Így okostelefonozunk mi
Egyes felmérések szerint Magyarországon a felnőtt lakosság négyötöde rendelkezik mobiltelefonnal, és rohamosan nő az okostelefont előnyben részesítők száma. Utóbbiból ma már jóval többet adnak el itthon is, mint hagyományos társaikból, amelyek így lassan, de biztosan a kazettás magnó és a lemezjátszó sorsára jutnak.
Fotó: Instagram
Lássuk, hogy mi a helyzet okostelefonfronton, jöjjön most néhány érdekes adat a Vatera kérdőíves felméréseiből!
1. A nők érdeklődése mérsékelt a csúcskategóriás telefonok iránt: míg a férfiak 30 százaléka szinte az első adandó alkalommal rohant a boltba, hogy beszerezzen egy ilyen készüléket, addig a nők csupán 13,6 százaléka mondhatja el magáról, hogy már több mint két éve okostelefonozik.
2. A hazai okostelefon-tulajdonosok közel fele munkavégzés közben pötyög, 45,4 százalékuk utcán, 27,4 százalékuk a mosdóban üti el így az időt, 40,2 százalékuk pedig a tévénézést dobja fel okostelefonozással. Mindössze remélni lehet, hogy az a 40,2 százalék, aki az autóban válaszra kattintott, utasként és nem vezetőként ült a kocsiban...
3. A megkérdezettek több mint negyede arról vallott, hogy választott már ki terméket az okostelefonján.
4. A Vaterán idén tavasszal 750 ezer forintért is vettek már Omega márkájú karórát mobilról, sőt, egy Leopold Widhalm mesterhegedű is gazdára lelt úgy, hogy a vásárláshoz a vevő okostelefont használt.
--pagebreak--
Fotó: Instagram
5. Az útvonaltervező programok segítségét a férfiak 64 százaléka veszi igénybe, miközben a hölgyek esetében ez az arány 40 százalék.
6. A fotózás népszerű időtöltés, a felhasználók több mint 70 százaléka kattintgat a gépével. Ebben élen járnak a nők: tízből nyolc hölgy fényképezik a telefonjával, tíz százalékot verve a férfiakra. (A legjobb okostelefonos fotóapplikációkért kattints ide, itt pedig hasznos tippeket találasz amatőr fotósoknak.)
7. Üzleti alkalmazást tízből csak két hölgy tölt le, a férfi okostelefonosoknak viszont a fele. Egybecseng ezzel, hogy közel kétszer annyi férfi használja a kütyüjét munka közben, mint nő.
8. Az okostelefonnal vásárló nők fele ruhát választott, ami szembeállítva a férfiak 17 százalékával elég beszédes adat. Ugyanez vonatkozik az ékszerekre is: a férfiak mindössze 5 százaléka helyezett ékszert a virtuális kosarába.
Mit gondoltok a felmérésről? Magatokra ismertek az eredményeket olvasva, vagy egészen más a véleményetek? Írjátok meg kommentben!