Féktelen harag – a mozikban (x)

Borítókép: Féktelen harag – a mozikban (x)
Hetvenes évekbeli road movie stílus 3D-vel gazdagítva.

A Summit Entertainment bemutatja
a Millennium Films, a Nu Image Films, a Paradise F.X. Corp. és a Saturn Films produkcióját
Féktelen harag
(Drive Angry)

Magyarországi bemutató:
2011. február 24.

Szereplők:
Nicolas Cage
Amber Heard
William Fichtner
Billy Burke
David Morse

Írta:
Patrick Lussier
Todd Farmer

Fényképezte:
Brian Pearson

Vágó:
Devin C. Lussier
Patrick Lussier

Látványtervező:
Nathan Amondson

Jelmeztervező:
Mary E. McLeod

Zene:
Michael Wandmacher

Producer:
René Besson
Michael De Luca
Avi Lerner

Executive producer:
Boaz Davidson
Danny Dimbort
Adam Fields
Joe Gatta
Diego Martinez
Trevor Short

Rendezte:
Patrick Lussier


Patrick Lussier és Todd Farmer, a Véres Valentin 3D alkotóinak új filmjében egy felturbózott ’69-es Dodge Chargerrel felszerelt, bosszúszomjas apa levadássza a sátáni szektavezért, aki lemészárolta lányát, és elrabolta az unokáját. A Féktelen harag vérben fürdő hősei megjárják a poklok poklát – menő kocsikkal, bazi nagy puskákkal és száraz humorral. Mindez szemkápráztató, csontrepesztő 3D-ben.
John Milton (Nicolas Cage), a szökött fegyenc annak idején magára hagyta tinédzser lányát. Most eget és földet megmozgat, hogy újszülött unokáját kiszabadítsa egy vérszomjas szekta karmai közül, akik holdtöltekor fel akarják áldozni a kislányt.
Hősünknek mindössze három napja maradt, hogy megtalálja őket. Segítségül hívja Pipert (Amber Heard), a gyönyörű pincérlányt, akinek menő a kocsija és kemény az ökle. Együtt kutatják fel Jonah Kinget, a gyilkos messiásjelöltet (Billy Burke) és sátánimádó gyülekezetét.
Ahogy fogynak a percek, Milton és Piper Coloradótól Louisianáig igazi mészárszéket hagynak maguk mögött. Kegyetlen bérgyilkosok és dühös rendőrök üldözik őket, és egy Könyvelőként emlegetett, titokzatos, halálos figura (William Fichtner). Milton, akit szinte emberfeletti harag tüzel, végül szemtől szembe kerül Kinggel és fanatikus híveivel. Utolsó esélyt kap lelke megváltására…

A FILMRŐL
Patrick Lussier rendező és Todd Farmer író már akkor elkezdtek beszélgetni második közös projektjükről, mielőtt első együttműködésük, a Véres Valentin 3D nagy közönségsikert aratott volna. A horrorfilm több mint százmillió dollárt jövedelmezett világszerte, és ez arra motiválta az alkotókat, hogy további kísérletezzenek a forradalmi 3D-technológiával.
A Féktelen harag ötlete akkor született meg, mikor gyermekkoruk kedvenc adrenalinbomba akciófilmjeiről kezdtek beszélgetni. „Todd-dal azon gondolkodtunk, mit csináljunk legközelebb – mondja Lussier. – Szóba kerültek az 1967 és ’75 között készült akciófilmek, Steve McQueen és Charles Bronson mozijai. És az élethű autós üldözések. Annak idején még nem komputer-trükkökkel operáltak: igazi emberek ültek a volán mögött. Ezt akartuk visszahozni a mai moziba, de 3D-ben.”
Farmer és Lussier külön-külön írtak már sikeres horrorfilmet, az akciófilm műfajában azonban nem volt tapasztalatuk, kivéve, hogy mindketten nagy rajongói. „Mikor Los Angelesbe költöztem, akciófilmeket akartam írni – mondja Farmer. – Olyanokat, mint amilyeneken felnőttem, és amilyeneket ma már nem csinálnak. Az volt bennük az egyik legérdekesebb dolog, hogy a főhős nem feltétlenül rendes ember. Manapság a hősnek patyolattisztának kell lennie, de szerintem az életben senki sem patyolattiszta. Ha a hős rosszfiú, élvezet róla írni, és élvezet a színésznek is eljátszani.”
Ha pedig 3D-vel gazdagítják a hetvenes évekbeli road movie stílust, az alkotók szerint ez azonnal berántja a nézőket ebbe az erőszakos, izgalmas világba. „Ez egy akciófilm, egy road movie, mintha a hetvenes években készült volna – mondja Lussier. – Ilyet 3D-ben még nem csináltak. Beülünk a volán mögé Nic Cage-dzsel. Minden akció a közönséggel is megtörténik.”
A film technológiai, technikai kihívásai örömteli feladatnak bizonyultak Lussier és Farmer számára. „Arra akartunk építeni, amit az előző filmből megtanultunk – mondja Farmer. – Néhány filmben a 3D csak effekt, de nálunk a történetmesélés szerves része. A Véres Valentin 3D inkább effektekre épült, de a technológia időközben annyit fejlődött, hogy komplett új világokat kreálhatunk a segítségével.”
A filmalkotók első ötlete az volt, hogy antihősük, John Milton legyen rossz ember, aki megszökik a börtönből, hogy megmentse lányát. „Bosszút akar állni – bármi áron” – szögezi le Farmer.
De Lussier és Farmer hamarosan természetfeletti elemeket is bevontak ez eladdig földhöz ragadt történetbe. Milton üldözője, a Könyvelőként ismert titokzatos figura az alkotási folyamatban fontos szereplővé nőtte ki magát. „Végül is a Könyvelő figurája Milton figuráját is átalakította a fejünkben – mondja Lussier. – Ha belőle misztikus karaktert faragunk, akkor Miltonnak is valahonnan máshonnan kell jönnie.”
„Ahogy átbeszéltük az ötletet, beugrott: mi van, ha nem is a börtönből szökött meg? – mondja Farmer. – Mi van, ha a pokolból?”
Mikor elkészült a forgatókönyv, megkeresték vele Michael De Lucát, Hollywood egyik legbefolyásosabb producerét, A szellemlovas, a Testvérek, a 21 – Las Vegas ostroma alkotóját. „Megkérdeztük Mike De Lucát, mit javítana ki a könyvben – mondja Farmer. – Mire ő: semmit! Menjünk, forgassuk le! Ilyet még életünkben nem hallottunk producertől.”
„Szeretem az ilyen filmeket – mondja De Luca. – Plusz tutira vettem, hogy Nicolas Cage-nek is tetszeni fog a szkript, amilyen autóbolond!”
Az alkotók az Oscar-díjas színészt szemelték ki John Milton szerepére. „Abban a percben, hogy De Luca és én beszélgetni kezdtünk Nickel a Féktelen haragról, éreztük, hogy szenvedélyes partnerre leltünk benne – mondja Lussier. – Tökéletes hős a filmünkhöz.”
Cage-ről köztudott, hogy érdekli a misztikum. A szellemlovasban, A képletben és A varázslótanoncban is természetfeletti témákkal kacérkodott. „De ez a könyv megdöbbentett – mondja Cage. – Életemben nem olvastam még ilyet. És ez jó. Kellemetlenül éreztem magam közben, és ez színészként is felkeltette az érdeklődésemet.
A Féktelen harag nem más, mint adrenalin, izgalom, humor – teszi hozzá. – Tetszik, hogy van benne humor – kell is, hiszen a történet annyira extrém. Remélem, hogy a közönség is inkább vígjátékként értékel bizonyos jeleneteket. Ez a film az éjféli előadások közönségének készült, és én ennek nagyon örülök.”
A Féktelen haragban John Milton egy csábos fiatal nő felturbózott izomautójában szeli át Amerikát. „Ez a bosszú és a megváltás útja… Milton rejtélyes, enigmatikus figura – mondja Farmer. – Úgy írtuk meg a filmet, hogy sohase legyen tiszta a karaktere. Úgy hozza a sors, hogy összekerül ezzel a gyönyörű fiatal nővel, aki a lányára emlékezteti. De ez nem egy szexuális kapcsolat, hanem egy apa–lánya-sztori. Apa–lánya-sztori egy csomó korhatáros akcióval, vérrel, villantással, szexszel, és mindennel, ami még belefér!”
A szerzők négy különös mellékszereplővel támogatták meg a történetet. „Ami a dolog érdekessége, hogy bizonyos fokig minden figuránk rossz ember – mondja Lussier. – Jonah King, a főgonosz, akit Billy Burke alakít, velejéig romlott és baromi vicces. Piper, a lány szókimondó, erőszakos és szexi. A Könyvelő, akit William Fichtner alakít mindenhová követi Miltont, az a feladata, hogy vigye vissza Miltont a pokolba.”
„Félreértés ne essék: Milton nagyon rossz ember – mondja Lussier. – Rossz ember, aki most valami jót akar tenni. Megérdemli a poklok poklát. De akik vissza akarják oda vinni, azok nem törődnek vele, hogy most mit csinál, vagy hogy miért csinálja.”
Milton és a Könyvelő sok tekintetben rokonlelkek: a vad és a vadász archetípusai. „Bizonyos fokig ők ketten ugyanaz az ember – mondja Farmer. – Mindkettő nagyon céltudatos. Milton vissza akarja szerezni a kisbabát. Mindegy ki áll az útjában, kit kell hozzá kihasználnia, eldobnia, legázolnia, megölnie. Vissza akarja szerezni a kisbabát. A Könyvelő pedig el akarja kapni Miltont, mindegy, hogy mi az ára. És furamód a film vége felé rájönnek, hogy csak akkor érhetnek célt, ha együttműködnek.”
„Ahogy mondtam, ebben a filmben mindenki rossz, még a főhős is – folytatja Farmer. – De a rossznak vannak fokozatai, és ettől volt nekünk is élvezet megírni, a színészeknek pedig eljátszani ezt a történetet, amely végül is a megváltásról szól.”
„A filmet az akcióőrülteknek csináltuk, akik szeretik az izgalmas kalandokat és az erős nőket – mondja. – Amber Heard Piper szerepében nem csak lelkesen lövöldöz, de szívesen szájon vágja bármelyik pasit.”
Lussier és Farmer egyetértenek: filmjeiket saját maguknak írják, és a Féktelen harag olyan film, amit szívesen megnéznének a moziban. „Ez a film egy hullámvasút – mondja a rendező. – Elképesztően erőszakos, provokatív, a figurák brutálisak és szórakoztatóak. Élvezni fogjátok!”

