Borítókép: eCAR 2020/ Toyota Yaris - Csajosság kimaxolva

eCAR 2020/ Toyota Yaris - Csajosság kimaxolva

Mitől „csajos” egy autó? Hát, hogy cuki. Meg menő. Meg jól néz ki. Nincs vele sok probléma. Lehet bele pakolni. Megbámulják az utcán. Nos, ezen kritériumok alapján az új Toyota Yaris szupercsajos.

Japán válasza a városi kisautóra a Yaris volt. Hogy mennyire sikerült a kis kocsi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy még az első generációból is vígan róják az utakat elég sokan belőle. A Toyota mindig is a megbízhatóságáról volt híres. Meg arról, hogy az autóik annyira belesimulnak az utcaképbe, hogy alig lehet őket észrevenni. Képzeljétek el: vannak olyan emberek, akik ezt szeretik, haha!

A Toyota azonban gondolt egyet, és az elmúlt néhány évben elkezdett olyan autókat gyártani, amelyek mellett az emberek megálltak, és a fejüket vakarva, elismerően hümmögve körbecsodálkozták. Ilyen az új Yaris is (főleg a meggyes-tüzes piros színében). Vagány, meglepő, izgalmas új formanyelv. Mintha álltában is menne, mintha kívánná a száguldva cikázást, mintha arra hívna, hogy kalandozd vele végig a hétköznapjaidat. Kívül kicsi és kompakt: tudsz vele parkolni, s szűk helyen fordulni. Belül mégis tágas.

Hibridről beszélünk, vagyis a fékezéskor keletkező „hulladékenergiát” elektromossággá alakítja, azt eltárolja, és szükség esetén az elektromotor kisegíti a benzinest. Így a gyorsítás ütemesebb, a fogyasztás meg egészen kevés lesz. A Toyota a hibridmotorok guruja: több mint húsz éve fejlesztette ki ezt a hajtásláncot, mára pedig a tökélyre vitte a dolgot. A negyedik generációs hajtáslánc minden eddiginél többet és többször tud kizárólag elektromosan, károsanyag-kibocsátás nélkül suhanni – akár 130 kilométer/óra sebességig is. Mi is jól meghajtottuk, és feltűnt, hogy mennyire mozgékony, ugyanakkor belül meg alig volt érzékelhető kellemetlen vibráció és zaj. Az új Yaris nagyon kulturáltan fut.

Biztonság

Az új Yarisnak 37 százalékkal magasabb a torziós szilárdsága – vagyis ennyivel jobban vigyáz rád, mint az elődje.

Digi élmény

A kategóriában csak a Yarisnál rendelhető nagy, színes head-up kijelző, amely a szélvédőre vetíti a fontos információkat. Kapcsolhatod hozzá az Apple CarPlay-t vagy az Android Auto-t is.

Fogyasztás

Az új Yaris rekorder: ennyire keveset Toyota még sosem fogyasztott. 20 százalékkal csökkent a szomja, így beéri 3,7 literrel 100 kilométeren. Próbáld te is reprodukálni ezt a nevetségesen kis fogyasztást!

Molnár Andreával, az autó nagykövetével teszteltük és egyben mutatjuk is be ezt a gyönyörű autót! Nézd meg a tesztről készült videót is!

Minket teljesen lenyűgözött az új Toyota Yaris!
Téged is?

További részletekért kattints az alábbi képre!