Így szereztük vissza az Airbnb-s szállásunk árát, miután otthagytuk azt az első éjszakát követően!

Borítókép: Így szereztük vissza az Airbnb-s szállásunk árát, miután otthagytuk azt az első éjszakát követően! Forrás: A szerző fotója: Seufert-Szántó Orsolya/BorsaBox
Utaztatok már úgy nyaralni, hogy kép alapján választottátok ki a szállást? Mi többször is! És a legutóbbit 1 éjszaka után ott is hagytuk. Koszos volt és közel sem úgy nézett ki mint, amit a képek ígértek. A feladat már csak annyi volt, hogy visszaszerezzük a fennmaradó el nem töltött éjszakák árát. Sikerült! Mondom mit tettünk!

Idén nyárra gondoltam egyet: menjünk el a gyerekekkel a Cote d’Azur-re! Mesés környék, én már többször is voltam ott. Pazar mediterrán hangulatú városkák. Ott van Nizza, Monaco, Cannes, gondoltam Antibes-ban megnézzük hajnalban a halpiacot, sétálunk az erőd falán, bemegyünk a Picasso múzeumba és persze megnézzük a gyerekekkel azt a hegyi falucskát, ahol parfüm manufaktúra működik. Emlékekből merítve meg is volt már a fejemben a teljes program: élmény tengerrel, kultúrával, gasztronómiával, európai hangulattal.

Már nem egyszer foglaltunk szállást online, ahol is ugyebár kép alapján választasz. Az Airbnb-vel sem most volt először dolgunk, így semmilyen rossz előérzet vagy bizonytalanság nem volt bennünk.

Június közepén a gyerekek már épp beestek a nyári szünetre, mi otthonról dolgoztunk ezerrel, amikor a férjem mutatott három szállást az augusztus elejére tervezett franciaországi nyaralásunkhoz.

A képek rendben voltak. Világos helységek, tágas terek, ízlésesen berendezett, egyszerű szállások, melyek között, elolvasva a lakások paramétereit, nehezen tudtam dönteni.

Végül Mentonra esett a választásunk, a szállástól számított tengerpart közelsége miatt.

Az apartmant befoglaltuk, ahogy kell, a teljes összeget előre kifizettük és vártuk, hogy pörögjön az idő az indulásig.

Mondanom se kell mennyi az út autóval Mentonig: estére értünk oda. Itthon sem ismeretlen fogalom a kánikula, de egyre délebbre haladva, pláne tengerpart közelében, a 40 fok hőség párás ragaccsá áll össze, ami -ha nincs széljárás- olyan, mintha egy felfűtött sütő előtt állnál, amiben pont jóra sült a sütőtök.

Már a parttól való távolság is gyanús volt, mert csak távolodtunk a tengertől és egyik szűkebb utca után mentünk be a még szűkebbe. Tudom, hogy az azúr parton, a városokon fut át a vonatsín, rajta a TGV-vel, de hogy a szállás konkrétan a töltés mellett legyen, na azt nem lehetett ’lenézni’ a képekről.

Most lehet kérdezni ’de hogy édes kiscsillag, miért nem néztétek meg a szállást a térképen??!’ Jogos. Ezt a részt sajnos lespóroltuk, nem zummoltunk rá a szállásra, hisz annyira meggyőző volt az összkép és azt írták, hogy közel a tenger. Azt azért leszögezem, nem a vonatforgalom miatt hagytuk ott a szállást, nem is lehetett hallani azt igazán.

Érkezés után parkolás 4 utcával arrébb, belváros ugye, majd jött a ház és a lakás felkeresése. A ház kívülről egy szakadék volt. Omló vakolat, leficcenő zsalugáter az ablakon, semmi bizalomgerjesztő részlet nem volt az egészben. Gondoltam bent ezek után már csak a kincs várhat ránk.

Forrás: A szerző fotója - Seufert-Szántó Orsolya/BorsaBox

Tévedtem. Pontosítok: pofára estem. Az ágyakra a gyűrött ágynemű csak le volt dobva, húzd fel magad, ha aludni akarsz. A matracot így persze közelről láttam, a hányinger kerülgetett, olyan állapotú volt. A mellékhelység koszos volt, a törölközőket ott is hagytam a sarokban, mondtam: "azokhoz senki nem nyúl, használjuk a sajátot". A konyhában a szekrény belső fala penészes volt. A nappali függönyének karnisa az első húzásnál kiszakadt a falból. Nem volt légkondi, de még ventilátor se és a legszebb: a lakás földszinti volt így az ablakokat nem tudtuk kinyitni, mert ott járkáltak az emberek, derékig láttad az elhaladó alakokat és még sötétítő függöny se volt, így bárki benézhetett, ha égett a szobában a villany.

