6 dolog, ami eredményes vezetővé tesz a munkahelyeden: a sikeres emberek mind ezt teszik!
A munkájukra igényes és alkalmazottakért felelős cégtulajdonosok nagyon sokszor felteszik magukban a kérdést, hogyan is lehetnek igazán jó vezetők? Merthogy ahányan vagyunk, annyi dolgot részesítünk előnyben egy munkahelyen, és valljuk be, az összes munkavállalói igénynek vezetőként azért elég kemény dolog megfelelni. Mindemellett nagyon fontos, hogy így tegyünk, hiszen megfelelő magatartással, tisztán látható célokkal, tisztességes alkalmazotti bánásmóddal, és a fejlődés lehetőségének biztosításával szinte biztos, hogy semmi sem fog kicsúszni a kezeink közül, és a vállalati szférában is sikeresek leszünk.
Az alkalmazottak fejlesztése manapság kulcsfontosságú
Nyilvánvalóan a fizetés, a kiegészítő bónuszok és egyéb juttatások az egyik leglényegesebb pont, amit a munkakeresés során figyel az álláskereső, de azért van nagyon sok dolog, ami befolyásolhatja a döntésében, hogy melyik munkahelyet és miért pont azt választja. Itt jönnek képbe a vezetői készségek, melyek nagyban meghatározzák egy cég egész életét. Hiszen lehet, hogy nem csillagászati összegeket fizet egy főnök az alkalmazottnak, de mégis kellő motivációval, ismeretátadással, kedves hozzáállással és fejlődési lehetőségek biztosításával máris sokkal eredményesebb vezetővé válik.
Egy Amerikában készült kutatásban 7300 alkalmazottat és vezetőiket kérdeztek meg különböző iparágakban, a fő fókusz pedig az alkalmazottak fejlesztésén volt, azaz, hogy mit tesz egy eredményes vezető a munkavállalók fejlesztése és motiválása érdekében? A válaszok kiértékelését követően a kutatók 4 különböző coaching profilt azonosítottak.
A „tanári menedzserek” saját benyomásaik és hasznos tapasztalataik alapján próbálják értékeket átadva fejleszteni az alkalmazottakat, hasznos visszajelzéseket adva nekik munkájukról és jövőjükről. Ez a vezető típus az évek során végig járta már a ranglétrát, és sok szakértelemmel rendelkezik saját területén, mielőtt vezetői szerepkörbe került volna.
Az „állandó vezetők” folyamatosan nyomon követik alkalmazottaik fejlődését, és állandó coachingot biztosítanak számukra. Ők azok, akiknek a leginkább fontos a kollégák, és azok motivációjának szinten tartása.
Az „összekötő menedzserek” összekötik az embereket és a csapattagokat a szervezeten belül másokkal, akik az adott feladathoz jobban értenek, ezzel segítve őket a tanulás útján. Általában célzott visszajelzéseket adnak saját szakterületükön.
A „pompomlány menedzserek” alkalmazottaikat saját fejlesztésükkel bízzák meg, rájuk hagyva a feladatot. Bármikor rendelkezésre állnak és támogatnak, de a fejlesztést teljes mértékben a munkavállalóra bízzák.
A kollégák edukálása és motiválása nagyon fontos, hiszen ez is hozzájárul, hogy eredményes vezető lehess a szakmádban. Van azonban még ezen kívül jó néhány érdekes dolog, amit mindenképpen vegyél figyelembe és tarts be, ha sikeres cégvezető szeretnél lenni.