Egy pohárral belefér a kamaszok szerint: meglepő eredmények születtek egy magyar közlekedésbiztonsági kutatásban
![Borítókép: Egy pohárral belefér a kamaszok szerint: meglepő eredmények születtek egy magyar közlekedésbiztonsági kutatásban](https://cms.static.marquardmedia.hu/data/cikk/192/192363.775x400.jpg)
Közel 5000 magyar kamasz megkérdezésével végzett országos reprezentatív kutatást tavaly a Mercedes-Benz Hungária Kft., az ORFK és a Közlekedéstudományi Intézet. A felmérést a 12-18 év közötti fiatalok közlekedési ismereteinek feltérképezése végett indították, és bizony meglepő, néhol pedig elszomorító eredményeket kaptak. A hét folyamán tartott sajtótájékoztatón avattak be bennünket a statisztikákba, amelyek közül most a legfontosabbakra szeretnénk felhívni a figyelmeteket.
A kutatásban nem csak az alkoholfogyasztással, és a biztonsági öv használatával kapcsolatos kérdések kaptak helyet, hanem igyekeztek felmérni a kamaszok KRESZ tudását is, mely az előbbieknél jóval biztatóbb eredményt hozott.
Az eredmények ugyanakkor arra engednek következtetni, hogy nagyonis időszerű lenne a közlekedésre való felkészítés alap- és középfokú oktatásba történő integrálása, méginkább biztosítva ezzel a gyermekek biztonságos közlekedését, mind a gyalogos, mind pedig a járművel történő közlekedés esetében.
![](https://cms.static.marquardmedia.hu/data/cikk/192/192364.640.jpg)
A Mercedes-Benz egyébként eddig is jelentős erőforrásokat fordított a közlekedési ismeretekkel kapcsolatos edukációra: a vállalat hazai képviselete évek óta saját, MobileKids programjával igyekszik felkészíteni a legkisebbeket, a 4-12 év közötti gyermekeket a közlekedésre, míg vezetéstechnikai tréningjei a jogosítvánnyal rendelkezőknek szólnak.
(Forrás: Mercedes-Benz Hungária Kft., 2017.)