JoyNapok logo
Elérhető az Éva legújabb száma most JOY-napok kuponfüzettel!
0 nap 0 óra 0 perc

Nem hizlal, mégis jóllaksz vele, mi az?

avokádó,fogyás Forrás: Getty Images
Melyik az a gyümölcs, amelyiket a tudomány szerint érdemes lenne gyakran enned, mert segít legyőzni a farkasétvágyat?

Ez a cikk eredetileg a runnersworld.hu-n jelent meg először!

Imádjuk, ha a tudomány is alátámasztja, hogy érdemes enni azokat a dolgokat, amiket imádunk. Jöjjön egy jó hír az avokádó mániásoknak: a legfrissebb kutatások szerint jól teszed, ha gyakran fogyasztod ezt az egészséges gyümölcsöt - mondjuk is, miért.

A legfrissebb tanulmányt az Illinois Technology Institute of Nutrition Research Center kutatói készítetteték, és azt vizsgálták, hogy a zsírfogyasztás mennyire előnyös az elhízott embereknél a fogyás és a cukorbetegség kockázata szempontjából.

A tanulmányban 31 elhízott személy vett részt: ők vagy alacsony zsírtartalmú étrendet kaptak, ami 680 kalóriából állt, 76 százalékban szénhidrátot, 14 százalékban zsírt tartalmazott, vagy pedig magas zsítartalmú étrendet követtek, ahol az összekalória szintén 680 volt, de a szénhidrát kevesebb volt, a zsír viszont több.

Ebben a magas zsírtartalmú étrendben a résztvevők vagy egy fél avokádót ettek egy étkezéskor, ami 40 százaléban zsírt, 51 százalákban szénhidrátot tartalmazott, vagy egy egész avokádót, ahol 43 és 50 volt az arány. Három különböző alkalommal vagy a magas szénhidrát, vagy a magas zsírtartalmű étrendet követték, közben pedig folyamatosan vizsgálták a vérükben a hormonok szintjét.

avokádót,fogyás
Forrás: GettyImages

A résztvevők egyöntetűen kijelentették, hogy sokkal kevésbé voltak éhesek a fél, illetve az egész avokádós étkezések után. A vérminták is ezt támasztották alá: a teltségérzetet okozó aminosavak mennyisége sokkal magasabb volt az egész avokádós étkezésekben, mint a szénhidrátban gazdagokban. Ez utóbbi étkezésekkor az inzulinszint magasabb volt, ami étvágynövelő hatású.

Bár a tanulmány nem a fogyásra összpontosított, nem nehéz levonni a következtetést, miszerint érdemes a zsírokra fókuszálni az egészséges étkezésben. Ezeket ugyanis lassabban dolgozza fel a szervezet, mint a szénhidrátokat, tovább érzünk utánuk teltségérzetet, és kevésbé jön be a képbe a túlevés.

Az viszont nem mindegy, hogy a zsírt miből viszed be: korábban ebben a cikkünkben is írtunk arról milyen zsírokat érdemes fogyasztanod. Koncentrálj az egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírokra, mert bár minden zsír jobban eltelít, mint a szénhidrát, a vaj, a tejtermékek és az álatíi eredetű zsírok koleszterintartalma magasabb.

De az avokádó tényleg remek választás: sokféleképp elkészítheted, vigyáz az alakodra, jót tesz a bőrnek, az emésztésnek - igazi szuperétel!