Tanítsd meg a gyereked, hogyan nyugtathatja meg magát – 5 tipp

gyerekjóga
Forrás: Getty Images

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

A

A gyerekeket ma rengeteg külső inger éri, sok irányban kell megfelelniük, ebbe pedig gyorsan belefáradnak. A relaxáció hatására képesek lesznek megnyugodni, energiával töltődnek fel, egészségesek maradnak, bónuszként pedig felnőttkori stresszhelyzetekben is előkaphatják majd ezt a megoldókulcsot. Íme, néhány egymásra épülő lépés a relaxáció felé:

Ez a cikk az Éva egy korábbi számában jelent meg.

Biztos sokszor hallottad már az „elme” kifejezést, de hogy pontosan mit jelent, az ritkábban hangzik el. Valójában az agy tevékenységéhez kapcsolódó kommunikációs és kontrollrendszer összefoglaló neve, amely a személy és a környezete közötti hatásokat értékeli. Az elme folyton pörög, elemez, osztályoz, viszonyít, és gyakran nyugtalanságot gerjeszt. A relaxáció ezért az elme lecsendesítését célozza. A figyelem a külső dolgokról a belső világ felé fordul, a test és a lélek ellazul.

Kép
forrás: Photo by Form on Unsplash
  1. Figyeld meg: milyen a gyerek természetes érzelmi állapota? Ha haragszik, fél vagy tehetetlennek érzi magát, nem tud ellazulni. Segíts neki megnyugodni, és ehhez a te érzelmi állapotod lesz a kulcs: ha te ideges vagy, nem fog sikerülni. Oldódjatok játékkal, zenével, beszélgetéssel, és ami a legfontosabb: szeretetben.
  2. Ha nyugodt az elme, összpontosíthatunk a testre. Kiválóak a gyerekjóga gyakorlatai, a játékos utánzó mozdulatok, a tánc. Kérd meg a gyereket, hogy figyelje meg, milyen helyzetben van a keze, a lába. Játssza el, hogy kertben nyújtózkodó macska, réten lapuló nyuszi. Végezzetek páros gyakorlatot: formázzatok háztetőt, legyél te az anyaállat, simuljon hozzád ő mint a kicsinyed.
  3. A megfelelő légzés elsajátítása nélkül nem jöhet létre a relaxáció. Segítsd játékosan, hogy megtanuljon odafigyelni a légzésre: fújja a szél a tollpihét, és nem szabad leesnie; lepkéket röptetünk selyempapírból. Ez már a koncentráció magas foka. Feküdjön a hátára, és tegyél egy könnyű párnát a mellkasára vagy a hasára: „Emeld fel, engedd le!” Csináljatok „méhecskelégzést” a hangutánzó légzések birodalmában.
  4. Amit úgy hívunk, hogy az érzékek visszavonása, azt a gyerekeknél játékosan így valósíthatod meg (legjobb a természetben): most csak a hangokra figyelünk pár másodpercig, aztán elengedjük őket. Most csak a színekre, a fényekre, a hőmérsékletre és így tovább. Így irányítjuk kívülről befelé a figyelmet.
  5. Amikor úgy ítéled meg, hogy a kicsi már kellően nyitott és felkészült, válassz egy relaxációs technikát. Például a reflexmozgatáson alapuló technika révén te segítheted az ellazulását. A gyerek feküdjön a hátán, passzívan, lélegezzen egyenletesen. Alsó fogással húzd fel a lábait térdben behajlítva a has irányába 3-szor, majd a karokat könyökben behajlítva a mellkashoz, szintén 3-szor. A feje mögé ülve finoman simítsd el a homlokot, az arcot, a fejbőrt és a szem körüli területet. A testrészek ellazításához „segítségül hívhatsz” egy pillangót vagy egy tündért, aki rárepül a testrészekre és könnyűvé varázsolja a testet fejtől lábig. Eljutottatok a relaxációig. Legyél végig a gyerek mellett és gondoskodj arról, hogy senki és semmi ne zavarjon meg benneteket. Fontos, hogy szabadon és biztonságban érezze magát. A relaxációs állapotban képzeletben utazhattok mesebeli tájakra, elmerülhettek a tengerben stb. A végén a gyermek fokozatosan térjen vissza, a testrészek egymás utáni átmozgatásával.

Cikkünk szerzője Szegedy Tünde gyermekjóga-oktató, óvónő www.jogaesalkototabor.com

Tovább olvasok
Pazar torták, desszertek – meg nem mondanád, hogy mind vegán

Egy 18 éves Instagram-influenszer készíti ezeket a vegán tortákat, smoothie bowlokat és nyalókákat, szó szerint a szivárvány minden színében.

Fokhagymaleves, ami leszámol a megfázással

Ha az ember beteg és szinte ki sem tud kelni az ágyból, talán a legelső dolog amire vágyik, az egy forró húsleves – viszont a legutolsó az, hogy megfőzze. Mutatunk egy jóval gyorsabban elkészíthető, gyógyhatású levest.

VB-arany, 40 kiló mínusz, új szerelem, új ország: Korok Fatima búvár

Korok Fatima búvár nemrég világbajnok lett szabadtüdős mélymerülésben. Csak 26 éves, de megélt már egy teljes, hosszú életre való kalandot, a mondanivalója bölcs, mint egy jobbfajta hetvenévesé.

10 tipp: Hogyan aludj el 2 perc alatt?

Egyszerű ötletek, amelyek segítenek abban, hogy álmatlanul forgolódás helyett pikkpakk elaludj.

3 gyógytea, ami távol tartja az orvost

Lassan de biztosan hüvösödnek a nappalok, kezdődik az immunrendszer erősítés szezonja, egyre könnyebb bekapni valami vírust. A következő három gyógyteát érdemes már megelőzésként is napi szinten iszogatnod, hogy ne tegyen parkolópályára az influenza.

Marie Kondo-idézetek, amelyek segítenek visszanyerni az irányítást az életed fölött

„Képzeld el, hogy olyan térben élsz, amely csak örömöt sugárzó tárgyakat tartalmaz. Nem erről az életről álmodtál mindig?” (Marie Kondo)

Kövess minket

ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin
ÉVA Magazin

A KARÁCSONY GYORSAN BEKÖSZÖNT – LEPD MEG MAGAD MOST EGY ELŐFIZETÉSSEL! 10+1 (ADVENT) LAPSZÁM 7645 FT HELYETT 4590 FT.

Csak 4590 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem