Gigi, Kendall, Cara – a szupermodellek Insta-generációja
„10 000 dolláros napidíj alatt nem vagyunk hajlandó felkelni az ágyból.” – Linda Evangelista híres kijelentése ma már idejétmúltabb nem is lehetne. Aki nem pörög ezerrel a közösségi oldalakon, annak esélye sincs, hogy megjegyezzék a nevét.
Tulajdonképpen természetes, hogy a Facebookon, a Twitteren, az Instagramon vagy a Snapchaten végigsöprő trendek hatnak a divat világára is. A divat is szeret gyorsan változni, ezért ha a nagyobb márkák vagy magazinok észreveszik, hogy egy csinos realitysztár pofikáját több tízezren lájkolják naponta, akkor bizony azonnal lecsapnak rá. Gigi Hadid és Kendall Jenner jó példák erre: mindketten valóságshow-kban tűntek fel először, Gigi a The Real Housewives of Beverly Hills-ben, Kendall pedig a Keeping Up with the Kardashians címűben, a Kardashian család tagjaként. Mivel mindketten csinosak és az életüket milliók követik, szinte magától értetődő volt, hogy milliós modellszerződések hulljanak az ölükbe.
A valóságshow-sztárok modellsikereinek azonban nem mindenki örül; Kendall Jennernek például a modellkollégái állítólag az italában nyomták el a cigarettájukat a New York Fashion Week kulisszái mögött.
– magyarázta egy névtelen forrás az In Touchnak.
A korábbi szupermodell-generációk néhány tagja is kikérte magának, hogy valóságshow-sztárok a szamárlétra összes fokát átugorva a divatvilág krémjének kellős közepén kössenek ki. Rebecca Romijn szerint például „még senki sem bizonyította be, hogy az Insta-követők számát elismertségre lehetne átváltani”. És még ezt is mondta:
Stephanie Seymour, a 90-es évek sztármodellje pedig ezt nyilatkozta márciusban a Vogue-nak:
Kendall Jenner és Gigi Hadid ettől még kifutók százain és magazinborítók tucatjain tűntek fel az elmúlt hónapokban. A közösségimédia-elemzők szerint mindez nem csak a valóságshow-knak köszönhető, hanem az Instagramon és más közösségi oldalakon való jelenlétének is. Kendall az egyik legkövetettebb celeb: jelenleg több, mint 60 millióan követik az Instán és 18 millióan a Twitteren. És ez nem egyszerűen népszerűséget jelent, hanem komoly gazdasági érték is: mint nemrég testvérlapunk, az InStyle megírta, Kendall Jenner dollár-százezreket keres egyetlen Insta-poszttal, ha valamilyen high fashion ruhában látható a fotón és az adott márkát be is tageli a képaláírásba.
Nagyjából így van ez Gigi Hadid (csaknem 20 millió Insta-követő), a húga, Bella Hadid (5 millió), Kylie Jenner (65,5 millió!), Cara Delevingne (30 millió) vagy Karlie Kloss (közel 37 millió) esetében is. Pedig az utóbbi kettő, Cara és Karlie a „hagyományos” úton lettek topmodellek és mégis, az Insta-accountjuk nélkül ma már sehol sem lennének.