Forrás: A szerző fotója - Seufert-Szántó Orsolya/BorsaBox

A férjemnek azt mondtam most azonnal megoldást kell találni, de mivel éhesek voltak a gyerekek, kivoltunk az egész napos vezetéstől és semmi okos ötletünk nem volt a tengerparton, padon alváson kívül, így maradtunk.

Semmit nem aludtunk. Se légkondi, se ventilátor, a kiadó srác a üzenetünkre, „hogy hol a kondi, a ventilátor??” nem válaszolt, így én és a férjem egész éjjel virrasztottunk, mert a katlanszerű meleg lakásban meggyulladtunk, így ki kellett nyitni az ablakokat.

De ugye mivel az utca felé nyíló földszinti lakás ablakán bárki bejöhetett volna éjjel, így kellett az őrség.

Talán az már sokat nem dob a sztorin, hogy volt egy másik ablak is, ám az egy tűzfalra nézett...

A reggelt korán kezdtük, 7 után már indultunk le a partra, mert addigra már a levegőtlen lakásban megfőttünk (pulzált, fájt a fejem, amin a nyakamra tekert vizes törcsi sem tudott csillapítani) így úsztunk egyet a tengerben, miközben azon agyaltunk, hogyan tovább.

Felhívtam egy airbnb-vel foglalkozó barátnőmet és megkérdeztem mit csináljak ilyen szorult helyzetben, ahol koszos a szállás, nem azt kapod, amit ígérnek és menni akarsz.

Fontos! Nem vagy köteles elfogadni a szállást csak azért mert már kifizetted. Jogod van, ahhoz, hogy reklamálj/ visszakérd a szállás összegét/ bepanaszold a kiadót, ha jogosak a gondjaid.

Mit kell tenni?

1. Az Airbnb egy olyan rendszer, ahol van ügyfélszolgálat, amivel, ha nem is azonnal, de később, illetve emailben kommunikálni tudsz és még vissza is hívnak.

2. Fotózni kell minden olyan dolgot, ami nem olyan, mint amit ígértek neked a foglalásnál. Lefotóztam mindent. A wc-t, a törölközőket, a matracot, a konyhapultot, az ablakot, az épületet, a nem létező ventilátort és még az aznapi levelezést is, amit a kiadó sráccal folytattunk. 17 képet küldtünk el az Airbnb panaszoldalára.

3. Persze mindent megelőzően megpróbáltuk a sráccal rövidre zárni a dolgot, de tartotta magát, azt mondta kifizettük a szállás, ott vagyunk, használjuk, ő meg nem adja vissza már az összeget. Ezt egy sms-ben írta meg, de ahogy említettem ezt is elküldtem az Airbnb-nek.

A 17 darab kép között szerepelt 4-5 olyan is, amin a kitakarított lakást mutattuk meg, mármint amit mi takarítottunk ki távozás előtt. Dokumentáltuk azt is, hogy milyen állapotban hagytuk ott (volt köztük olyan is, amin a férjem lefotózta, ahogy porszívózok) és videóval rögzítettük, hogy az apartman kulcsát visszatesszük a kulcs-szépfbe távozáskor.

Forrás: A szerző fotója - Seufert-Szántó Orsolya/BorsaBox

Az mellékes is most, hogy aztán mi hová mentünk (végül egy tuti biztos karintiai panzióba, ahol már többször is voltunk), de 17 óra cote d’Azur-i tartózkodás után elhagytuk a francia riviérát.

Egy képet azért készítettem, mielőtt beszálltam az autóba:

Forrás: A szerző fotója - Seufert-Szántó Orsolya/BorsaBox

Ez egy keddi napon volt, aznap az Airbnb már vette a panaszunkat, 2 napra rá (csütörtökön) felhívtak minket, kérték mondjuk el, hogy mi történt, mit tapasztaltunk és hogy mit szeretnénk.

Jeleztük, hogy nem kérünk többet, mint az első kivételével, a fennmaradó éjszakák árának visszautalását, illetve nem fizetjük ki a takarítási összeget, mert elvégeztük azt (fotók mellékelve ugye).

Másnap (pénteken) a kért (nem kevés) összeget a cég visszautalta a számlánkra, ezer bocsánatkéréssel tűzdelve. Hála ezúton is az ügyfélbarát eljárásért!

Milyen tanulságot vontam le és mikre figyelj foglaláskor?

Mutatom ezeket a cikk galériájának képein: