Borítókép: Élete a pörgés, és a minden szempontból keményebb terepek Forrás: Molnár Tamás

Élete a pörgés, és a minden szempontból keményebb terepek

Sokat van úton, a pörgős, városi közlekedés se riasztja. Munkáját is azért szereti ennyire, mert a legkevésbé se unalmas, monoton irodai feladatai vannak; hanem egy folyamatosan változó, kihívásokkal és megoldandó problémákkal tarkított munkakörben dolgozhat. Takácsné Ihász Viola ugyanakkor semmiféle hátrányát nem érzi annak, hogy nőként többek közt flottakezeléssel is foglalkozik; egy erdészetben. A Kisalföldi Erdőgazdaság Zrt. műszaki-munkavédelmi és vagyongazdasági előadójával beszélgettünk.

- Se az erdészet, az erdőgazdálkodás; se a flottakezelés nem kimondottan nőies szakma. Mi vonzotta ezekre a területekre?

- Közlekedésmérnökként végeztem 2003-ban a Széchenyi István Főiskolán, 2004-ben kerültem a Kisalföldi Erdőgazdaság Zrt. kereskedelmi csoportjába, ahol egészen 2007-ig dolgoztam, mikor is megszületett a kislányom. 2009-ben megszületett a kisfiam is, így a két gyerkőccel 2011-ig voltam otthon, amikor is visszacsábítottak a munkába. Ekkor vettem át a flottakezelést 23 darab gépjárművel, a munkavédelmet, a vagyonbiztosítási ügyek intézését, és a közüzemi kapcsolattartást.

Jelenleg 65 autóval rendelkezünk, ezek zöme személygépjármű, és pick-up. A személygépjárműveinket a Suzuki márka különböző típusai tarkítják. 2015-ben szereztük be az első, 13 darabból álló Suzuki Jimny flottánkat, ami azóta folyamatosan színesedett, gyarapodott S-Cross-okkal, Vitarákkal. Én személy szerint az automata Vitarát kedvelem.

- Érzi-e valamiféle hátrányát annak, hogy nőként dolgozik ebben a szegmensben?

- A szakmában szerintem semmilyen hátránya nincs nőként dolgozni, mindig is műszaki beállítottságú voltam.

A férfi kollégákkal jól kijövök, főleg, amikor látják, hogy egy-egy műszaki problémájukra azonnal tudom a megoldást.

- Nőként mennyire nehéz összeegyeztetni a munkáját a családi élettel?

- Szerencsére a munkám a családdal teljesen összeegyeztethető. Nem egy kötött, unalmas, monoton irodai munkám van, hanem folyamatosan változó, kihívásokkal, megoldandó problémákkal tarkított feladatkört látok el; nap-mint nap. Még nem volt rá példa az évek során, hogyha valamelyik gyermekemnek gondja, baja lett volna, nem engedtek volna el a munkahelyemről.

Forrás: Molnár Tamás
Takácsné Ihász Viola, a Kisalföldi Erdőgazdaság műszaki-munkavédelmi és vagyongazdasági előadója

- A nőket általában rosszabb sofőrnek is tartják. Mit gondol erről a sztereotípiáról?

- Lehet, hogy a nőket rosszabb sofőrnek tartják, ezzel a gondolattal azonban nem igazán értek egyet, meg is indokolnám, hogy miért. Sokat vagyok úton és amikor figyelem a szembejövőket, főleg a családokat, azt látom, hogy többségében a férfiak ülnek a volán mögött, ők vezetnek, ezáltal sokkal nagyobb a gyakorlatuk, rutinjuk, mint az „anyósülésen” üldögélő párjuknak. Valamint sokkal több nőt látok ici-pici autóban közlekedni, míg a férfiak inkább a nagyobb autókat kedvelik. Ezért, ha baleset történik, nagyobb valószínűséggel a hölgyek sérülnek, így a statisztikák igazat mondanak, miszerint több a női baleset. Ebből pedig levonják a téves következtetést, hogy rosszabb sofőrök vagyunk.

Engem egyébként már több alkalommal is megkértek a kollégák egy-egy hosszabb út előtt, hogy én vezessek.

Ebből pedig arra következtetek, hogy bíznak bennem.

- Ön milyen autóval közlekedik és mennyi időt tölt benne naponta?

- A munkám során napi 1-3 órát töltök átlagosan vezetéssel, különböző típusokat, eltérő felszereltségű autókat használok. Sosem jelentett gondot, hogy egy automatából átüljek egy váltósba, esetleg egy kis autóból átüljek egy méretesebb pick-up-ba. Főleg a városi, pörgős közlekedést kedvelem, mert ott nem lehet unatkozni. Folyamatos figyelemre van szükség, ezért is szeretem a budapesti forgatagot.

- Milyen autótípusokból áll az erdészet autóparkja? Mely típus(oka)t használják a leginkább és miért? Hogyan váltak be a Suzukik az erdészek körében, a terepen?

- Erdészeink körében a Suzuki Jimny-k szuperül beváltak, nagyon jó terepadottságai miatt szeretik. Ez egy fordulékony modell, minden terepen ügyesen megállja a helyét. A régebbiek méreteivel van egy kis gond, de az új Jimny-knél már ezen javítottak a fejlesztők.

Forrás: PR