10 dolog, amit felejts el, ha gyaloglással akarsz fogyni

séta, fogyás,
Forrás: Unsplash/Arek Adeoye

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

H

Ha a sétát, a gyaloglást szemelted ki arra, hogy segítsen megszabadulni pár pluszkilótól, akkor azon felül, hogy megteszel legalább napi 10.000 lépést, a következő dolgokra is nagyon kellene figyelned!

1. Lépésszámláló nélkül gyalogolni

Ha fogyni akarsz, kezd azzal, hogy lépésszámlálóval pár napig figyeled, átlagosan hány lépést teszel meg egy nap, és először ezt növeled napi 2000 lépéssel. Ez után folyamatosan figyeld, hogy állsz a lépések megtételével a nap folyamán, és ha simán megy a dolog, növeld még 200-re a napi lépések számát.

Ne feledd: a napi 10.000 lépés csak ajánlott, de ha alapvetően egész nap talpon vagy, ezt bátran túl is teljesítheted.

2. A kifogásokat

Hidd el, minden nap lehet jobbnál jobb kifogásokat találni, miért ne teljesítsd a napi sétaadagodat. És minden egyes nap ellent kell állnod a kísértésnek, és rávenni magad, hogy igenis csináld! Ha kell, vezess edzésnaplót, hogy feketén-fehéren lásd, mennyi sportolást hagytál ki az elmúlt időszakban.

Olvasd el ezt is!

3. Azt a meggyőződést, hogy a gyaloglással több kalóriát égetsz el

Bár a tempós!! séta segít a kalóriák égetésében, egy óra alatt körülbelül 300 kalóriát égetsz el vele - ami azért nem annyira sok, egy kis szelet nasival simán megeszel ennyit. Figyelj arra, hogy a séta ne azért legyen, hogy többet ehess - ha valóban fogyni akarsz, kalóriadeficitnek kell létrejönnie!

séta, fogyás,
forrás: GettyImages

4. A frusztrációt, ha nehezen kapsz levegőt!

Ha a tempós séta közben kezdesz fáradni, és kapkodod a levegőt, azzal az égvilágon semmi baj sincs, sőt, egy jó jel, hogy valószínűleg zsírégető zónában vagy. Annyit tehetsz, hogy tényleg alaposan bemelegítesz, és utána iktatod be a 30-60 perces intenzív sétát!

5. Hogy minden nap pontosan ugyanazt a tervet kövesd!

Minden egyes nap pont ugyanannyit sétálsz, ugyanolyan tempóval, egyetlen útvonalon? Ha gyaloglással fogynál, variálj az edzéseken: legyenek gyorsabb napok, könnyebb napok, intervall gyaloglás - mindnek van előnye. Nem árt, ha az izomépítésre is koncentrálsz, terheled magad, kihívásokat állítasz magad elé - a gyaloglásban is.

6. Az illúziót, hogy jól tudod, mennyit eszel

Akárhonnan nézzük, a fogyáshoz bizony figyelni kell az étkezésedre is - de őszintének kell lenned magaddal szemben! Nem árt, ha hetekig étkezési naplót vezetsz, és egy szakemberrel beszéled át a hibákat, de számtalan ilyen applikáció is van már, amik számolják a napi kalóriabevitelt, és ötleteket is adnak.

A cikk további részét a runnersworld.hu-n olvashatod!


Napi 30 perc sétával márpedig lehet fogyni - 5 tipp

Nézd meg a galériánkat>5 kép
Napi 30 perc sétával márpedig lehet fogyni – 5 tipp
Tovább olvasok
Kép
Drogok és médiumok – egykori CIA-kísérletek az agyunk manipulálására

Megvan a filmekből ismert jelenet, amikor a kém vagy bérgyilkos nem is tudja magáról, hogy az, de kap egy bizonyos jelet – mondjuk egy jelszót –, amitől hirtelen tudatossá válik számára a feladata? Szürreálisnak tűnik, ugye? A CIA szerint korántsem.

Kép
A maszk és a távolságtartás hatására ezerszer kisebb lesz a vírusterhelés

Egy friss olasz tanulmány jelentkezett ezzel a radikális állítással és az is olvasható benne, hogy a tünetek is kevésbé súlyosak, ha mindenki betartja a Covid elleni védekezés alapvető szabályait.

Kép
Újra együtt a Doktor Szöszi színészgárdája: Selma Blair is csatlakozott a nosztalgiázáshoz

A 2000-es évek egyik nagy kedvence minden kétséget kizáróan a Doktor Szöszi című film volt.

Kép
35 éve halt meg rejtélyes módon Bódy Gábor

A magyar filmművészet legrejtélyesebb sorsú rendezője korszakos műveket készített, s miközben igazi fenegyerekként tartották számon, szorgalmasan jelentett társairól a hatalomnak. Öngyilkos lett vagy megölték? 35 éve halt meg Bódy Gábor.

Kép
„Előttem van, ahogy szülés után guggolgatok a János Kórház folyosóján, mert annyira hiányzott a mozgás”

Kulcsár Vajda Enikő mozgást addict. Ezt nem én mondom róla, ezt ő mondja magáról. Naponta ugyanis több órát is mozog és mozgott, még a várandósságai utolsó napjaiban is. De teljesen normális és természetes módon az, hogy két gyermeket kihordott, az ő testét is megváltoztatta. A különbség közte és mondjuk (khm…) köztem viszont az, hogy ő ebbe nem törődött bele. Beleásta magát a témába, hogy is lehet a szülés utáni testet regenerálni, formálni és ma két gyermeke mellett már hivatásaként segít személyesen és online kurzusaival is nők százainak – ha nem ezreinek –, hogy mindenki boldog lehessen anyaként is a testével. Ez az ő projektje: az Anyatest Projekt.

Kép
Pozitív lett a koronavírus-tesztem: elmesélem, miért örültem neki

Nem őrültem meg, természetesen nem voltam boldog, hogy elkaptam a fertőzést. Elmondom, hogy volt.

Kép
Öt szuper kirándulóhely (nem csak) az őszi szünetre

Nincs jobb program az őszi szünetben, mint az újabb és újabb természeti csodák felfedezése, ami minden korosztály számára óriási élmény lehet.

Kép
Integrált kirekesztés – avagy mire nevel az oktatás?

Zoltán annak idején egy kertvárosi iskolában dolgozott, ahonnan néhány év után eljött. Megkérdeztük, miért, és talán túlságosan is részletes választ kaptunk tőle.

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Előfizetés

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem