Nagy baj, ha semmi, de semmi kedvem otthon sportolni?

lustaság,otthon
Forrás: Getty Images

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

M

Mi is rengeteg cikket írtunk már arról, milyen szuper edzésformákkal tarthatod karban magad otthon, a négy fal között - de mi van akkor, ha az égvilágon semmi kedved most sportolni?

A runnersworld.hu cikke.

Az pár hete egyértelműen kiderült számunkra, hogy azok, akik a #maradjotthon előtt is aktívan edzettek, most még keményebben és többet sportolnak, mint valaha. De mi van akkor, ha elfogy az energia, belassulsz, és úgy érzed, moccanni sincs kedved? Ha csak frusztrál, amikor látod az otthon edzős Insta-posztokat, miközben te többnyire csak a távirányítót emelgeted?

Ha túl sokat aggódsz...

Brenna O'Malley dietetikus szerint a legtöbbünk most sokat aggódik a család, a barátok, és legfőképp a jövője miatt. Az élet most egy érzelmi hullámvasút, ilyenkor pedig normális, hogy az edzés az utolsó, amire gondolsz. Pedig épp most nem kéne még azzal is stresszelni magad, hpogy nem úgy vagy annyit edzel, mint korábban. Ha nem esik jól a mozgás, pihenj, viszont válassz olyan dolgokat, amik mentálisan feltöltenek.

Most megteheted, hogy engedékenyebb vagy magaddal szemben, és csak akkor edzel, ha tényleg jobban vagy tőle. De az is jó megoldás, ha másfajta, lazább edzésformát választasz: mondjuk gyalogolsz és jógázol az eddigi futások és erősítések helyett - ha erre van szükséged. Így a lelkiismeret furdalásod is kisebb lesz, és a stresszt is le tudod vezetni.

A stressz fárasztó - hogyan maradna idő edzeni?

A szakemberek szerint a megváltozott étkezési szokások, a stressz, az aggodalom mind alaposan lemerítik az energiaszintet, így nem csoda, ha fizikailag is fáradt vagy, és nincs erőd edzeni. Ez teljesen normális: ha te is így érzed, inkább azt kérdezd meg magadtól, mik azok a dolgok, amikre most valóban szükséged van.

Olvasd el ezt is!

Zárva vannak az edzőtermek, nincsenek csoportos órák

Az is nagyon sokat számít, hogy jelenleg nincs lehetőséged ott edzeni, ahol korábban. Sokakat így már nem motivál annyira az edzés, mert nincs meg a megszokott rutinjuk - az elmegyek, átöltözöm, teszem, amit az edző mond... Lehet, hogy komolyan frusztrál, hogy hiába szereted az edződet, most NEM tudsz menni hozzá, nem sportolhatsz a csoporttal, amit szeretsz.

A cikk további részét a linkre kattintva olvashatod.

Olvasd el ezt is!
Tovább olvasok
Kép
Napi horoszkóp november 24.: a Kosok fontos ügyért harcolnak, a Rákok körül felpezsdül az élet

Ma is izgalmas üzenetek várnak, nem érdemes tehát kihagyni a horoszkópod!

Kép
Az érzelmi megcsalás 5 jele, amit a legtöbben túl későn vesznek észre

A félrelépést a kapcsolatok többsége nem képes túlélni, mindegy, hogy a megcsalás milyen téren történik.

Kép
Híres magyar anyukák, akik elkapták a koronavírust

A COVID-19 nem válogat. Olyannyira, hogy egyre több közszereplő osztja meg magáról a hírt, hogy bizony ő is elkapta a koronavírus-fertőzést. Ismert anyukák mesélik el, hogyan élték meg a betegséget és a karantént, miután pozitív lett a tesztjük.

Kép
Veszélyben a nemzőképesség! - 5 szokás, amiről mindenképpen szoktasd le a párod, ha babát szeretnétek!

Nagyjából 100 nap szükséges ahhoz, hogy kifejlődjenek és megérjenek a spermiumok. Ennyi ideig tart, míg a leendő gyermeked apja javítani tud nemzőképességén, feltéve, ha felhagy pár rossz szokással.

Kép
Lehet, hogy Covidos vagy? Így készülj fel a PCR-tesztre testileg és lelkileg

Mutasson valaki olyan embert, aki könnyedén beül a fogorvosi székbe vagy egyszerűen túllendül a másnap esedékes nőgyógyászati rákszűrés gondolatán? Ezeknél a beavatkozásoknál legalább tudjuk mire számíthatunk, mert már korábban átéltünk ilyen procedúrát. Ellenben a Covid-teszt egy merőben új tapasztalás. Viszont tehetsz néhány lépést annak irányába, hogy testben és lélekben felkészülten érkezz meg a PCR-tesztre.

Kép
Mennyit igyon egy iskolás korú gyerek?

Legyen szó bármilyen évszakról, mindig oda kell figyelni a gyermekek folyadékbevitelére. A hidratációnak nem csak sport vagy mozgás közben, de a számítógépek előtt ülve is fontos szerepe van. Nagy-Parádi Tímeát, az Absolute Live táplálkozási szakértőjét kérdeztük.

Kép
Pokorny Lia: „Valódivá kezdhetnénk válni, valódi örömökkel és valódi célokkal”

Mintha barátnők lennénk, olyan közvetlenül és őszintén mesél magáról és a világról. Egy másfajta boldogságról, amelynek a küszöbén állunk. Arról, hogyan tesz rendet a járvány hatására az életében. A színésznő, aki 2020. november 24-én az online Éva Psziché Est vendége lesz, beavat a félelem és a nyugalom, az egyedüllét és a kiteljesedés titkaiba.

Kép
A karácsony nem marad el, jöhet a dekor!

Ünnepi dekorációk a minimalistától a romantikusig, amik csak rád várnak. Meghitt és csodákban gazdag készülődést kívánunk!

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Előfizetés

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem