10 budapesti iskola különleges igényű gyerekeknek

Borítókép: 10 budapesti iskola különleges igényű gyerekeknek
Nem könnyű befogadó és kompetens iskolát találni a sajátos nevelési igényű gyereknek, de szerencsére egyre felkészültebbek az intézmények, a lista is bővül, íme!

1. Humánus Alapítványi Általános iskola
1114 Budapest, Kanizsai utca 6. Website
Differenciált oktatási módszerekkel, maximum 15 fős osztályban integrálnak sajátos nevelési igényű tanulókat, akiket gyógypedagógus, logopédus, mozgásterapeuta és zeneterapeuta vár az alapítványi iskolában. Az intézményben zsetonrendszert alkalmaznak a tanárok, mely a pozitív megerősitést szogálja. Dráma-, sport- és képzőművész szakkört, úszást, korcsolyázási lehetőséget biztosítanak a gyerekeknek.

SNI, sajátos nevelési igényű: mi az? Ezt mondja a törvény:
sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló: az a gyermek, tanuló, aki a szakértői és rehabilitációs bizottság szakvéleménye alapján
a) testi, érzékszervi, értelmi, beszédfogyatékos, autista, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos,
b) pszichés fejlődés zavarai miatt a nevelési, tanulási folyamatban tartósan és súlyosan akadályozott (pl. dyslexia, dysgraphia, dyscalculia, mutizmus, kóros hyperkinetikus vagy kóros aktivitászavar)
Közoktatási Törvény, 121.

2. Kandó Téri Általános Iskola
1182 Budapest, Kandó tér
Az emelt óraszámú, kiscsoportos testnevelés, angol, és informatika mellett egyéni fejlesztést is nyújt az ide járó diákoknak a kertvárosi iskola. Differenciált készség- és képességfejlesztés, felzárkóztatás, tehetséggondozás. Gyógypedagógus és pszichológus biztosítja a fejlesztést a gyerekeknek, az alsó tagozaton egész napos iskolarendszer működik. Letették a voksot a tanulni tanítás és a szociális kompetenciákat fejlesztő kooperatív tanulási technikák bevetése mellett. A Dohnányi Ernő Zeneiskola kerületi tagozata az iskolában működik. Ökoiskola.


Ilyen a Március 15. a BudenzbenForrás

3. Budenz József Általános Iskola és Gimnázium
1021 Budapest, Budenz út 20-22WebsiteFacebook
Emelt szintű angol, német és francia nyelvoktatás, késleltetett írástanítás, integrált környezetismeret-oktatás elsőtől. Az iskolának saját fejlesztőpedagógusa van, logopédus és pszichológus is segiti a gyerekeket.
Nagy figyelmet fordítanak a tehetséggondozásra és felzárkóztatásra , már többedszer indul művészeti első osztály, kiemelt tárgyak: dráma, ének-zene, néptánc, kézművesség.

--pagebreak--

4. Móra Ferenc Általános Iskola
1144 Budapest, Újváros park 2. Website
Emelt szintű angol és német nemzetiségi osztály mellett logopédiai osztályt is indítanak, ahol a diszlexiás gyerekek alsó tagozatban kis létszámú osztályokban tanulják az írást, olvasást. Integrálnak sajátos nevelési igényű tanulókat. Kosárlabda, ritmikus sportgimnasztika, úszás, lovaglás, korcsolyázás, foci, szolfézs tanulási lehetőség van az iskolában.

5. Hugonnai Vilma Általános Iskola Budapest
1225 Budapest, Nagytétényi út 291 WebsiteFacebook
Egész napos iskola, nívócsoportos oktatás. Differenciált foglalkozások keretében a kooperatív tanulás módszerének megismerése után sajátos nevelési igényű és hátrányos helyzetű gyermekeket is integrálnak és fejlesztenek együtt. Az iskola Magyar Vöröskereszt Bázisiskolája, Montessori-módszerrel tanít. Néptánc, rajz és foci szakkör van, de lehet tanulni elsősegélynyújtást is az iskola keretein belül.


Szép színekben a Deák Diák

6. Deák Diák Általános Iskola
1081 Budapest, II. János Pál Pápa tér 4 Facebook
Két gyógypedagógus, egy logopédus és egy pszichológus segíti a tanárok munkáját az intézményben. Néptánc- és énektagozatos osztályt indítanak. Írás és olvasás tanítás Meixner módszerrel. Nagy hangsúlyt fektetnek a hátrányos helyzetű tanulók integrációjára. Szabadidős lehetőségek: dráma-színjátszás, képzőművészet, kézművesség, fotó.


Deák Diákos falfestők birtokba veszik az új épületet

--pagebreak--

7. Batthyány Lajos Általános Iskola
1015 Budapest, Batthány u. 8. Website
Montessori, illetve testnevelés-nyelv tagozatos osztályok. Fejlesztőpedagógus és pszichológus segíti a beszéd vagy tanulási problémával kűzdő gyerekeket. Úszás, tartáskorrekciós gyakorlatok, napköziben kézműveskedés.

8. Palotás Gábor Logopédiai Általános Iskola
1021 Bp., Ötvös János u. 7. Website
Az iskolába iratkozás feltétele a Beszédvizsgáló Országos Szakértői és Rehabilitációs Bizottság javaslata. Csak beszédproblémával küzdő, illetve sajátos nevelési igényű gyerekeket vesznek fel a maximum 12 fős osztályokba. Az első osztályt két év alatt végzik el, iskolaotthonos rendszerben, gyógypedagógus és assztisztens, mindennapos gyógytestnevelés, Ayres terápia rendelkezésre áll. Írás és olvasás tanítása a Meixner módszer szerint. Felsőben az általános tanmenet szerint folyik már a munka.

9.Rákospalotai Meixner Általános Iskola és Alapfokú Művészetotkatási Intézmény
1155 Bp., Tóth István u. 100.Facebook
Meixner Ildikó legendás gyógypedagógus, pszichológus tanítási irányelvei alapján kidolgozott iskolai program, amiben nem csak a fejlesztést igénylő gyerekek érzik jól magukat. Az iskola egyben művészeti iskola is, ahol „szórakozva alkotnak, és alkotva szórakoznak” a gyerekek.


Erdei iskolában a Meixner iskola növendékei

10.Bárczi Géza Általános Iskola
1039 Bp., Bárczi Géza u. 2.WebsiteFacebook
Az általános iskola komplex tehetséggondozást és felzárkóztatást nyújt rendszeres órák, később szakkörök keretében. Tanulási zavarral küzdő gyermekek integrálása, fejlesztőpedagógus, pszichológus és logopédus intézményen belül, egyéni és csoportos formában segít a tanulóknak. Emelt szintű testnevelés, angol és német első osztálytól, kötelező és ingyenes úszásoktatás, néptánc, modern tánc, sakk, dráma, számtalan sportág.