Hatékonyan működő megoldások a bizalom kiépítéséhez
Cikkünkben megmutatjuk a bizalom építésének napjainkban leginkább hatékonynak nevezhető módját, egyúttal a gyakorlati kivitelezéshez is tippeket adunk.
Az üzleti életben a bizalom nehezen megszerezhető és gyorsan elillanó kincsnek számít
Mivel a legtöbb embert érte már csalódás egy-egy vásárlást követően, ezért igyekeznek alaposan megfontolni minden egyes ajánlatot. Ez a jelenség olyan kisebb téttel bíró döntéseknél is megfigyelhető, mint például egy új étterem kipróbálása.
Vonakodva hisszük el azt is, ha egy munkatársunk vagy ismerősünk dicshimnuszokat zeng az adott vendéglátóhelyről. A fejünkben ott motoszkál a gondolat, mi van, ha az illető elfogult, más az ízlése, mi pedig egy kellemetlen gasztronómiai élménnyel leszünk gazdagabbak?
Ahogyan mi magunk is elkezdünk újabb bizonyítékokat keresni az étterem hitelességéről, ugyanúgy járnak el a potenciális üzleti partnerek a cégünkkel való kapcsolatba lépés előtt?
Beszédes statisztikák a vásárlói döntések mögött megbúvó motivációkról
Egy, a Qualtrics által publikált felmérés adatai alapján az Y- és Z-generáció tagjainak a 97%-a megtekinti az ügyfél értékeléseket, 90%-nál megerősítésként képes hatni egy-egy pozitív feedback, míg 86%-ot egyenesen el is tántorít az üzletkötéstől vagy vásárlástól egy negatív hangnemű visszajelzés.
Az online értékelések bizony a 18-34 éves korosztály tagjainál erősebben építik a bizalmat a személyes ajánlásoknál. Ráadásul az ügyfelek részéről 31%-kal magasabb költés tapasztalható akkor, ha a szóban forgó termékről, szolgáltatásról vagy cégről pozitív véleményeket találnak.
Ezek a statisztikák egyazon irányba mutatnak. Ma már nem elég kizárólag a szájhagyományra és a személyes ajánlásokra bízni az üzletünk növekedését, hanem egyértelműen szorgalmaznunk kell az online értékeléseket is.
Vélemények által gördülékennyé válhat a leadek generálása
Nyugodtan kérjünk tehát visszajelzéseket a vásárlóinktól, ügyfeleinktől és beszállítóinktól. Legyünk kíváncsiak az őszinte véleményükre, a kapott adatokat pedig használjuk fel. Az értékelések publikálása erősítheti a potenciális megrendelők bizalmi szintjét, a negatív válaszok pedig a fejlődéshez biztosítanak lehetőséget.
Szerencsére ma már nemcsak a vásárlói értékelések bekérése alakítható át automatizált folyamattá, hanem a minőségi üzleti partnerek kereséséhez is létezik kézenfekvő megoldás. Az eszközök tehát rendelkezésre állnak, így hatékonyan meg tudjuk valósítani a bizalomerősítő automatizmusok felépítését.