Ezt lépi a Coca-Cola az erősődő műanyagpalack-ellenességre

Két év múlva már újfajta palackokban kerülnek forgalomba a Coca-Cola termékei Magyarországon, mert 20 százalékkal csökkenti műanyag palackjai súlyát és 40 százalékra növeli azok újrahasznosított alapanyagtartalmát. A változást nem adják ingyen, hazánk legnagyobb üdítőitalgyártója félmilliárd forintot költ az új típusú fenntartható csomagolási technológiák bevezetésére.
A környezettudatosság eddig sem állt távol a cégtől, az elmúlt esztendők fejlesztéseinek köszönhetően már ma is 15 százalékkal kevesebb műanyagra van szükség egy palack előállításához, mint 2010-ben, és folyamatosan növelték az italcsomagolásokhoz felhasznált újrahasznosított műanyag mennyiségét is, melynek aránya ma már átlagosan 20 százalék. Már idén 10 százalékkal csökken a NaturAqua ásványvizek, illetve az év második felétől 13 százalékkal kisebb lesz a félliteres üdítőitalos palackok súlya. Az intézkedések hatására összességében 4 százalékkal csökken a cég által felhasznált műanyag mennyisége.
Bár 4% nem tűnik olyan soknak, valójában ezek óriási lépések.
A The Coca-Cola Company idén januárban hirdette meg a Hulladékmentes Világ (World Without Waste) névre hallgató globális vállalását, amely szerint a cég a felhasznált csomagolóanyagok 100 százalékának megfelelő mennyiséget gyűjt vissza, továbbá 50 százalékra növeli műanyag palackjai újrahasznosított alapanyag tartalmát 2030-ig. Erről még örömmel olvasnánk, ahogy hírt kapunk róla, örömmel osztjuk meg veletek.
- „Hiszem, hogy meghosszabbítható az élet azzal, hogyha valami olyat csinálunk, amiben örömünket leljük.” - Interjú dr. Horváth Biankával, a Magyar Nemzeti Bank elnöki főtanácsadójával A női vezetők kitartása és elszántsága új normákat teremt az eddig megszokott szervezeti struktúrákban, tovább inspirálva...