A babakocsi közel 300 éves története: így néztek ki a régi darabok
1733-ban William Cavendish Devonshire hercege felkérte William Kent építészt, hogy alkosson számára olyan közlekedési eszközt, amelyben a gyermekeit szállítaná. Ekkor készült el a babakocsik első ismert példánya, ami egy kagyló alakú kosár volt, amire kerekek kerültek.
Benjamin Potter Crandallnak és az FA Whitney Carriage Companynak köszönhetően az Egyesült Államokban az 1830-as években kezdtek el babakocsikat forgalmazni. Akkoriban a fonott kosár volt elterjedt, de fából is készültek darabok, melyeket drága sárgaréz illesztések tartottak össze, és gyakran olyan hangsúlyos díszítést kaptak, hogy szinte már műalkotásoknak számítottak. A külcsín mellett a részletekre is elkezdtek egyre inkább figyelni és Benjamin fia, Jesse Armour Crandall olyan újításokat szabadalmaztatott, mint a babakocsikra kerülő fék, az összecsukható modell, a napernyők kialakítása és az esernyőakasztó. 1889 júniusában William H. Richardson szabadalmaztatta az első megfordítható babakocsi ötletét, azaz a kicsiknek kialakítható részt úgy tervezték, hogy kifelé vagy befelé nézzen a szülő felé. Illetve a tengely körül is egy kis változtatást végeztek, így innentől fogva a kerekek már külön mozogtak, ezzel is segítve a szülőket abban, hogy könnyebben vegyék a séta során váratlanul jött akadályokat.
Az 1920-as évekre a babakocsik léte már teljesen megszokottál vált, és ebben nagy szerepet játszott az, hogy egyre biztonságosabbak is lettek. 1965-ben Owen Maclaren repülőmérnöknek a lánya kezdett el panaszkodni arról, hogy az Angliából Amerikába tartó útja során mennyire kényelmetlen volt számára a babakocsi nehéz súlya. Így a légiközlekedés minden apró részletét jól ismerő gondos apa megtervezte az első alumíniumvázas változtatott felhajtható árnyékolóval. Ezután megalapította a Maclarent, és piacra dobta ezt az új dizájnt. A 1970-es megjelentek nem teljesen rugózott, levehető karosszériájú változatok és az apróbb, kényelmet szolgáló fejlesztések azóta sem értek véget. Gyártójától függ az, hogy milyen plusz komfortötletekkel teszik még kecsegtetővé a terméküket a vásárlók felé.