Kitört a forradalom: valódi nők egy bikinireklámon

Kitört a forradalom: valódi nők egy bikinireklámon
Forrás: f&f

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

N

Nincs sok ideje megragadni egy reklámnak az ember figyelmét. Tizedmásodpercek legfeljebb. Átlapozunk egy magazinoldalt, kinézünk a villamosból – a hirdetés meg tovahussan. De van, ami befészkeli magát az ember agyába. Például az egyik hipermarket divatbrandjének bikinis női.

Ez a cikk nem hirdetés, hanem vélemény, amely nem okvetlenül tükrözi a szerkesztőség álláspontját.

Nahát, persze férfi vagyok, ezért, ha bikinis nőt látok, leolvad az agyam. Kiesik a kezemből a magazin, elfelejtek leszállni a villamosról, és elzötyögök a végállomásig... Oké, túlzok, azért 46 évesen már nem kapok kisebb stroke-ot nők látványától. De az a helyzet – még akkor is, ha manapság már ez az állítást igazán kellemetlen megfogalmazni –, hogy a reklámszakma még mindig nőkkel tud a legjobban eladni. (Meg gyerekkel, meg kutyával.) Mondjuk, jelen esetben nehéz lenne kárhoztatni a reklámosokat, mert bikinit most tényleg mivel lehetne eladni, mint nőkkel? Szóval efölött most hunyjunk szemet.

És afölött is, hogy egy férfi mondja meg, hogy jó-e a bikinireklám, vagy nem. Az ország nyolcvan százalékának ez tökre belefér egyelőre, de neked, kedves Éva-olvasó, lehet, hogy már nem. Lehet, hogy ott tartunk már már egy férfi nem dicsérhet meg egy bikinit (és persze ilyenkor nem is a bikinit, hanem a nőt), mert az már tömény szexizmus. A világ olyan sebességgel változik, hogy az szinte teljességgel követhetetlen. Hat hónappal ezelőtt – ami innen nézve egy másik évnek, másik életnek, másik galaktikának tűnik, – még én voltam a Playboy magazin főszerkesztője. Közben a Playboyt elfújta a Zeitgeist, a korszellem meg a koronavírus. De már akkor ott motozott az agyamban a felismerés, és meg is fogalmaztam több helyen, hogy az nem oké, ha a csak a nagyon vékony nőket mutatja meg a média – vagy éppen a divatipar. A magazinban például egy időben túlreprezentált szerep jutott az alapító Hugh Hefner kedvenc típusának (szőke, hatalmas keblekkel), de aztán a lap is változott és mi is változtattunk, és aztán már olyan levél is landolt a postafiókomban, amit nő írt, és arról szólt, hogy köszöni, hogy szeplős és kismellű modell is szerepelt a lapban.

Ennyit a Playboyról. A divatiparról meg tudjuk, hogy azért szerepeltet irgalmatlanul vékony modelleket, mert rajtuk áll jobban a ruha. Jobb az esése, szebben mutatja meg magát, klasszabbul kiadja. Legalábbis ezt szokták felhozni szakmai indokként. Miközben meg az evolúciós pszichológia alapján a férfiaknak például a gömbölyűbb nők tetszenének, hiszen a tízezer éves tapasztalás, hogy ha több a zsírszövet, az a nő nagyobb biztonsággal tud kihordani egy gyereket. Ha a divat és a média viszont a vékony nők ideálját harsogja, szegény férfiak, akinek a gömbölyűbb nők jönnek be jobban, teljesen összezavarodnak, hogy akkor most mi van.

Hát az van, hogy nem kell magukat rosszul érezni emiatt. És a gömbölyűbb nőknek sem. Szép lassan eljutunk oda, hogy minden típus oké, és ha valaki jól érzi magát a bőrében, akkor hagyjuk már békén. És ha fellapozod például az Éva magazint, akkor a B2 oldalon (a címlap hátoldalán) megtalálod azt a hirdetést, amin magam is hosszan elméláztam, és nem tudtam, mitől fogott meg. Percekbe telt míg leesett: de hát ezen igazi nők vannak! Igazi nők bikiniben. Nem vékony, szinte átlátszó szupermodellek, nem csücsörítő tinicsajok, hanem hús-vér emberek. Jól néznek ki? Félve mondom (nem is én, hanem a hat hónappal ezelőtti főszerkesztő énem): teljesen jól. Tökéletesek. Ha erre megy a világ, akkor azzal nincs semmi baj. És nemcsak azért mondom ezt, mert én sem vagyok egy kigyúrt, szálkás modellalkat, hanem egy sportolgatni azért nem rest aputest. De hogy miért tetszik ez a reklám, azt az is magyarázza, hogy amikor a feleségem kinyitotta a magazint a hirdetésnél, felkiáltott: „Ezt nézd meg, papa! Amikor először megláttam, azt hittem, az egyik nő én vagyok!”


Ezt láttad már? Öt ok, amiért lesz*rjuk a bikinialakot:

Nézd meg a galériánkat>5 kép
Öt ok, amiért leszarom a bikinialakot
Tovább olvasok
Kép
Nem akarnak továbbtanulni és még 5 érdekesség augusztus szülöttjeiről

Augusztusban születtél? Esetleg ebben a hónapban adtál életet gyermekednek, vagy ekkorra várod az érkezését? Jó hírünk van: egy augusztusinak az esélye a "hepire" jóval nagyobb, mint a depire.

Kép
Színes hajat akar a gyerek? Ezek a legjobb kimosható készítmények!

Ez egy viszonylag új őrület a kiskamaszok körében: piros haj, kék haj, zöld haj, sárga haj... Jobb ha nem ágálsz, ezek a festékek szerencsére kimoshatók, szóval inkább segíts neki a jobb minőségű termékekből választani.

Kép
Medbikini: amikor fürdőruhában pózoló orvosnők küzdenek a megkülönböztetés ellen (hogy mi van?!)

Egy utolsó pillanatban visszavont szakcikk rávilágít arra, hogy milyen erősen jelen van a szexizmus az orvosok megítélésében, 21. század ide, járványidőszak oda.

Kép
Birsalma uralja az ország tortáját

A tápiószecsői Hisztéria cukrászdából érkezik idén Magyarország tortája. Füredi Krisztián tápiószecsői cukrászmester alkotása, a „CURIOSITAS – Kíváncsiság” fantázianevű torta viselheti idén a címet. A Magyarország Cukormentes Tortája versenyt a JÓkenyér cukrászat csapata nyerte a „Szentivánéji Álom” tortával.

Kép
Napi horoszkóp augusztus 4.: a Vízöntők váratlan helyzethez alkalmazkodnak, a Halakra rendkívüli boldogság vár

Ma se feledkezz meg a horoszkópodról, hisz izgalmas dolgokat tudhatsz meg a csillagok állásából!

Kép
A nyolc legjobb szitkom szerintünk

Mi is az a szitkom? Tudod, amikor egy lakásban (vagy valami hasonló zárt helyen) lebzselnek a szereplők, akik roppant vicceseket mondanak egymásnak (ezeken a laza poénokon egy írócsapat persze éjjel-nappal vért izzadva dolgozik), a közönség, vagy egy gép pedig hangosan röhög rajtuk.

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Előfizetés

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem