JoyNapok logo
Elérhető az Éva legújabb száma most JOY-napok kuponfüzettel!
0 nap 0 óra 0 perc

Sokat hiányzik a gyermeked az oviból? 5 immunrendszert felturbózó élelmiszer a tavaszi időszakra!

Borítókép: Sokat hiányzik a gyermeked az oviból? 5 immunrendszert felturbózó élelmiszer a tavaszi időszakra! Forrás: Pexels / Andrea Piacquadio
Az immunerősítés, főleg a gyerekek esetében, egy folyton visszatérő téma, amire érdemes kiemelt figyelmet szentelnünk. Télen a napfény és a friss zöldségek, gyümölcsök hiánya nehezíti meg a helyzetünket, de tavasszal sem dőlhetünk hátra, ha a vitaminpótlásról van szó. Adunk pár tippet, hogyan turbózhatod fel a gyerekek immunrendszerét, hogy egyik baci vagy vírus se jelenthessen gondot.

Az utóbbi időszakban szinte mindenhonnan azt hallani, hogy nemcsak az influenza, a néha még megjelenő koronavírus, de a lepkehimlő is felütötte a fejét az óvodákban. A különböző vírusok miatt a gyerekek akár több hétre is ágynak dőlhetnek, ami nekünk, szülőknek is nehezítő körülmény a mindennapokban és a munkánk során.

Itt a tavasz, mindenki friss és kipihent… vagy mégsem?

A szervezetünk támogatása és megerősítése nem csak a téli időszakban kiemelten fontos, hiszen tavasszal a tavaszi fáradtság is gyengítheti szervezetünket. A tavaszi időszak idején bekövetkező bágyadtság, szédülés, fejfájás és rossz közérzet mind a tavaszi fáradtság tünetei közé tartoznak. De azt fontos tisztázni, hogy a tavaszi fáradtság nem betegség, csupán a testünk természetes reakciója a változásra, amikor a hosszú és sötét téli hónapok után a szervezetünk is a tavaszi működésre vált át.

Forrás: Pexels / Polina Tankilevitch
Tavasszal sem árt néhány dolgot betartanunk, ha szeretnénk elkerülni az állandó betegeskedést

Mit tehettek ellene?

Töltsetek minél több időt a friss levegőn!

Beköszöntött a jó idő, sokszor már nyári melegben élvezhetjük a napsugarakat, így itt az ideje minél többet a friss levegőn sétálni, játszani. Így gyermeked szervezete is több természetes D-vitaminhoz juthat, amely elengedhetetlen a szervezet immunrendszerének megerősítéséhez. Sőt, ha több időt töltötök a friss levegőn, a gyerekek alvása is sokkal pihentetőbb és minőségibb lehet, amely szintén sokat segít az immunrendszer megfelelő működésében.

Öltözzetek rétegesen!

Tavasszal a változékony időjárás miatt gyakran okozhat nehézséget a megfelelő ruha kiválasztása, de akkor biztosan nem lőhettek mellé, ha több réteget adtok a gyerekekre. Így ha melegebb van, könnyen levehetitek a kabátot vagy akár pulóvert, de ha szelesebbre fordul az idő, újra felkaphattok egy melegebb réteget.

Forrás: Unsplash / Juliane Liebermann

Ha beköszöntött a jó idő, próbáljatok meg minél több időt a szabadban tölteni!

Fogyasszatok minél több zöldséget és gyümölcsöt!

A téli időszakban talán az a legnehezebb feladat, hogy természetes módon pótoljuk a megfelelő vitaminokat, de tavasztól egyre több friss gyümölcs és zöldség közül válogathatunk. Természetesen a vitaminpótlók és immunerősítő készítmények is segítségedre lehetnek, de legjobb, ha természetes úton, friss élelmiszerekkel pótolod a szükséges tápanyagokat gyermeked számára.

Kíváncsi vagy rá, melyek a leghatékonyabb élelmiszerek, ha immunerősítésről van szó? Nézd végig őket a galériában!