3 elképesztő(en jó) reklámfilm!

Borítókép: 3 elképesztő(en jó) reklámfilm!
A hatás garantált! És még nevettünk is rajtuk. Vagy megkönnyeztük őket. Neked melyik a kedvenc reklámod?

Egyre kevésbé hatnak ránk a reklámok, újabb felmérések szerint már alig olvassuk el az akciókat hirdető feliratokat a boltokban. A hirdetések áradatában immunisak lettünk; a reklámipar szakembereinek alaposan fel van adva a lecke, ha az üzenetüket tényleg el akarják juttatni a közönséghez úgy, hogy az meg is maradjon a fejünkben.

Ahhoz pedig valóságos művészi kvalitások kellenek, hogy egy reklámfilmet sokan végignézzenek a Youtube-on, megosszák a közösségi oldalakon és akár közvetlenül a videó hatására meg is vegyék a szóban forgó terméket – vagy elgondolkozzanak az üzeneten, ha éppen ez volt a cél. Most mutatunk három olyan hirdetést, amitől tátva maradt a szánk.

1. A világ legmenőbb buszmegállója

Egy telekommunikációs céginteraktív hirdetéseket rakott ki Los Angelesi buszmegállókban: az ott ácsorgó utasoknak nem kellett mást tenniük, csak a mobiltelefonjuk segítségével ellátogatni a megadott webcímre. Aki megtette, annál váratlanul megjelent egy luxuskocsi vagy egy kutyaszán, amely elrepítette a delikvenst a kívánt helyre. A mobilos szoftvereket forgalmazó cég szerint az utasok valóban gyanútlan járókelők voltak, nem színészek. (Ellentétben egy korábbi, „megrendezett flashmobbal", amit egy telefontársaság rendezett egy reptéren. Azért az is elég hatásos volt!)

--pagebreak--

2. Cica a szavannán

Az imént azt állítottuk, hogy ma kész művészet eljuttatni a reklámunk üzenetét a közönséghez. Nos, ebben a macskaeledel-hirdetésben egy híres fotóművész, George Logan működött közre. Hogy a filmkockák és a fotók valódiak és a bájos szürke cirmos cica tényleg „kiélte-e vadászösztönét" ésszembeszállt-e az elefánttal vagy összebújt-e az oroszlánnal, arra nem vennénk mérget. De az eredmény így is lélegzetelállító.

Az öv alatti poénon is sokat tudunk nevetni, ha jól vannak kitalálva. Nézegess sikamlós reklámfilmeket itt!

3. A plakát, amely alulnézetből máshogy fest

Ez a kampány kicsit elüt az előző kettőtől: a lényeg a plakát, a film nem igazi reklámfilm, csak magyarázza azt. A spanyol Anar Alapítvány citylightján ez a felirat áll: „Néha a gyerekbántalmazás csak a gyerek számára látható, aki elszenvedi." Ámigazi üzenete csak alulnézetből látszik: ha esetleg egy kiskorú áldozat sétál arra bántalmazó rokonával, akkor egy olyan üzenetet kap, amit a mellette levő felnőtt nem láthat. Csak ő látja a plakáton szereplő kisfiú arcán a zúzódásokat, és csak ő tudja elolvasni a rejtett feliratot, miszerint „Ha valaki bánt téged, hívj minket, segítünk", és mellette egy telefonszámot.

Neked melyik a kedvenc reklámod? Írd meg nekünk emailben vagy kommentben!