8 dolog, amit sose csinálj a céges összejöveteleken: ezeket sosem mosod le magadról!

Borítókép: 8 dolog, amit sose csinálj a céges összejöveteleken: ezeket sosem mosod le magadról! Forrás: Getty Images/Vadimguzhva
Szuper dolog, ha egy munkahelyen néha időt szánunk a csapatépítésre, és egyszer-egyszer csapunk egy emlékezetes bulit valamilyen ünneplés formájában. Óvatosan bánjunk azonban az ilyen összejövetelekkel, ugyanis az irodai bulikon gyakran elmosódik a határvonal az elfogadható viselkedés és vállalhatatlan magatartás között, és könnyen azon kaphatja magát az ember, hogy egy apró céges baki, és pengeélen táncol az állását illetően.

Sokan veszítik el munkájukat egy céges összejövetel után

Gondoltad volna, hogy sokan egy céges összejövetel után veszítik el az állásukat? Olyan ominózus vállalati bulikról beszélünk, amiken valamiért nagyon kínos és korántsem elfogadott valamely dolgozó viselkedése, és ez a kritikán aluli magatartás sajnos egyes esetekben elbocsátást eredményez.

Bizony, az ilyen bulikon elég egy kényelmetlen megjegyzés vagy egy kínos pillanat, és rögtön megvan a baj. Olyannyira érdekes téma ez, hogy nem egy kutatás is foglalkozott már ezzel. Például egy amerikai rendezvényszervező cég nemrégiben végzett egy felmérést, mely során több mint 1000 nagyvállalat dolgozóit kérdezték meg a céges bulikról és azok következményeiről. A válaszadók 14%-a nyilatkozott úgy, hogy érdekes módon a rendezvény utáni napokban megszüntették az adott cégnél munkaviszonyát, és ez vélhetően nem elfogadott viselkedésének volt betudható. Sőt, egy munkaerőkölcsönző cég megkérdezett vezetői közül tízből kilenc főnök úgy nyilatkozott, hogy az alkalmazottak irodai partikon való viselkedése nagyban meghatározza a cégnél töltött további munkaviszonyukat és karrierlehetőségeiket.

A céges rendezvények karrier szempontból sem utolsók

A vállalati összejövetel mindamellett, hogy magába foglalhat egy-egy buktatót, szuper lehetőség egyben arra, hogy megismerjük a számunkra ismeretlen kollégákat, akikkel nem vagyunk mindennapi munkakapcsolatban, vagy éppen betekintést nyerjünk felettesünk „hétköznapi” énjébe. Ilyenkor ugyanis mindenki egy kicsit leenged és lazábbra veszi a figurát. Tökéletes lehetőség tehát a kapcsolatépítésre és az ismerkedésre, és ha esetleg váltanánk vállalaton belül, kiváló alkalom lehet arra, hogy kipuhatolózzuk, melyik osztályon milyen lehetőségek rejlenek, vagy éppen milyen nyitott pozíciókat ajánlatos messziről elkerülni és miért.

Forrás: Pexels/Pavel Danilyuk

Karrier szempontból is tehát érdemes részt venni egy-egy céges csapatépítőn, hiszen főnökünk akár olyan tulajdonságainkat is megláthatja bennünk, melyek eddig a felszín alatt maradtak, mert például a munkahely szigorú kötöttségei között nem mertük megcsillogtatni őket. Egy felmérés szerint sok vezető az ilyen rendezvények alkalmával próbálja felderíteni, melyik munkavállalóban rejlik több potenciál, kiket lehet esetlegesen feljebb segíteni a ranglétrán vagy kinevezni, és kik valók nagyobb felelősségi körrel összekapcsolható pozíciókba.

Most, hogy már tudod, milyen lehetőségeid vannak egy vállalati partin, és tisztában vagy azzal, hogy igenis hatása van a további munkaviszonyodra az, ami ott történik, lássuk, mik azok, amikre nagyon oda kell figyelj, ha céges bulira vagy hivatalos.

Galériánkból megtudhatod, melyek azok a dolgok, amiket sose csinálj egy céges összejövetelen!