A SZEREPOSZTÁSRÓL
A Féktelen harag kietlen világát olyan okos, megalkuvást nem ismerő karakterek népesítik be, akik semmitől sem hátrálnak meg, ha a céljukról van szó. Mindnyájan erős figurák, igazi jutalomjáték ez Hollywood legjobb színészeinek.
„Baromi szerencsés vagyok ilyen színészekkel – mondja Lussier. – Először is itt van Nic Cage, aki John Miltont játssza, a férfit, kinek lányát lemészárolta egy kegyetlen szektavezér. Milton meg akarja torolni a lány halálát, de közben meg akarja menteni újszülött unokáját is, akit ugyanaz a férfi rabolt el. Útja során Miltonból valamiféle természetfeletti jelenség válik – semmi sem állíthatja meg, megmenti az unokáját.”
Cage-ben az alkotók olyan színészre leltek, aki intelligenciát, féktelen becsvágyat és emberséget hozott a szerepébe. „Nic alakításában Milton karaktere a közönség számára is átélhető – mondja a rendező. – Milton ugyan könyörtelen alak, de Cage olyan magával ragadóan játssza, hogy az megérinti a nézőt.”
Cage felkészülten érkezett a forgatásra, és hozta a saját ötleteit is arról, ki is ez a rejtélyes John Milton. „Libabőrös lettem, valahányszor átlényegült Miltonná – jegyzi meg Farmer. – Olyasmit hozott ki a figurából, amit bele sem írtunk. Ha jó írónak látszunk, akkor az csakis Nic miatt van.”
Mikor Milton pokoli bosszúhadjárata csődöt mond, rekrutálja Pipert, az energikus pincérlányt, akinek rossz a modora, viszont gyors a kocsija. „Milton érzi, kell neki egy segítőtárs – mondja Lussier. – Azért választja Pipert, mert pont ilyen csaj kell neki. Piper élete váratlan fordulatokat vesz, ezért Milton mellé csapódik, és együtt vágnak neki az útnak.”
Hajmeresztő kalandjaik során Milton és Piper egészen összebarátkoznak, de viszonyuk egy percig sem romantikus. „Ez a férfi valahogy jóvá akarja tenni, hogy cserben hagyta a lányát – mondja Lussier. – Olyasvalakit kerestünk a szerepre, aki remek ellenpárja Miltonnak, ugyanakkor fogadott lánya is lehet. Mikor végigvettük a színésznőket, Amber Heard neve hamar előtérbe került. Nem elég, hogy gyönyörű, de bájos, tüzes, vad is.”
Heard rögtön érezte, hogy a Féktelen haragból valami igazán különleges sülhet ki, amint elolvasta a forgatókönyvet. „Az biztos, hogy ilyen figurával még nem találkoztam – mondja a színésznő. – Piper cowboycsizmát hord, káromkodik, fegyvere van, Chargert vezet, pincérkedik egy kisvárosban, s közben aranyból van a szíve. Piper nem sablonos figura, képen is törölne, ha ezt mondanád rá. Fegyvert ragad, és kiáll magáért, ha arról van szó.”
Heard mint magánember maga is izomautót vezet, és mint Piper, számos hasznos adottsággal bír. „Például a világ minden egyes pisztolyához ért – mondja Lussier. – Sokat hozzátett a karakterhez saját magából, s így Piperrel nem várt mélységekbe jutottunk.”
A furcsa figurák között is a legfurcsább a Könyvelő, akit William Fichtner alakít. A pokolból küldték, hogy elkapja Miltont. Fichtner Könyvelője feketén komikus karakter, aki szupererejét egészen szokatlanul használja. „Ritkán olvasni ilyen menő, izgalmas, eredeti könyvet, ilyen vad, őrült figurákat. Mégis minden figurának oka van ott lennie a történetben. Egy ilyen jó forgatókönyvnél nincs más dolga a színésznek, mint kipótolnia a hézagokat” – mondja Fichtner.
De hogyan készüljön fel az ember egy Könyvelő-szerű figura eljátszására? „Nem volt mihez viszonyítani – mondja Fichtner. – Nincs neki archetípusa. Képzelőerő kellett hozzá, hogy kipótolhassam a hézagokat. Jókat beszélgettünk Patrick-kel és Todd-dal, és jó volt az is, hogy ekkora szabadságot kaptam tőlük.”
Jonah King, az ördögi demagóg, aki megölte Milton lányát, és most az unokájára fáj a foga, szintén küldetést teljesít: el akarja szabadítani az Apokalipszist. Meggyőzte híveit, hogy ők együtt fogják uralni a szép új világot. „Az első vázlatban Jonah amolyan szélhámos volt – mondja Farmer. – Aztán a későbbi változások fényében átírtuk: minden egyes szavában őszintén hisz.”
Billy Burke játssza Kinget. Mikor elolvasta a forgatókönyvet, nem hitt a szemének. „Ezt tényleg leforgatják? Olyan volt, mint egy király képregény, pedig nem is képregényen alapul. Ahogy olvastam tovább, csak még királyabb lett az egész. Messze átlépi a mai filmek korlátait.”
Burke meghallgatása kivételesen jól sikerült, mondja Lussier. „Hihetetlenül tetszett. Az akcentusa, az egész stílusa csábító, ijesztő, erőteljes volt. Meglepett, mikor elmondta, hogy most, ott előttünk olvasta fel először hangosan a szerepet.”

AZ IZOM VISSZAKERÜL AZ IZOMAUTÓKBA
A Féktelen harag szereplői különféle járművekkel – izomautókkal, buszokkal – verik fel az út porát Coloradótól Louisianáig. A Féktelen harag számos korabeli autót kínál a felspécizett, ötvenes-hatvanas évekbeli hot rodok rajongóinak: köztük egy 1969-es Dodge Chargert, egy 1971-es Chevelle-t, egy 1964-es Rivierát és egy 1957-es Chevyt, plusz egy Morgan kiállítási darabot, tucatnyi kamiont, egy Lincolnt, egy hidrogénszállító kamiont, sőt egy Hyundai Sonatát.
„Nem vagyok oda a kocsikért – vallja be Lussier. – De nagyon tetszik, ahogy az izomautók kinéznek, főleg 3D-ben. Hosszú vonalaik, idomaik tökéletesen illenek a technológiánkhoz.”
A kocsiknak is tartottak „szereplőválogatást.” A Féktelen harag eredeti forgatókönyvében a hős autója egy Pontiac GTO volt, de a 3D-tesztelés során kiderült, hogy az 1969-es Charger messze felülmúlja a másikat. „A Charger iszonyú jól néz ki 3D-ben, így hát őt választottuk – mondja Farmer. – A Charger vonalai, a kerekek, minden csodásan mutat 3D-ben.”
A filmalkotók a hetvenes évek akciófilmjei előtt szerettek volna tisztelegni művükkel, ezért a hajmeresztő autós üldözéseket és félelmetes kaszkadőr-mutatványokat egy az egyben végrehajtották a forgatáson, és hanyagolták a komputeres trükköket. „Ami azt is jelenti, hogy tényleg Nic Cage vezeti a kocsit forgalommal szemben, ő szlalomozik ott embertelen tempóban – mondja Lussier. – Nic kivételes sofőr. Nehéz volt vele lépést tartani, annyira megküldte a kocsit.”
Ami Amber Heardöt illeti, ő sem akart kimaradni a mókából, és a dublőrére hagyni a sofőrködést. „Johnny Martin kaszkadőr-koordinátorral dolgoztam, ő csinálta a Tolvajtempót. Megtanított mindenre, amit a normális életben ki sem szabad próbálnunk. Megtanított verekedni is. Párszor jól megütöttem. Hát igen, előjött a texasi vérem!”
A rendező minden előkészületet megtett a színészek és az autók biztonsága érdekében, de Heard leküzdhetetlen kalandvágya még őt is kiborította. „Amber nem igazán érez félelmet, ezért jó párszor aggódtam érte – mondja Lussier. – A félelem jó dolog, életben tart. Akármit is kellett csinálni, Amber mindenre azt mondta: megcsinálom!”
„Úgy vágtunk neki minden jelenetnek, hogy az a lehető legbiztonságosabb legyen – folytatja. – Nemcsak a színészeinket kellett megvédenünk, de a kocsijainkat is. Alaposan túlhajszoltuk ezeket a remek klasszikus járgányokat.”
Nem veszélytelen dolog ötvenéves autókat így megterhelni, mondja a rendező. „Nehéz volt őket csúcsformában tartani. Az egyik jelenetben elrepült a tengely. Le kellett állnunk a forgatással, amíg valaki rá nem jött, hogyan tegyük vissza. És ilyesmi többször is előfordult.”
A forgatásra „a legjobb sofőrök, a legjobb autóugrók, a legjobb pirotechnikusok jöttek el – mondja Farmer. – Mindenki eljött. Ha megnézzük a listát, olyan, mintha nagy költségvetésből dolgoztunk volna, annyi név van rajta. Fantasztikusak ezek az emberek. Nem lehetett tőlük olyat kérni, amit ne tudtak volna teljesíteni. Azért néz ki olyan jól a film, mert ilyen keményen odatették magukat.”
A filmet 3D-ben forgatták a Paradise FX rendszer segítségével. Ezt a technológiát használták a Véres Valentin 3D-n is, de mostanra jelentősen tovább is fejlesztették.
„Olyan, mintha benne lennél a jelenetben – lelkesedik Lussier. – A film végén elszabadul a pokol. Füst van mindenütt. Megnéztem 3D-ben, és tudtam, hogy ezt utómunkában nem lettünk volna képesek megcsinálni. Nem ilyen mélységben, ennyi rétegben. Szóval megérte eleve 3D-ben forgatni.”
A színészek korábban nem dolgoztak 3D-kamerák előtt. „Részben azért vállaltam a filmet, hogy a 3D-formátummal kísérletezgessek – mondja Cage. – Hogy kipróbáljak valami újat. 3D-nél kibővítjük, megnyújtjuk a mozdulatokat. Nagyon kreatív dolog ez, mintha táncolnék.”
A Féktelen haragot Shreveportban, Louisianában forgatták. „Nem volt kétszázmillió dollárunk, így mindent okosan kellett megoldanunk – mondja Farmer. – Shreveportban megtaláltuk az összes helyszín mását Coloradótól, az út kezdetétől egészen Louisianáig, ahol a finálé játszódik.”

A SZEREPLŐK
NICOLAS CAGE (Milton) Oscar-díjas színész, aki akcióban, drámában, vígjátékban egyaránt otthonosan mozog. Eredeti neve Coppola: Francis Coppola unokaöccse. Legutóbb A varázslótanonc (Sorcerer’s Apprentice), a Ha/verben (Ass) és a Boszorkányvadászat (Season of the Witch) láthattuk. Jelenleg forgatja a Szellemlovas folytatását (Ghost Rider: Spirit of Vengeance). További filmjei: Mocskos zsaru – New Orleans utcáin (Lieutenant: Port of Call New Orleans), A képlet(Knowing), A szellemlovas (ost Rider), A nemzet aranya 1–2. (Treasure). A Las Vegas, végállomás (Las Vegas) alkoholistát játszott – ezért Oscar-díjat és számos más elismerést begyűjtött. Ugyancsak Oscar-díjra jelölték az Adaptációért (Adaptation). 2002-ben rendezőként is kipróbálta magát: a „” című filmmel debütált.

AMBER HEARD (Piper) korunk egyik legfelkapottabb ifjú színésznője. Filmjei: Péntek esti fények (Friday Night Lights), Kőkemény Minnesota (North Country), A mostohaapa (The Stepfather), Zombieland, Majd meghalnak Mandy Lane-ért (All the Boys Love Mandy Lane), Az informátorok (The Informers), „Joneses”, „Soon the Darkness”, Ananász-expressz(Express), amelyért a Movieline’s Young Hollywood díját kapta.

WILLIAM FICHTNER (A Könyvelő) sokoldalú, termékeny színész – megkülönböztetett helye van Hollywoodban. Filmjei: Párterápia (Date Night), Jégi dicsőségünk (Blades of Glory), Ütközések (Crash), Csonttörő (Longest Yard), A Sólyom végveszélyben (Hawk Down), Négybalkéz (What’s The Worst That Could Happen), Viharzóna (Perfect Storm), Dögölj meg, drága Mona!( Mona), Equilibrium, Ultraviola (), Armageddon, Szemtől szemben (), Kapcsolat (), Nyomás! (Go), Strange Days – A halál napja, Halálkanyar (). A tévében három évadon át játszotta A szökés (Prison Break) FBI-ügynökét.

BILLY BURKE (Jonah King) az Alkonyat-sorozatban Kristen Stewart apját játssza. További filmjei: Gyilkosság online (Untraceable), A szerelem bősége (The Feast of Love), Törés (Fracture), A tűzből nincs kiút (Ladder 49), A pók hálójában (Along Came a Spider), Korlátok nélkül (Without Limits). Hat epizód erejéig feltűnt a 24 második évadában. Billy képzett zenész, gitározik, zongorázik. Évekig a The Outcast Theater zenekarral játszott, most váltott szólókarrierre.

DAVID MORSE (Webster) sokoldalú színész – moziban, televízióban, színházban. Sean Penn két korai rendezésében tűnt fel: Indián vér (Indian Runner), Menekülés az éjszakába (The Crossing Guard). Legutóbbi A bombaszakértőben (Hurt Locker) volt egy beugrása. További filmjei: Atlantisz gyermekei (Hearts in Atlantis), Halálsoron (Green Mile), Táncos a sötétben (in the Dark), Túszjátszma (of Life), 16 utca (Blocks), Tűzforró Alabama (Crazy in Alabama), Nincs alku (The Negotiator), A szikla(The Rock), 12 majom (12 Monkeys), Disturbia. Az amerikai nézők elsősorban az Egy kórház magánélete (St. Elsewhere) című tévésorozatból ismerhetik.

TOM ATKINS (Cap) színházi színész, játszik Pittsburgh-ben, a Broadwayn, és off-Broadwayn. Filmjei: Féktelen harag (Angry), Véres Valentin 3D (My Bloody Valentine), Csapdában (Trapped), Menekülés New Yorkból (Escape From New York), Halálos fegyver (Lethal Weapon), Bob Roberts, Árral szemben( Striking Distance), illetve olyan horrorok, mint A köd (Fog), Creepshow, Halloween III.

AZ ALKOTÓK
PATRICK LUSSIER (rendező-forgatókönyvíró) a feszültségkeltés mestere. Évekig Wes Craven vágója–partnere volt, mégis karrierje legnagyobb sikerét Todd Farmerrel aratta a Véres Valentin 3Dvel (Bloody Valentine 3-D), amely világszerte több mint 100 millió dollárt jövedelmezett. További rendezései: Fehér zaj 2: A fény (Noise: The Light), a Drakula 2000 (Craven Presents Dracula 2000) és annak két folytatása. Karrierjét a MacGyver-sorozaton kezdte vágóként, majd Wes Craven vágója volt egészen mostanáig: Új rémálom (Craven’s New Nightmare), Vámpír Brooklynban(Vampire in Brooklyn), Sikoly(Scream), Vérfarkas (), Éjszakai járat(Red Eye).

TODD FARMER (forgatókönyvíró) író, képregényszerző, műkedvelő színész. A Jason X ókönyvével indult karrierje – ez volt a tizedik Péntek 13film. Scarecrow ímű forgatókönyvéből készült A hírnök (The Messengers) című horror a Pang fivérek rendezésében, amit a Patrick Lussier-vel közösen aratott nagy siker: a Véres Valentin 3D (Bloody Valentine 3-D) követett.

MICHAEL DE LUCA (producer) korábban a DreamWorksnél és a New Line Cinemanál dolgozott, de 2004 óta saját, Michael De Luca Productions nevű cégének fejleszt projekteket, melyeket részben a Columbia Pictures finanszíroz. Filmjei: Közösségi háló (Social Network), Zathura – Az űrfogócska(Zathura), A szellemlovas (Ghost Rider), 21 – Las Vegas ostroma (21). A New Line-nál töltött évei alatt igazgatóként olyan sorozatokat hívott életre, mint a Végre péntek (), Penge(Blade), Austin Powers, Csúcsformában (Rush Hour).

RENÉ BESSON (producer) az elmúlt években többször is dolgozott a Millennium Films-szel. Miamiból származik, korábban a reklámiparban dolgozott. Filmjei: Stone, A mestergyilkos (The Mechanic), Családom titkai (Imaginary Heroes) Sigourney Weaver főszereplésével.

AVI LERNER (executive producer) a Nu Image, Inc. és a Millennium Films, Inc elnöke. Karrierje során több mint 300 filmet gyártott, legutóbb: The Expendables – A feláldozhatók (The Expendables) és A mestergyilkos(The Mechanic).
1947-ben születtet Izraelben. Dolgozott bankárként, aztán mozit nyitott Tel Avivban. A hetvenes évek végén az elsők között nyergelt át a videóra: 7000 film jogait vásárolta meg. A nyolcvanas években Dél-Afrikába költözött, és 1984–1992 között 40 filmet gyártott saját, Nu Metro Productions nevű cégén keresztül. Eztán eladta cégét, Los Angelesbe költözött, és Danny Dimborttal and Trevor Shorttal megalapította a Nu Image-t, amely az elmúlt 20 évben 230 filmet gyártott. 1996-ban jött létre a Millennium Films, a nagyobb költségvetésű, mozira szánt filmek gyártója: Gyilkos szívek (Hearts), Fekete Dália (Black Dahlia), 16 utca (16 Blocks), 88 perc (88 Minutes), Kalandtúra (The Contract), Rejtélyek szigete (The Wicker Man), John Rambo, A törvény gyilkosa (Righteous Kill).

DANNY DIMBORT (executive producer) a Golan-Globus Filmsnél, ennél az izraeli filmgyártónál kezdte karrierjét. Két éven belül ügyvezető igazgató lett. 1980-ban Los Angelesbe költözött, a Cannon Films külföldi eladásokért felelős vezetője lett. Rövid izraeli kitérő után az MGM-nél dolgozott, majd Avi Lernerrel megalapította a Nu Image céget.

TREVOR SHORT (executive producer) Hararéban, Zimbabwében született. Dél-Afrikában diplomázott jogászként, Johannesburgban bankárnak állt, aztán csatlakozott a Nu Metro Entertainmenthez. Dél-Afrikában és máshol is gyárt filmeket.

BOAZ DAVIDSON (executive producer) 75 film producere, 30 film írója, 40 film rendezője. Tel Avivban született, 1995 óta a Nu Image / Millenium Films csapat tagja, a cég gyártási és kreatív igazgatója. Filmjei rendezőként: Amerikai kiborg (American Cyborg), Salsa, Majomkaland Afrikában (Going Bananas), Az utolsó szűz Amerikában (The Last American Virgin) és a Forró rágógumisorozat (Lemon Popsicles).

ED CATHELL III (co-producer) 15 éve dolgozik a filmszakmában. Rendezőasszisztens volt A texasi láncfűrészes harmadik részében (Chainsaw Massacre 3), gyártásvezető például a Bőrfejek (Leatherheads) című George Clooney-mozin. Filmjei producerként: A méhek titkos élete (The Secret Life of Bees), Stone Robert De Niróval és Trust Clive Owen-nel.

BRIAN PEARSON (operatőr) a Fehér zaj második részén dolgozott együtt először Patrick Lussier rendezővel („Noise: The Light”), ezt A szem (The Eye) pótforgatása és a Véres Valentin 3D (Bloody Valentine 3-D) követte. További filmjei: Pillangó-hatás 2. (Effect II), Rémségek könyve 2. (Urban Legend: Final Cut). A másodstáb operatőreként: Legenda vagyok (Am Legend), Underworld: Evolúció(Underworld: Evolution), Én, robot(I, Robot), Scooby Doo 2.(Scooby Doo 2: Monsters Unleashed), „Tub Time Machine”.

NATHAN AMONDSON (látványtervező) rövid ideig Bollywoodban színészkedett, majd Los Angelesben dolgozott storyboard-rajzolóként és tervezőként: Doktor Szöszi (Blonde), Elvarázsolt Ella (Ella Enchanted), Az olasz meló (Italian Job). Wim Wenders oldalán lett látványtervező: A bőség földje ((of Plenty), Kívül tágasabb(Don’t Come Knocking). További munkái: Blood: Az utolsó vámpír (: The Last Vampire), Tekken.

MARY E. McLEOD (jelmeztervező) a „’s” című klasszikus tinikomédiával kezdte karrierjét. Másodjára a Karácsonyi történeten (Christmas Story) is Bob Clark rendezővel dolgozott; munkájáért Genie-díjra jelölték (ez a kanadai Oscar). 2006-ban ismét jelölték, ezúttal a Fido – Hasznos a zombi a háznál (Fido) című filmjéért. További munkái: Nicsak ki beszél még! (Who’s Talking Now), Felpörgetve (Driven), Milliókért a pokolba (3000 Miles to Graceland), A kaptár: Apokalipszis(Resident Evil: Apocalypse), 88 perc (Minutes), és a Halloween-remake-ek.

DEVIN C. LUSSIER (vágó) az író–rendező Patrick Lussier fia. Vágóasszisztensként dolgozott a következő filmeken: Perzsia hercege: Az idő homokja (Prince of Persia: The Sands of Time), Karantén (Quarantine), A szem (The Eye), Utóirat: szeretlek (P.S. I Love You). A vizuális effektusokat vágta és koordinálta a Véres Valentin 3D (My Bloody Valentine 3-D) és A szállítmány (Armored) című filmekben.



A Summit Entertainment bemutatja
a Millennium Films, a Nu Image Films, a Paradise F.X. Corp. és a Saturn Films produkcióját
DRIVE ANGRY
Nicolas Cage, Amber Heard, William Fichtner, Billy Burke, David Morse
Írta: Patrick Lussier, Todd Farmer. Kép: Brian Pearson. Vágó: Devin C. Lussier, Patrick Lussier
Látvány: Nathan Amondson. Jelmez: Mary E. McLeod. Zene: Michael Wandmacher. Producer: René Besson, Michael De Luca, Avi Lerner
Executive producer: Boaz Davidson, Danny Dimbort, Adam Fields, Joe Gatta, Diego Martinez, Trevor Short. Rendezte: Patrick Lussier

Színes amerikai film, 2010

Ez a cikk promóció.