Frontvonalban dolgozó Barbie-kat ajándékoz gyerekeknek a gyártója
A koronavírus-járvány most épp sok helyen leszálló ágban van, de ez nem ok arra, hogy megfeledkezzünk a hősökről, akik a válsághelyzetben harcolnak értünk: nem csak tűzoltókról, mentősökről, orvosokról, ápolókról van szó, de a tanárokról, újságírókról, bolti eladókról, éttermi dolgozókról, futárokról is, akik a karantén alatt, saját egészségük kockáztatásával biztosítják, hogy ne haljunk éhen, ne maradjunk információk nélkül és ellátást kapjunk, ha esetleg rászorulunk.
A Mattel most különleges felajánlást tett a frontvonalban dolgozóknak: minden Barbie Career baba után, amit eladnak, egyet elajándékoznak az amerikai frontvonalban dolgozók gyerekeinek, a First Responders Children’s Foundation COVID-19 Emergency Response Fund nevű alapítványon keresztül. Ez az alapítvány már 2002 óta támogatja a szolgálat közben vagy annak következtében elhunyt dolgozók gyerekeit, illetve azokat, akik megélhetési nehézségekkel küzdenek.
A most indult #ThankYouHeroes program részeként az amerikaiak által vásárolt Barbie-k akár 30 ezer ajándék baba kerül a gyerekekhez a május 17-ig tartó akcióban. Ezt követően május végéig a Mattel 15 dollárt adományoz minden Barbie-vásárlás után.
A Mattel az elmúlt években kifejezetten arra fókuszált, hogy a Barbie-kban követendő példát lássanak a gyerekek, és ebbe belefért a sokféleség népszerűsítése is. Piacra dobtak kerekesszékes és műlábas Barbie-t,
...híres női kulturális ikonokról mintázott Barbie-kollekciót (bár a Frida-babáért sok kritika érte a gyártót, merthogy nem volt összenőve a szemöldöke),
...a változatos testalkatú Barbie-k pedig már nem is számítanak újdonságnak: