Borítókép: Mi a csoda? Forrás: Getty

Mi a csoda?

A Down-szindróma hónapja ugyan október és igen, tudjuk, hogy már novemberben járunk, mi mégis úgy gondoljuk, soha nem lehet “eleget” beszélni olyan fontos témákról, mint az elfogadás vagy az integráció.

November 9-én került megrendezésre a „Mi a csoda!” elnevezésű esemény a budapesti Mariott Hotelben. Mindjárt el is árulom, miért ott. Csak előbb elmesélem kik voltak ott. Jelen volt a budapesti Mariott Hotel marketing menedzsere, Dusikova Barbora, aki létrehozta az eseményt és összekötötte a szálakat. Lugosi Dóra - a Mesélj Anyukám podcast egyik műsorvezetője, aki megálmodta ezt a napot.

És hogy miért éppen a Mariott? Mert a legnagyobb nemzetközi hotellánc az egyetlen olyan szállásadó hely Magyarországon, amely foglalkoztat fogyatékkal élő embereket, fiatalokat. A budapesti hotel 2019-ben kezdte meg az együttműködést a magyarországi Down Alapítvánnyal, és el is kezdtek megfelelő munkavállalókat keresni. Mindössze 3 év leforgása alatt – amibe egy pandémiás időszak is beletartozik – azaz 2022 novemberére a hotelnek már 6 alkalmazottja van, akik Down szindrómával élnek. Ebből a hatból öten négyórás munkakörben dolgoznak és egy ember 6 órában.

A "máshogyan képes" emberek munkába integrálása hatalmas társadalmi előnyt jelent, nemcsak magának a munkavállalónak, hanem az ápolást ellátó családnak és a munkahelyen dolgozó munkatársaknak is.

A munkavállalóra szinte csak pozitív hatása van annak, hogy dolgozhat: javul az életminősége, keresőképes lesz, a munkán keresztül integrálódik egy közösségbe és a társadalom hasznos tagjának érzi magát. A munkatársai pedig általa érzékenyednek a téma felé – amihez nagyban hozzájárul a Down Alapítvány tréningje is.

Az elmúlt évekre visszatekintve a hotel teljes mértékben meg van elégedve a munkavállaló fiatalokkal és a közeljövőben indítják a gyakornoki programot is.

Az integrált iskolák, óvodák és a szakközép iskolák hiánya nagyban megnehezíti a sérüléssel élő fiatalok és családjaik helyzetét –, így igazán biztató és örömteli látni, hogy a civil szektor és a for profit szektor karöltve próbál kis lépésekben olyan megoldást nyújtani, ami mindenkinek megfelelő és elfogadható.

A nyitottság és az elfogadás olyan értékek, amiket gyerekként őszintén élünk meg minden egyes pillanatban, de ahogy bekerülünk egy-egy intézménybe, sajnos egyre inkább zárunk és fordulunk el egymástól – pedig pont, hogy egymás felé kell fordulnunk és egymásban támaszt találnunk.

Az eseményt egy személyes történet hívta életre. Amikor valaki ki mer állni egy ilyen fontos ügy mellett és hangot ad egy érzésnek – egy Édesanya érzésének, abból csak jó alakulhat ki. Kívánom, hogy minden alakuljon szépen és minden nagyobb cég példát vegyen erről az együttműködésről és adjon lehetőséget MINDENKINEK.

Kattintsatok a galériára és nézzetek meg néhány pillanatképet az eseményről!