Sokan azt hiszik, hogy irtó népszerűvé teszi őket ez a szokás, pedig ellenkezőleg

Sokan azt hiszik, hogy irtó népszerűvé teszi őket ez a szokás, pedig ellenkezőleg
Forrás: Gwyneth Paltrow / Instagram

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

E

Egy szociálpszichológiai kutatás most bizonyította be, hogy semmi értelme nincs ennek a fajta kommunikációnak.

„Olyan fiatalnak nézek ki, hogy még egy 19 éves is leszólított!”

„Miért mindig én kapom a legfontosabb feladatot?”

„Szörnyű az életem! Ma még egy kávét sem ittam, erre kiderül, hogy ebben a Mercedes-szalonban elromlott a kávégép!”

Fél órát álltunk a kifutópályán. Soha többet nem repülök magángéppel!

Az első világbeli problémákról (#firstworldproblems) korábban is írtunk már; az álszerénykedés azonban kicsit más. Az álszerény ember tudatosabban rejti el a hencegést a közösségi oldalakra gondosan kibiggyesztett posztjában. A célja nyilván az, hogy lájkok és irigyek özönét gyűjtse be anélkül, hogy pöffeszkedőnek tartsák. Csakhogy egy új tanulmány lebeszél bennünket arról, hogy ehhez a fondorlatos módszerhez folyamodjunk.

Két egyetem, a Harvard és az University of North Carolina at Chapel Hill közös kutatása során egy kilencrészes kísérletsorozatot hajtott végre az álszerény magatartásról, hogy megállapítsa: hatékonyan képviseljük-e magunkat az ilyesfajta kommunikációval. A kutatás eredménye, amelyet a Journal of Personality and Social Psychology januári számában publikáltak, röviden összefoglalva az volt, hogy a dicsekvés az dicsekvés, akármilyen szósszal öntjük is le.

Kép
forrás: Getty Images

A kutatás 646 résztvevőjének 70 százaléka képes volt felidézni valamilyen álszerény megszólalást a közelmúltból; nagy részük panaszkodásnak álcázta a hencegését. A tanulmányból teljesen egyértelműen kiderül, hogy az álszerénykedés „kevésbé hatékony, mint a nyílt dicsekvés, mert az előbbi kevesebb pozitív visszacsatolást eredményez” – hangoztatják a tanulmány szerzői, és még hozzáteszik:

A közhiedelemmel ellentétben, mely szerint a dicsekvést panaszkodással vagy alázatra utaló magatartással kombinálni pozitív hatással bír, mi úgy találtuk, hogy az álszerénység leginkább visszaüt, mert az őszintétlenség benyomását kelti.

A társszerző úgy látja, hogy a leghatásosabb taktika az, ha találunk valakit magunk helyett, aki áradozik rólunk. „Így nem fog úgy feltűnni, hogy mint ha dicsekednénk.”


Olvasgass tudományos érdekességeket a szobanövényeidről is:

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
Tudományosan bizonyított, hogy ennek az 5 szobanövénynek a társaságában jobb kedved lesz

time.com

Tovább olvasok
7 tó európai nyaraláshoz, amik vetekszenek a tengerrel

Ha nem (csak) a tengerparti heverészést tudjátok elképzelni a nyaralás fő céljaként, válasszatok egy kristálytiszta vizű csodálatos tavat Európában. Általában kisebb a tömeg, és a legmelegebb hónapokban is elviselhető a hőség, a víz viszont elég kellemes egy kis úszáshoz.

Híres emberek egészen ritka testi hibákkal

A hírességekről hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy tökéletesek, boldogok és mindenük megvan. Ez majdnem igaz is, hiszen van, amiből több van egyesek sztároknak, például lábujjból vagy mellbimbóból.

Híres emberek, akik eltitkolták rákos diagnózisukat

Senki sem szereti mások orrára kötni, hogyha valamilyen problémája adódik az életben, főként, ha az ember egészségéről van szó. Ezért nem lepődünk meg, amikor egy-egy hírességről kiderül: eltitkolták, hogy rákkal diagnosztizálták őket.

Hogyan nyaraltak régen az emberek?

A nyaralás a 20. század elején még egész nyáron át tartott. Hogy csinálták?!

Kávés-csokicsipszes keksz, amitől rendesen felébredsz

Csokoládé és kávé porhanyós kekszbe zárva, de úgy is mondhatnánk cukor és koffein, ami ad egy kis lendületet kora reggel vagy akár ebéd után.

Napi horoszkóp július 20.: a Szüzek nem bíznak semmit a véletlenre, a Vízöntőknél az őszinteség alapfeltétel

Hétvégén is érdemes elolvasnod a csillagok üzeneteit, mert izgalmas részleteket rejtenek az egyes csillagjegyek!

Csókmágnes nyári rúzsok

Nyári hőségben és strandolás közben sem szeretnél lemondani a csábító szájfényekről, rúzsokról? Megmutatjuk a legjobb fényvédős termékeket!

12 híres ember, aki divatmárkájával is kaszál

A hírességek számára mindig is különösen fontos volt a divat. A különböző fellépések, a sok fotózás, a mindig makulátlan megjelenés számukra elengedhetetlen. Így hát nem csoda, hogy sokan döntenek úgy: saját márkát alapítanak.

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Vesd bele magad a nyárba és fizess elő 40% kedvezménnyel 1185 Ft-ért!

Csak 1185 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem