Ezután a hirdetés után teljesen más szemmel nézel majd a nők elleni erőszakra
A Super Bowl, az amerikaifutball-döntő az egyik legnézettebb tévéműsor Amerikában, ezért ilyenkor kerülnek adásba a legjobb és a legdrágább tévéreklámok. A látványos reklámfilmek között megdöbbentő jelenség volt ez a megdöbbentően egyszerű, nem egész egyperces hirdetés, amely új szemszögből mutatta be a családon belüli erőszakot:
A No More nevű civilszervezetkisfilmjében egy okosteló képernyőjét látjuk, amelyen sms-ek bukkannak fel. Ezekből az derül ki, hogy az üzeneteket fogadó nő éppen remekül érzi magát egy bajnokságnéző partin, míg barátnője nem tud jelen lenni. Ez a párbeszéd látható a videóban:
– Milyen a parti?
–
– Nem hiszem
– Már olyan régen nem láttalak :(
– Nem igazán jó ötlet
– Valami baj van?
– Jake már megint rossz passzban van, szerintem jobb, ha most nem megyek el hazulról
– Már megint? Jól vagy?
...és ezután csak a három pont villog a szövegbuborékban, ami azt jelzi, hogy a beszélgetőpartnerünk éppen ír.
[cikk=36632]
„Ez a videó megtanítja a nézőket a sorok között olvasni” – magyarázza a No More igazgatója a Quartz-nak. Sokszor kimondatlan mondatok, utalások nehezítik, hogy felismerjük: egy ismerősünk veszélyben van.
Ahogy az Egyesült Államokban, Magyarországon is minden 3. nőt ért már életében valamilyen erőszak.