Lehet-e a nőnap környezetkímélő?

Lehet-e a nőnap környezetkímélő?
Forrás: Unsplash.com

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

N

Nőnap. Szegfű, hóvirág, csoki, #köszönjükhogyvagynekünk, #éljenekalányokasszonyok… Mi lenne, ha idén a nőnap arról is szólna, hogy a nők magukat is meglepik valami olyan kedvességgel, ami nekik és a környezetüknek is öröm? Megragadhatjuk ezt az alkalmat, hogy olyat tegyünk magunkért, amit korábban halogattunk – például megvizsgálhatjuk, hogyan gondoskodhatnánk kíméletesebben és környezettudatosan a higiéniánkról.

Rengeteget hallunk arról, hogyan tudunk többet tenni magunkért, az egészségünkért, a szépségünkért és a higiéniánkért úgy, hogy közben a lehető legkevesebbet ártunk a bolygónknak és a környezetünknek. A legtöbben mégis halogatjuk, hogy új dolgokra váltsunk, mert… mindig van valami ok: több információt szeretnénk gyűjteni, minden más sürgősebb, vagy éppen úgy érezzük, szeretnénk kicsit rápihenni a dolgokra, mielőtt egy mély levegővel belevetjük magunkat. Ragadjuk meg az alkalmat, és legyen ez a nőnap az, amikor használni kezdjük a fenntarthatóbb módszereket a fürdőben! A nők gyakran hajlamosak mindenki mást saját maguk elé sorolni, és a családról, barátokról, munkáról előbb gondoskodni, mint magukról. Pedig a testünk is igazán megérdemli, hogy a lehető legjobbat kapja, és a Földünk is hálás lesz érte

Természetesen – az egészségünkért

Egyre több helyen hallhatunk róla, hogy egyes kozmetikai termékek olyan vegyszereket tartalmaznak, amelyek hosszú távon károsítják a szervezetet, például bőrproblémákat okozhatnak, gyorsíthatják az öregedést, vagy akár a hormonháztartásra és egyéb területekre is hatással lehetnek. Akár csak a magunk egészségéért, akár a családunk védelmében kívánunk változtatni a szépségápolási szokásainkon, érdemes hiteles szakmai forrásokból ellenőrizni, hogy az általunk használt készítményekben megtalálható-e valamilyen gyanús összetevő.

Mindenképpen csökkentjük a kockázatokat, ha natúr termékekre váltunk, amelyekből például a Vaterán is több száz darab közül válogathatunk. Aki pedig igazán biztosra akar menni, az az alapoktól kezdi, és maga állítja elő a kencéket. A szappanfőzés például komolyabb szakértelmet, időt és felszerelést igényel, de ajakbalzsamokat, arc- és testápoló olajokat vagy éppen bőrradírokat egyszerűbben is előállíthatunk, amelyekhez szintén megvásárolhatjuk a szükséges összetevőket az online piactéren, az igazoltan megbízható eladóktól.

Például egyszerűen készíthetünk magunknak garantáltan természetes, alumíniummentes dezodort, ha 13 gramm shea vajat megolvasztunk gőz felett, majd hozzákeverünk két kávéskanál szódabikarbónát és egy kávéskanál kukoricalisztet. Miközben hűl, néhányszor újra megkeverjük, és az első keverésnél a kedvenc illóolajunkból is hozzáadhatunk 7 cseppet.

Zöldebb ciklusok, ahogy nekünk a legkényelmesebb

Egy átlagos nő körülbelül 40 évig menstruál élete során. Havonta öt nappal számolva ez összesen 2400 napot jelent. Ez alatt az időszak alatt mintegy 5-15 ezer betétet vagy tampont használ el, aminek a nagy része nem újrahasznosítható műanyaghulladékként végzi1. Ha környezetbarát alternatívát választunk, azzal nem csupán az ökológiai lábnyomunkat csökkentjük, de például a toxikus sokk-szindróma2 megjelenésének kockázatát is csökkenthetjük, amelyet a tamponhasználattal hoznak összefüggésbe. Akár a tampont, akár a betétet részesítjük előnyben, könnyen találunk helyette olyan terméket, amely hasonlóan működik, de nem termel műanyaghulladékot, és akár még a közérzetünk is jobb lehet ezekkel az alternatívákkal.

A tampon helyett kényelmes megoldás lehet az intimtölcsér, amely orvosi szilikonból készül, és a hüvelybe felhelyezve összegyűjti a menstruációs vért. Akár 10-12 órán át is használható egyhuzamban, és sport vagy alvás közben és tökéletesen működik, ürítéskor pedig kiöblíthető a csap alatt. A Vaterán jelenleg 3390 és 11000 forint közötti áron kapható egy darab, így mindössze néhány doboz tampon árát kell rákölteni. Szintén érdemes szétnézni az online piactéren, ha inkább a betétet részesítjük előnyben, és ebből keresünk környezettudatos, mosható változatot. Rengetegegyedi mintából és darabobból válogathatunk, akár valami visszafogottabb geometrikus vagy virágos mintás betéttel akarjuk átvészelni a kritikus napokat, akár viccesebb, állatfigurás vagy unikornisos terméket igényel a lelkünk ilyenkor.

(Környezet)tudatos vásárlás

Amennyiben kedvet kaptunk a tudatos vásárláshoz, a szépségápolási és higiéniai termékeken túlmenően is, az online piactéren bármilyen kategóriában könnyen találhatunk számunkra megfelelő környezetkímélő alternatívát a környezettudatos termékkategóriának köszönhetően. További tippekért és trükkökért érdemes felkeresni a Zöld Vatera oldalt, áprilistól pedig pár kattintással akár valódi fát is ültethetünk.

Tovább olvasok
Kép
Sütés nélküli vegán pestós lasagna

Meleg van. Dögmeleg. Ilyenkor legtöbbünknek nemhogy sütni-főzni, de még enni sincs kedvünk. Csakhogy kell, szóval hoztunk is egy vegán raw receptet, ami még egészséges is.

Kép
Afázia: mintha egyszercsak külföldiként ébrednél fel

Nyolc mosolygó ember énekel a Városligeti-tó partján - így néz ki az afáziások kórusának, a Hangadó Énekegyüttesnek a próbája a koronavírus idején. De vajon mi az az afázia, és miért fontos, hogy te is tudd, hogy mi az?

Kép
10 ikonikus divatpillanat a '80-as évekből, amit még ma is imádunk

Úgy tűnik lehetetlen kifogyni a mondanivalóból, ha a '80-as évekről van szó! Az instyle.hu összeállítása.

Kép
7 híres nő, aki kiállt a nemek szerinti megkülönböztetés ellen

A szórakoztatóiparban még ma is nagy problémát jelent a szexizmus. Szerencsére vannak olyan híres nők, akik fel mernek szólalni a hátrányos megkülönböztetés ellen.

Kép
"Úgy nézek ki, mint egy pedofil?" - akadt ki a férfi, aki kérdés nélkül fotózgatta a lányomat az utcán

Emeséék története a rémisztő bizonyíték arra, hogy a mai világban sajnos mennyire kell vigyáznunk a gyerekeinkre. Nem csak a közösségi médiában, nem csak ha egyedül vannak, hanem mindig. Mert a "gonosz" mindenhol ott ólálkodik.

Kép
Kitört a forradalom: valódi nők egy bikinireklámon

Nincs sok ideje megragadni egy reklámnak az ember figyelmét. Tizedmásodpercek legfeljebb. Átlapozunk egy magazinoldalt, kinézünk a villamosból – a hirdetés meg tovahussan. De van, ami befészkeli magát az ember agyába. Például az egyik hipermarket divatbrandjének bikinis női.

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

Előfizetés

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem