportos órák felfüggesztését eredményezték. Dóri azonban arra ösztönöz mindenkit, hogy otthon is mozogjon - mutatjuk is kedvenc hasizom gyakorlatait!

Kép
Tippek, hogy a kedvenc pulcsid jövőre is hordható legyen

Szuper kényelmes téli darabok, soha nem mennek ki a divatból. A kötött pulcsik cserébe viszont elég kényesek; könnyen bolyhosodnak, kinyúlnak, érzékenyek a mosásra. Ám akkor se ess kétségbe, ha a kedvenced kezd kimenni a formájából; néhány egyszerű, házi praktikával ugyanis látványosan megújíthatod.

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Előfizetés

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem