Olcsó párizsi hosszú hétvége

Borítókép: Olcsó párizsi hosszú hétvége
Mindent alaposan kiszámoltunk!

Párizs sokunk álma, de sajnos nem tartozik az olcsó városok közé. Ezért megterveztünk egy 2 éjszakás mini vakációt, ami 2 fő részére kijöhet 280 euróból (utazás és szállás).

Fotó: Kim Schou/500px.com

Repülőjegy: ha időben foglalunk, és a pár napos útra be tudunk csomagolni egy kézipoggyászba, akkor akár már 33 ezer forintért is elmehetünk ketten oda-vissza illetékekkel.
drungli.com

Szállás: Párizsban vannak nagyon szép boutique hostelek, ahol igényes körülmények között aludhatunk, akár kétágyas, fürdőszobás szobában is. Az Oops! Hostel például a Latin-negyed közelében található, ahonnan gyalogosan és metróval is könnyen megközelíthetjük a nevezetességeket. Itt már 170 euróért kaphatunk szállást 2 éjszakára két főnek.
oops-paris.com

Étkezés: Hétköznap délben sok helyen van ebédmenü két fogással és itallal 15 euró körül. Ha ennél is olcsóbban szeretnénk kijönni, akkor sem kell lemondanunk a helyi specialitásokról. A francia Spar-nak számító Monoprixben az itthoninál olcsóbban vehetünk francia sajtokat, kagylót, az egyéb friss élelmiszert pedig hasonló áron. Ha a szállásunkon konyha is van, akkor olcsón és hamar készíthetünk ízletes vacsorát. A sok helyen megtalálható ázsiai büfékben pedig már 5-6 euróért jóllakhatunk.

--pagebreak--

Fotó: Ian Johnson/500px.com

Belépőjegyek: ha jól időzítünk, akár ingyenesen is bemehetünk egy sor igen színvonalas és fontos múzeumba. Minden hónap első vasárnapján ingyenes többek között a Louvre, az impresszionistákat is bemutató Musée d’Orsay, és a modern művészetek múzeuma, a Centre Pompidou. Párizsban egyébként nem kell múzeumba menni a csodálatos látványosságokért: a számtalan kisebb-nagyobb templom (például a Notre Dame és a Sacre Coeur), a XIX. század hangulatát idéző fedett sétálóutcák, azaz passzázsok, a metrómegállók, utcák, terek, parkok már önmagukban is rengeteg felfedezni valót kínálnak. A belépőjegy árak egyébként 1 eurótól akár 15–20 euróig mozognak.
parisinfo.com

Fotó: Steven Fines

Helyi közlekedés: a legjobb és ráadásul ingyenes helyi közlekedés, ha gyalog járjuk be a központ nevezetességeit, amit ráadásul könnyen meg is tehetünk: hangulatos utcákon és impozáns tereken haladhatunk át. A metróhálózat nagyon fejlett, a város bármelyik pontjára eljuthatunk. Ha nem akarunk sokat metrózni, vegyünk 10 alkalmas gyűjtőjegyet 12,50 euróért. Vagy vehetünk 2 napos turistabérletet 15,60 euróért az 1-3-as zónákra, ezzel is nagyon sok látványosságot elérünk.
ratp.fr

Az utazás szerelmesei rengeteg olcsó úti tippet találnak az Éva magazin márciusi számának 114. oldalán!