Posztonként akár egymilliót kapnak a legmenőbb influenszerek

Borítókép: Posztonként akár egymilliót kapnak a legmenőbb influenszerek
Van mit a tejbe aprítaniuk, és nem csak az „arról híres, hogy híres” Kardashian család nőtagjairól van szó.

2020-ra 5–10 milliárd dollárra fog nőni az influenszermarketing értéke, jósolta a Hopper HQ 2018-ban. Az Insta-posztolást segítő alkalmazás alaposan beleásott a celebek nyilvános és privát adataiba és mindegyiküket (vagy az ügynöküket) megkérdezte, mennyit kérnek egy-egy szponzorált posztért.

Természetesen a Kardashian–Jenner família uralja a piacot: a Hopper HQ tízes toplistájában négy helyet is a realitysztár-család tagjai foglalnak el. És 2018 óta csak nőttek az árak, méghozzá sokszor 20-30%-kal.

A szponzorált posztok ára természetesen nem csak a követők számán múlik, hanem a posztok minőségén, tematikáján is. És a legjobban hasító oldalakon látszik, hogy mennyi munka, szakértelem van mögöttük – mármint azon kívül, hogy az oldalak tulajdonosai a közösségi médián kívül is komoly ismertségre tettek szert – mármint a tévében, a moziban vagy a magazinokban.

Az is látszik a legmenőbb Insta-accountokon, hogy a siker titka sokszor az, hogy a celeb nem mozdul ki lényegesen a saját témaköréből. A Hopper nyolc ilyen ”niche”-t különböztet meg: híresség, életmód, fitnesz, sport, szépség, divat, gasztro és utazás. Ezekben lehet, úgy látszik, a legjobban aratni influenszerként.

Most kiválogattunk néhányat a legjobban jövedelmező celeb-instagram-oldalak közül és ahol lehetett, frissítettük az adatokat: