Kozmetikumok és nők (X)

Borítókép: Kozmetikumok és nők (X)
A bőrápolási termékek tárházából kézkrémeket használnak a legtöbben a magyar nők közül, míg a legkevesebben a narancsbőr elleni küzdelemre fordítanak figyelmet – derült ki a Gerovital Plant friss felméréséből.

Télen bőrünk fokozott behatásoknak van kitéve: a hidegnek és a szárazságnak köszönhetően szervezetünk nehezen birkózik meg az évszakkal. A gyakori váltás a meleg belső és a hidegebb külső levegő között olyan bőrproblémákat eredményezhet, amelyek az év többi részében nem fordulnak elő. A megfelelő bőrápoló termékek használata egészségünk megőrzése mellett a jó hangulat kialakulásában is szerepet játszhat.



A magyar nők között a kézkrém a legnépszerűbb kozmetikum: átlagosan havonta 20-szor használják, majdnem 60 százalékuk pedig naponta legalább egyszer. A kézkrémet használati gyakoriságban a testápoló és a hidratáló arckrém követi, míg arctisztító tejet vagy tonikot csak a nők ötöde használ napi rendszerességgel.
A heti rendszerességgel legkevesebbet használt kozmetikumok közé a ránctalanító arckrém (23%), a szemránckrém (22%), a feszesítő testápoló (16%) és a narancsbőr elleni krém (12%) tartoznak.
A kutatást 2011 novemberében az NRC végezte, online kérdőíves felmérés segítségével. Az eredmények a 18–49 éves lakosságra reprezentatívak nem, korcsoport, végzettség és lakóhelytípus jellemzők alapján.