10 tipp: Hogyan aludj el 2 perc alatt?

10 tipp: Hogyan aludj el 2 perc alatt?
Forrás: Getty Images

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

E

Egyszerű ötletek, amelyek segítenek abban, hogy álmatlanul forgolódás helyett pikkpakk elaludj.

Ez a cikk az Éva egy korábbi számában jelent meg először.

  1. Ne az íróasztal mellől ess be az ágyba. Lefekvés előtt egy órával lehetőleg már ne dolgozz, ne pörögj, ne kütyüzz. Pihenj, beszélgess, olvass, relaxálj inkább. Lecsendesített elmével könnyebb lesz átevezni az álom birodalmába.
  2. Gondoskodj arról, hogy elegendő természetes napfényhez juss napközben: a szakértők szerint naponta legalább 30 percre van szükségünk – egyebek mellett – ahhoz, hogy „a test órája” megfelelően tudjon működni, és a fáradtság a kellő időben jelentkezzen.
  3. A sport alapvetően az egész szervezetre jó hatással van, és az elalvást is könnyíti, ha valamikor napközben jól lefárasztod magad. De nem mindegy, mikor. Míg egy reggeli edzés szuper, addig az esti torna annyira felpörget, hogy nem bírsz majd elaludni.
  4. Jó-e a délutáni szunyókálás? Ha abban az irigylésre méltó helyzetben vagy, hogy beiktathatsz egy kis ebéd utáni sziesztát, tedd meg! De ne halaszd túl későre. Délután 2 óra körül egy rövid – akár 20 perces – pihenő szárnyakat ad, és nem zavar be az esti alvásba, de 4 körül már inkább ne dőlj le.
  5. A koffeint és a nikotint tedd tiltólistára. Legyen az kávé, kóla, tea, kakaó vagy csoki: tudtad, hogy mintegy nyolc órát igényel, hogy a koffein kiürüljön a szervezetedből? Azt pedig valószínűleg nem kell magyaráznunk, hogy a nikotin mint stimulálószer miért nem segíti az elalvást.
  6. Ne egyél közvetlenül lefekvés előtt, mégpedig azért, mert éjszaka az egész testednek, így az emésztő szervrendszerednek is pihenésre van szüksége. Ha kirámolod a hűtőt este 11-kor, nehezebben alszol el, az alvásod valószínűleg nyugtalan lesz, amiből esetleg csak annyit veszel észre, hogy reggel nyűgösen ébredsz. Ha lehet, lefekvés előtt 2-3 órával egyél utoljára.
  7. Végy forró fürdőt vagy zuhanyt lefekvés előtt. A meleg hatására a vér a felületi erekbe áramlik, majd amikor kiszállsz a kádból, a kitágult erek leadják a hőt a környezetnek, így segítve a tested lehűlését. Ennek álmosító hatása van.
  8. Teremts hűvösebb környezetet. Akár a paplanod túl meleg, akár a pizsamád túl vastag, akár a fűtést tekerted fel túlságosan: a meleg nemcsak az elalvás gyorsaságára lesz hatással, hanem az alvásod minőségére is. Ideális esetben a testhőmérsékleted mintegy másfél fokot csökken alvás közben. Hogy ezt támogasd, kábé 18 fokban kellene aludnod.
  9. Száműzd az órát az ágyad mellől. Már pusztán annak lehetősége, hogy időről időre megnézd, hány perce nem alszol már megint, ébren tart.
  10. 5-8 évente cseréld le a matracod. Ennyi idő alatt szinte mindegyik matrac elgyengül.
Tovább olvasok
Kép
Fejfájás: meddig rosszullét, honnan betegség?

Az egyik leggyakoribb testi panasz a világon: az emberek 90 százaléka élete során legalább egyszer megtapasztalja. Fejfájás és fejfájás között azonban van különbség, nem is kicsi. Ahhoz, hogy megfelelően kezelhesd, légy tisztában az egyes típusokkal.

Kép
Hogyan kavarodtam össze egy harminc évvel idősebb férfival

Márta összejött egy tanárjával az egyetemen. Megérte? Elmeséli.

Kép
Így hatott a koronavírus az álmainkra

Zuhanás, üldözés, fogak elvesztése – mind a rémálmaink jól ismert témái. A covid-járvány kezdete óta a félelmetes álombéli forgatókönyvek tárháza tovább bővült: bogarakkal, megfertőződéssel és a hirtelen felismeréssel, hogy nem viselünk maszkot emberek között.

Kép
Demotivációs tréning – azaz hogyan veszítheti el egy kamasz egy füst alatt a tanulást, a szüleit és az önbecsülését

Zoltán tanár, bár néha alig érti, hogyan lett azzá. A csendes külvárosi iskolában megbecsülő közegre és sok-sok gyerekre talált, akikkel próbál jobb kapcsolatot tartani, mint tették azt vele a saját tanárai. Elmesélte nekünk azt a történetet, amiben személyesen tapasztalta meg, hogyan lehet visszaélni csekélyke hatalommal is, és micsoda sorsrontást jelent a megalázás egy gyerek számára.

Kép
Napi horoszkóp október 29.: a Skorpióknak a meggyőző képességükre lesz szükségük, a Nyilasok nem szeretik a váratlan helyzeteket

Ma se feledkezz meg a horoszkópodról, merthogy ismét izgalmas üzeneteket küldtek a csillagok!

Kép
A legfurcsább pszichológiai kísérletek

Kegyetlenek vagyunk, mi emberek? Tényleg az előítéleteink, a hárításaink, a megfelelni vágyásunk, az ösztöneink vezetnek bennünket? A szociálpszichológia kísérletekkel igyekezett feltérképezni, hogyan viselkedünk társas helyzetekben olyankor, ha kizökkenünk a megszokottból és valami szokatlannal szembesülünk. A vizsgálatok eredményein a mai napig olvasók milliói borzonganak vagy esnek egyik ámulatba a másikba.

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Előfizetés

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem