Jóval több, mint egy feliratos póló: a MomWow közösséget teremt és az anyukák lelkét erősíti

Borítókép: Jóval több, mint egy feliratos póló: a MomWow közösséget teremt és az anyukák lelkét erősíti Forrás: MomWow
Meggyőződésük, hogy minden mami szuperhős, aki megérdemli a megbecsülést és az elismerést. Nem csupán termékeiket akarják eladni, a pozitív üzeneteiket szeretnék rajtuk keresztül eljuttatni az édesanyákhoz, a nőkhöz; hogy erősítsék bennük, igenis legyenek büszkék magukra. A MomWow márka két, egymást kiegészítő és támogató „anyukájával”, Németh Reginával és Szőke-Vígh Emesével beszélgettünk.

Mesélnétek a kezdetekről? Hogyan indultatok, honnan jött az ötlet? És egy picit magatokról is?

Regi: Két évvel ezelőtt vágtunk bele a vállalkozásunkba, aminek az alapötlete egy közös nyaraláson fogant meg. Hozzá tartozik, hogy a férjeink már nagyon régóta ismerték egymást; ovistársak voltak. Ehhez képest egészen későn mutattak be minket egymásnak. Már az első találkozáskor látszott, hogy sok közös van bennünk. Emi férje már aznap este mondta, hogy közös vállalkozás kellene nekünk, de egy óra ismeretség alapján ezt még nem tudtuk elképzelni. De hát igaza lett. Én kommunikációs, marketing területen mozgok; Emi pedig évekig dolgozott digitális dizájnerként, art directorként Londonban; illetve modern kalligráfiával foglalkozik jópár éve. Egy adománygyűjtés kapcsán merült fel bennünk, hogy szeretnénk pozitív üzenetes pólót készíteni egy Anyaotthon számára.

Mikor a közös ötlet alapján Emi megrajzolta a MOM WOW logót, azonnal tudtuk, hogy valami sokkal nagyobb lesz ebből puszta adománygyűjtésnél.

Azóta folyamatosan ötletelünk, nincs megállás. Bár nem volt egyszerű 2020-ban, a pandémia idején, mégis belevágtunk a márkánk építgetésébe, kitaláltuk a nevét, megfogalmaztuk a fő üzenetünket és összeraktunk egy basic kollekciót; amit az igényekhez mérten és az új ötleteink szerint alakítgatunk.

Emi: Igyekszünk olyan, praktikus termékeket is belevinni a kínálatunkba, amik megkönnyítik az anyukák mindennapjait. Ilyen például az óriás méretű, vászon „mami táskánk” – amiben gyakorlatilag a napjainkat éljük - vagy a kulacsunk. Utóbbi azért is nagyon hasznos, mert amellett, hogy egy fenntartható megoldást kínál, emlékeztet is az ivás fontosságára. Egy mami ugyanis hajlamos elfeledkezni arról, hogy ő maga is igyon, ne csak a gyerekét itassa egész nap.

Forrás: MomWow

Mi lenne a fő üzenet, amit a termékeiteken keresztül át szeretnétek adni a „sorstársaknak”?

Regi: Már a kezdetekkor tudtuk, hogy nem „csak” egy ruhamárkát szeretnénk létrehozni. A MomWow nem csupán egy webáruház, amin keresztül ruhadarabokat, kiegészítőket értékesítünk; annál sokkal több van benne: az általunk tervezett termékeken keresztül szeretnénk pozitív üzeneteket, megerősítéseket eljuttatni az édesanyákhoz.

Emi: Márkánkat és a termékeinken megjelenő üzeneteinket arra, a mamik közt lévő láthatatlan kapocsra, „összekacsintásra” alapozzuk, hogy mindannyian ugyanazokon megyünk keresztül. „Tudjuk, hogy te is ugyanabban vagy”. Értjük és megértjük.

Termékeinkkel azt szeretnénk kifejezni, hogy szerintünk minden mami szuperhős, és megérdemeljük az elismerést, elsősorban önmagunktól.

Nem csak a kisgyerekes anyukákat célozzátok meg, a Nemcsakanya kollekció legalábbis ezt sugallja.

Emi: Valóban így van. Nem szerettük volna ezt így behatárolni, leszűkíteni. Hogyan is lehetne, amikor egy anya mindig anya marad, akármekkorára is nő közben a gyereke. A pozitív megerősítéseink ugyanígy nekik is szólnak, persze már egy kicsit más kontextusba helyezve, másként megfogalmazva.

Regi: Nemrég a WAMP-on jártunk, ami nem kifejezetten a mi „terepünk”, a célközönsége nem éppen a kisgyerekes, babás-mamás közeg. Hatalmas öröm volt látni, megtapasztalni a rengeteg pozitív visszajelzést egy olyan közegből is, ahol korábban egyáltalán nem hallottak rólunk.

Ezek szerint jártok vásárokra is? Mennyire tartjátok fontosnak a személyes kapcsolattartást?

Regi: Nagyon fontosnak tarjuk a személyes beszélgetések, találkozások kínálta kapcsolódási lehetőségeket, amire sajnos az elmúlt másfél évben nekünk is nagyon kevés lehetőségünk adódott. Amikor lehetett, részt vettünk Pici Piacon, és voltunk már a Wamp-on is. Ahhoz képest, hogy ketten visszük a vállalkozásunkat, ebben az időszakban mi magunk sem igazán tudtunk személyesen találkozni. Ez egyébként a Covid nélkül sem lett volna egyszerű, hiszen ne felejtsük el, hogy mi is mamik vagyunk; mindketten 2-2 kisgyerek mellől építjük a mi kis szerelem márkánkat. Sokszor alvásidőben, éjjel dolgozva.

Forrás: MomWow

A termékpalettátokból látszik, hogy nagy hangsúlyt fektettek a jótékonykodásra is, az ennek szentelt, adomány kollekciótokon keresztül. Ez hogy működik?

Emi: Ez egy nagyon szép vonal, ami Regi szívügye volt. Sok szép, megható történettel gazdagodtunk már általa. Fél évente szoktuk kiválasztani, hogy kit támogatunk, ez általában vagy egy anyaotthon, vagy egy adott, rászoruló család, egy anyuka.

Regi: Reméltem, hogy a maszkot például ki tudjuk vezetni a termékeink közül, de a helyzet még messze nem úgy áll. Úgyhogy a kínálatunk része maradt. Viszont az ezekből befolyó összeg egy részét is jótékonyságra fordítjuk.

Készültök-e valamilyen újdonsággal, meglepetéssel a közeljövőben, akár már a karácsonyi ünnepek elé?

Emi: Nemrégiben vezettük be az egyedi rendelés lehetőségét; ami azt jelenti, hogy egyedi felirat elkészítését is vállaljuk. Egy személyes üzenettel elkészített póló remek karácsonyi ajándék is lehet.

Ezeket a szövegeket, ahogy minden feliratot, amit a MOM WOW termékeken és a közösségi médiában használunk, én írok, saját kezűleg, nem pedig sablon „kalligráfia” betűtípust használunk.

Ezen kívül nagyon szeretnénk workshopokat, személyes, alkotó alkalmakat is tartani; novemberben két alkalommal is közös kalligráfia készítésre invitáljuk a mamikat. Illetve azt is elárulhatjuk, hogy most karácsonyra egy külön kollekcióval készülünk: az egész család számára készített, pólók formájában. Amolyan „Az első karácsonyom” pólókkal, persze a mi stílusunkban, az én kézírásommal.

S hogy miben voltunk, vagyunk benne mi, anyák mindannyian; ezek a viccesen őszinte rajzok is ezt próbálják meg bemutatni! Lapozgass a Galériában!