Amy Schumert topless fotózta Annie Leibovitz – és ez még nem minden

Borítókép: Amy Schumert topless fotózta Annie Leibovitz – és ez még nem minden
Az évi rendes Pirelli-naptár 2016-os kiadása 180 fokos fordulatot vett a korábbi évtizedes gyakorlathoz képest. Nem mintha eddig ne lettek volna benne félmeztelen csajok, de mégis. Elmagyarázzuk.

Még sosem éreztem magam ilyen szépnek – mondta Amy Schumer, aki egy szál vékony bugyiban, kávéspohárral a kezében és Stuart Weizman magas sarkú szandálban pózolt Annie Leibovitznak a 2016-os Pirelli-naptár számára.

[cikk=44268]

A Kész katasztrófa című, máris ikonikusnak számító vígjáték kitalálója és főszereplője elmondása szerint felszabadultan állt Leibovitz kamerája elé, és a fotón még csak utómunkákat sem végeztek.

Amyn kívül Serena Williams, Yoko Ono, Patti Smith, Natalia Vodianova, a 19 éves Tavi Gevinson és több más ismert nő tűnik fel a naptárban. Itt egy „így készült” videó:

Hogy miért érdekes ez az egész azon kívül, hogy egy hollywoodi komika megmutatja a hurkáit? Azért, mert a Pirelli-naptár eddig jobbára pin up fotókat szerepeltetett, amelyeken a világ legismertebb modelljei – az utóbbi években például Adriana Lima, Miranda Kerr vagy akár Mihalik Enikő mutogatta magát ugyancsak kevés ruhában. Elég megnézni a 2010-es naptár fotózásáról készült videót.

Serena Williams

A naptárt kiadó Pirelli cég brit „leányvállalata” most azonban Annie Leibovitzot bízta meg a fotózással, ami eleve változást jelentett: Annie-ről tudható volt, hogy nem fog óceánhabokban ugráló nádszálvékony modelleket fotózni. Inkább egy sor fontos, érdekes közszereplő került a naptár oldalaira, akiknek a jelentősége nem a testükben merül ki, most mégis azt mutatták meg.

Most, hogy a Playboy

is bejelentette, hogy nem közöl több meztelen női fotót az oldalain, elmondhatjuk, hogy fordulópontra jutottunk, ami a női test tárgyként történő ábrázolását illeti.

– olvasható az új Pirelli-naptár kapcsán a New York Times hétfői lapszámában, amely azt is elemzi, hogyan tolódik el az autókról és autóalkatrészeket népszerűsítő kampányok célcsoportja a nők irányába; márpedig a Pirelli, mint tudjuk, egy gumiabroncsokat forgalmazó cég.