A pasidnak is készít bicajt a CSB-re váltó Csajbringa

Borítókép: A pasidnak is készít bicajt a CSB-re váltó Csajbringa
A napokban 5 éves Csajbringánál nagy terveket szövögetnek. A márka egyik alapítója, Kádár Viktor mesélt nekünk az új modelljükről, külföldi terveikről és arról, hová tart a hobbivállalkozásból kinőtt bringamanufaktúra.

Mindenekelőtt muszáj rákérdeznünk, tényleg egy férfi bringát láttunk a Csajbringa Facebook-oldalán?

Kádár Viktor: Mondhatni. De mi sosem hittünk igazán a férfi-női bringa megkülönböztetésben és ezt az új típust is inkább csak M-modellnek nevezzük. Úgy gondoljuk, hogy nemtől függetlenül bárki testhezálló, stílusának megfelelő bringát dizájnolhat magának nálunk, de természetesen azt várjuk, hogy az új váztípus bevezetésével több férfi választ majd minket, mint eddig.

Azt akarod mondani, hogy eddig is voltak férfi vásárlóitok?

KV: Nagyon sok. Igaz, a legtöbben a párjuknak rendeltek meglepetésbringát, vagy ha nem mertek egyedül dönteni, ajándékutalványt vettek tőlünk, de akadt azért eddig is férfi CSB-tulaj. Nekem is van több éve egy barna-sötétzöld W-modellem és imádom. Ez egy három sebességes agyváltós, kontrafékes gép, van az elején egy hatalmas kosár, nincs is ennél ideálisabb bevásárlóbringa. A Csajbringát 2010-ben azért indítottuk el, mert úgy éreztük a hölgyek igénylik az igazán stílusos, egyedi szép biciklit. Most, öt évvel később már úgy látjuk, hogy az urak is. Így természetesen az új váz bevezetésével az is célunk, hogy a hölgyek párjaiként érkező urak felől évek óta érkezett igényeket kiszolgáljuk. “Igazán készíthetnétek már pasi bringát is” – hallottuk gyakorta a műhelyben; hát most megcsináltuk. Egyébként terveink között szerepel a kínálatunk további bővítése is, de ezekről egyelőre még nem beszélnék.

Apró kis manufaktúraként hogyan boldogultok egy alapvetően tömegcikkek által uralt piacon és mik a távlati céljaitok most, 5 évvel az indulás után?

KV: Durván egy évvel ezelőtt új korszakot nyitottunk a CSB-nél. Az alapítók mellé beszállt két tapasztalt üzletember és közösen új céget alapítottunk. Ennek eredménye többek között az új, III. kerületi bázisunk, ami műhely és bemutatóterem egyben, illetve előálltunk egy új CSB típussal, az M-modellel és sikeresen megtettük az első lépéseket egy régóta dédelgetett cél, a külföldre nyitás irányába.

Feltételezzük, egy új névvel.

KV: Hát igen, evidens volna. Rengeteget agyaltunk egy új néven, és bár jó ötletek születtek, egyiket sem éreztük igazán megfelelőnek, olyannak mint ezt a 10 másodperc alatt, hasraütésre született eredeti nevünket. Így egyelőre úgy döntöttünk, meg kell próbálnunk minél többet megtartanunk e "földből kinőtt" identitásunkból. A logó mindenképpen marad és benne a CSB, amely terveink szerint külföldre lépve új márkanévként lép élő.

Mi indokolja jelen fázisban a külföldre lépést? Szerintünk még bőven lenne hová növekednetek itthon is, hisz nem vagytok egy óriásvállalat...

KV: ...és nem is szeretnénk azzá válni. A mi célunk, hogy prémium kategóriás, egyedi igények alapján készítsünk technikailag is minőségi kerékpárokat a legkisebb részletekre is odafigyelve. Bár azt gondoljuk, hogy mindezt jelenleg baráti áron kínáljuk, azt vesszük észre, hogy itthon viszonylag kevesen engedhetnek meg maguknak egy 150 ezer forintos kerékpárt. Igaz, egy éves BKV-bérlet árához viszonyítva gyorsan megtérül egy minőségi bringa ára, a mi vásárlóink azonban nem a hardcore városi bicajosok, sokkal inkább a szabadidőbringások között keresendők. Szóval bőven van még hová növekednünk, de ahhoz, hogy a mi tevékenységünk hosszú távú stratégiával, rentábilisan folytatható legyen, elengedhetetlen lesz egy magasabb árszínvonalra lépés, ennek lehetőségét pedig egyelőre a külföldi piacon látjuk.

Tervünk, hogy az itthoni műhely mintájára létrehozzunk nyugati városokban műhelyeket, ahol ugyanezzel a koncepcióval, a megrendelőinkre és igényeikre fordított minél nagyobb figyelemmel alkossunk kerékpárokat.

Szívből drukkolunk nektek, de csak akkor ha megígéritek, hogy New York, London és Párizs mellett a budapesti műhely is megmarad.

KV: Mindenképpen! Ahogyan a gyártást is szeretnénk 100%-ban hazai vonalon intézni. Jelenleg a vázak Kínában, az alkatrészek egy része az unióban, egy másik része itthon készül, az összeszerelés pedig természetesen a mi műhelyünkben. Bízunk benne, hogy a magyar piacunk is tovább bővíthető, egyre határozottabb érdeklődés érezhető a vállalati szektor részéről is, több cégnek készítettünk már az arculatuknak megfelelő céges bringákat. Terveink között szerepel ennek a vonalnak az erősítése is.