Három dolog, amit szeretni fogsz Prágában, és három, amit nem

Borítókép: Három dolog, amit szeretni fogsz Prágában, és három, amit nem Forrás: Getty Images
Csehországban nagyon jókat lehet kirándulni; eláruljuk, mire számíthatsz Prágában!

Nyáron jobban szeretünk a tengerpartra utazni, de az év többi szakában nem kimondottan ragaszkodunk ehhez. Mivel általában június és augusztus között szoktuk elhasználni a legtöbb szabadságunkat, az év vége felé már csak egy-egy napot tudunk kivenni pihenésre. Ha szívesen elutaznál egy hosszú hétvégére ősszel vagy télen, finomakat ennél és innál, Prága tökéletes választás a számodra!

A városba repülővel is érkezhetünk, ilyenkor nem egészen másfél óra az utazási idő, de vonattal (7 óra) és kocsival (5 óra) is teljesen elviselhető az út. Prága pedig különösen szép ősszel és az adventi időszakban; eláruljuk, mire készülj fel, ha oda látogatnál hamarosan.

3 dolog, amit szeretni fogsz itt:

A sörkóstolás kötelező program Csehországban, és nem véletlenül. Személy szerint én nem szeretem a keserű ízeket, de ha már Prága, kipróbáltam az ottani változatokat. És el kellett ismernem, hogy tényleg finomak, így aki ide látogat, feltétlenül szánjon egy kis időt arra, hogy kipróbálja a helyi söröket.

Mivel Magyarországtól nincs messze, nagyon sok helyen már hozzászoktak a magyar turistákhoz. Én csak kedves emberekkel találkoztam, segítőkészek voltak az eladók, egyes étteremekben pedig még magyarul is lehetett rendelni, az ott dolgozók tökéletesen megértették, mit szeretnénk enni.

Prága belvárosában nem lesz szükséged tömegközlekedésre, hiszen minden nagyon közel van. Gyalog elsétálhatsz a vártól a Károly-hídig, ezen keresztül pedig az Óváros irányába, és egyáltalán nem érzed úgy, hogy túl sokat mentél volna. Nagyjából három teljes nap alatt meg tudod nézni a legjobb múzeumokat, a belvárost és még a kilátót is; ezeket pedig érdemes is, mivel mindenhol csodaszép látványban lesz részed.

Forrás: Getty Images

3 dolog, amit nem fogsz itt szeretni

A külföldi kirándulás lényege, hogy úgy érezhetjük, egy teljesen más kultúrába csöppentünk. Nos, Prágában ezt nem fogod érezni. A város úgy néz ki, mint egy kicsinyített Budapest: a Moldva – akár a Duna – kettészeli a várost, az egyik oldal pedig inkább Budára, a másik pedig Pestre hasonlít. Arról nem is beszélve, hogy szinte mindenhol hallhatunk magyar hangokat.

A prágai metrók vonala nagyon jól kiismerhető, így ha mégis szeretnéd kipróbálni a tömegközlekedést, nem fogsz eltévedni. Azonban akárcsak nálunk a 3-as metrón, úgy általában itt is mindig hatalmas a tömeg, és furcsamód az emberek sosem várják meg, hogy a leszállni készülő emberek ténylegesen le is szálljanak. Minden alkalommal ők tolakodnak fel előbb, és csak nehezen tudnak utat törni maguknak azok, akik nem akarnak tovább utazni.

Prágában rengeteg turista van, különösen a Károly-híd közelében, így készülj fel, hogy itt mindig óriási a tömeg. Legyen este vagy reggel, eső vagy napsütés, ez a város legnépszerűbb pontja, és folyton kerülgetni kell a fotózkodó turistákat.

Forrás: Getty Images

Összességében viszont szuper város, amit mindenkinek érdemes meglátogatnia legalább egyszer!