Piaci trendek, termékújdonságok és a fenntarthatóság megkerülhetetlen szerepe - Interjú Siba Annával, a Henkel Magyarország Consumer Brands üzletágának marketing vezetőjével
Milyen piaci trendek figyelhetők meg az üzletág termékeihez kapcsolódó területeken?
Turbulens időket élünk az infláció miatt, amely szinte minden kategóriát érint és a különböző árstratégiáknak köszönhetően jelentős átrendeződések vannak a márkák piaci helyzetében, illetve az egyes szegmensek fejlődésében is. A mosószer kategóriában például hosszú évek óta a prémium szegmens folyamatos fejlődése volt a jellemző, ami most, az óriási infláció hatására hosszú idő után megtorpanni látszik. Egy ilyen időszakban különösen fontos az erős márkák jelenléte, illetve a változatos, sokféle fogyasztói igénynek megfelelő portfólió. A Henkel Consumer Brands a mosószer és a hajápolás kategóriában is több márkával van jelen, megoldást kínálva mind a csúcs-technológiás prémium, valamint a jó ár-érték arányt képviselő termékek körében is.
Milyen márka- és termékújdonságok jelentek meg az idei évben?
A Beauty fronton mindenképp szeretném kihangsúlyozni a Schwarzkopf esernyőmárkánk Gliss Night Elixir termékét, amely lényegében egy új szegmens a piacon, ugyanis az éjszakai hajápolás eddig nem igazán volt a köztudatban. A hajpakolás HAPTIQ technológiájú formulájával és az éjszaka során kifejtett hatásával igazán újszerű és különleges termék a hajápolók között. Emellett nyáron nagyon kedveltek voltak a márka Live Drops hajszínezői, amelyeket hajbalzsamba csepegtetve kell felvinni a hajra, így otthon is könnyen megvalósíthatóak az extrémebb, vibráló színű frizurák, akár rózsaszín, lila, vagy kék árnyalatokkal. Ezeknek a termékeknek a fesztiválszezon a fő időszaka ezért többek között a Sziget Fesztiválon is népszerűsítettük. Szintén idei újdonság a got2b szemöldök és babahaj spirál, amely nagyon gyorsan a fogyasztók kedvencévé vált. A Syoss márka esetében pedig megjelent az új Oleo Intense termékcsalád, amely samponból, kondicionálóból és hajápoló olajból áll. A háztartási termékeink közül kiemelném a Bref idei újdonságát, a Bref Spa Moments termékeket, mely a wellness élményét csempészi a toalettünkbe. Emellett kommunikációs szempontból is nagyon izgalmas éve van a Brefnek, számos új, kreatív és időnként talán meghökkentő digitális kampányt valósítottunk meg.
Milyen szerepet játszik a fenntarthatóság az új termékek esetében?
Talán a két legfontosabb fókusz, amelyre a legbüszkébbek lehetünk az a termékek koncentrációjára, valamint a csomagolására irányuló hosszú távú lépéseink, fejlesztéseink. Évről-évre igyekszünk egyre többet tenni a fenntarthatóságért, ezért egyre koncentráltabbak a formulák, valamint portfóliónk csomagolásai még inkább környezetbarátak. Sokuk már teljesen újrahasznosítható vagy több újrahasznosított műanyagot tartalmaz.