Tippek otthoni testmozgásra karantén ideje alatt

trambulin,ugrókötél,hullahopp,szobabicikli,tánc
Forrás: capetansport.hu

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

M

Most, hogy annyian kényszerülünk otthon maradni, új alternatívákat kell keresnünk például a rendszeres testmozgásra is. Ha nem szeretünk futni és a tévé előtti aerobik se a nekünk való műfaj, ki kell találnunk egy másfajta edzést, sportot vagy valamilyen szabadidős tevékenységet, amivel legalább heti párszor átmozgathatjuk magunkat. Mivel a sportolás lényege többek között az is, hogy közben jól érezzük magunkat, ezért az sem elhanyagolandó szempont, hogy az általunk választott mozgásforma örömet okozzon. Adunk néhány tippet, amivel elviselhetőbbé tehető a karantén időszaka gyereknek, felnőttnek egyaránt.

Trambulin

A nagy méretű trambulin vásárlás manapság már nem csak az akrobaták és játszóházak kiváltsága. Otthoni használatra bármikor beszerezhetünk egy mókás trambulint. Annak függvényében, hogy mekkora hely áll a rendelkezésünkre, vásárolhatunk kisebbet vagy nagyobbat is, van kifejezetten gyerekeknek készült verzió, de ha a család felnőtt tagjai se mondanak nemet egy kis ugrálásra, vannak olyan trambulinok is, amit mindenki biztonsággal tud használni. Az ugrálás pedig minden időben örömet okoz, ráadásul úgy mozgat át, hogy közben jól is szórakozunk. Kertes házban élő gyerekes családok esetében pedig szinte kötelező otthoni kellék, mert egy trambulinon nagyon jól ki tudják tombolni magukat a kicsik.

Ugrókötelezés

Nemcsak egy játék gyerkőcöknek, hanem felnőtteknek egy olyan sporteszköz, amivel nagyon jó kondit lehet fenntartani. Az ugrókötelezés legalább annyira megdolgoztatja az izmokat, mint például a futás vagy az úszás. Ha rendszeresen ugrókötelezünk, szépen lassan megerősödnek lábaink izmai, főleg a bokák, vádlik környékén. Ez nem csak a kislányok és a boxolók sportja, hanem bárkié lehet, ha a fogyás mellett az állóképességünkön is javítanánk, plusz formásabb lábakat szeretnénk. Ugrókötelezéssel percenként akár 12-13 kalóriát égethetünk el, és óriási előnye, hogy bárhol tudjuk csinálni, és egy ugrókötélen kívül másra nincs is szükségünk hozzá.

Hullahopp karika

Azoknak, akik megszabadulnának a csípőjükön, hasukon, derekukon levő zsírpárnáktól, biztos hallottak már a hullahoppozás jótékony hatásáról. Nemcsak fogyaszt és karcsúsít, de a helyes testtartást is javítja, ami az egyébként home office-ban dolgozóknak igazi megváltás, főleg ha napi 6-8 órát töltenek a számítógép előtt görnyedve. A hullahopp karikára elég napi tíz percet szánni, mert annyira intenzíven dolgozza meg a derék kerületét, hogy nincs szükség órákig tartó izzadásra. A hangsúly, mint minden másnál, itt is a rendszerességen van, így jó naponta rászánnunk 10-15 percet.

Szobabicikli

A szobakerékpározás minden ember számára ideális testmozgás lehet, életkortól és kondíciótól függetlenül. Sőt, akár ízületi sérülések után is kifejezetten hatékonyan alkalmazható. A szobakerékpár használata kellemes és biztonságos módja az általános fittség növelésének, valamint a lábizomzat fejlesztésének. Ideális az edzések előtti bemelegítés elvégzésére is vagy csak úgy, ha már nagyon elegünk van az otthon ülésből. Messzire nem jutunk vele, de a közérzetünkre biztosan jó hatással lesz.

Tánc

Akármilyen furcsán is hangzik, a tánc igen előkelő helyen van a legjobb mozgásformák listáján. Jót tesz a szívnek és a vérkeringésnek, ráadásul igen szórakoztató is, amitől a kedvünk is jobb lesz. Ebben az időben pedig ez igazán áldásos, úgyhogy tekerjünk a kedvenc zenecsatornánkra vagy tegyünk egy táncos playlistet és indulhat az otthoni buli kifulladásig.

capetansport.hu

Tovább olvasok
Kép
SJP ismét bebizonyította, hogy a karantén nem mentség a magas sarkú hanyagolására

Sarah Jessica Parker életteli, vibráló színekkel és csábos magas sarkúkkal dobja fel ezt a nyomasztóan sötét évet.

Kép
A szemem láttára pofozta fel a gyerekét – mit kéne tennem ilyenkor?

Menjek oda, avatkozzak be? Fogjam le a kezét és oktassam ki? Vagy inkább maradjak szép csendben, és álljak odébb? Ne tétlenkedj, cselekedj, ha megvédheted – bátorít az UNICEF, melynek szakemberei egy kisokost állítottak össze, hogy a gyermekbántalmazás kapcsán felmerülő, mindennapos kérdésekben segítsenek eligazodni. Azt is leírják, konkrétan mi mindent tehetsz, ha a környezetedben ilyesmit tapasztalsz.

Kép
5 ajándéktipp, amitől jövőre még ennél is szebbek lehetünk!

Virágot a virágnak, szépségápolási terméket a szép nőnek. Tökéletes karácsonyi ajándék lehet minden nő számára egy olyan dolog, amitől aztán a következő évben még szebbek lehetünk.

Kép
Pozitív lettem, aztán negatív, és végül megint pozitív – 100 százalék táppénz, na az nincs

Hogyan lettem pozitív, aztán negatív, aztán megint pozitív? Kacskaringós Covid-történet következik.

Kép
Egyhétvégés sorozatok, amik elviselhetőbbé teszik a karantént (is)

2020-ban a sorozatok rabjai lettünk. Összegyűjtöttünk néhányat közülük, melyeket semmiféleképpen nem érdemes kihagyni ebben az évben!

Kép
Álmomban már megint terhes voltam. Ez mégis mit jelent?

Veled is előfordult már, hogy azt álmodtad, babát vársz? Aggodalomra semmi ok, általában mindig pozitív dolgot jelez.

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Előfizetés

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem