Így készült a hamisítatlan Priscilla Presley kinézet a hajtól a sminkig a legújabb Elvis filmben
A legtöbbek számára a Barbie volt az év filmes eseménye, de a Lana Del Rey-t hallgató, balerinacipőt viselő, Silvia Plath-ot olvasó fiatal nők egy bizonyos csoportja számára Sofia Coppola Priscillája a befutó.
Baz Luhrmann Elvis című filmje után Coppola ugyanis egy még intimebb betekintést nyújt Amerika királyi családjába, aminek az érdekessége, hogy maga Priscilla Presley emlékiratai alapján készült.
Priscilla Presley természetesen egy igazi szépségikon is, és Sofia Coppola ezt a tényt helyezi előtérbe adaptációjában. A film nyitó képsoraiban például azonnal látjuk, hogy Priscilla (akinek bőrébe Cailee Spaeny bújt) fekete, cicás szemhéjtust és szempillaspirált visel, így már a film elejétől fogva világossá válik, hogy a haj és a smink fontos szerepet fog játszani a karakter alakításában.
A következőkben a Priscilla haj- és sminkmesterei, Cliona Furey és Jo-Ann MacNeil, a szépségápolás minden részletét feltárják, és mindent megosztanak a forgatáson használt termékektől kezdve a kulisszák mögött rejlő, Cailee Spaeny Priscilla Presley-vé való átalakulásának hajjal kapcsolatos titkaiig.
Az inspiráció
Furey és MacNeil Coppolával együtt olyan megközelítés mellett döntöttek, amely inkább Priscilla lényegét ragadta meg, és nem a közvetlen másolásra vagy megszemélyesítésre törekedett.
„A hajtervezéssel kapcsolatban abszolút kiélhettem a kreativitásomat. Az volt a megközelítésem, hogy olyan külsőt alkossak, amelyet Priscilla talán nem viselt életében, de tetszett volna neki" - mondta Cliona Furey, majd hozzátette, hogy természetesen volt néhány nyilvános pillanat, amelyet viszont a csapat extra pontosan rekonstruált, mint például Elvis és Priscilla esküvője.
„A film persze nem a nyilvános és színpadi életről szól, hanem sokkal inkább Priscilla útjáról, ahogyan nőként felnő abban a kapcsolatban és abban a környezetben.” – magyarázta Furey.
Az átalakulás
A Priscilla című film több mint egy évtizedet ölel fel, ami érdekes kihívást jelentett Furey és MacNeil számára, hiszen Cailee Spaney-t 14 éves korától körülbelül 27 éves koráig kellett ábrázolniuk.
„Az egyetlen dolog, amihez Sophia Coppola végig ragaszkodott, hogy Cailee külsejével kapcsolatban, hogy friss arcot varázsoljak neki. Bár néha a smink elég nehéznek tűnhet a vásznon, de ennek ellenére mindig láthatjuk a friss bőrét, a smink alatt ugyanis még a szeplői is látszódnak. Ez adta meg a karakter ártatlanságát ezen az utazáson."
Priscilla változó hajviselete és sminkje nemcsak az idő múlását, de a szereplő személyiségfejlődését is mutatja. A film elején, amikor Priscilla 14 éves, még smink nélküli külsőt visel. Ahogy az Elvisszel való kapcsolata fejlődik, lassan egyre több rúzst, pirosítót és szempillaspirált kezd használni.
A haj
Hogy újraalkossa Priscilla legikonikusabb kinézetét - a magasba törő, koromfekete hajat -, Furley azt mondja, hét parókát használt, Stacy Butterworth parókakészítő jóvoltából (Jacob Elordi Elvis megformálásához egyébként három különböző parókát és hajpántot használt).
Furley szerint az elsődleges szempont az volt, hogy minden paróka illeszkedjen Spaenyhez - aki nagyon vékony testalkatú -, hogy soha ne tűnjön úgy, mintha a haj viselné őt. Az egyetlen kivétel az a jelenet, amikor Priscilla teljes pompájában hagyja el a kórházat, miután megszülte Lisa Marie-t.
„A Priscilla Presley-ről készült fotókat nézve meg tudom állapítani, hogy hajpántot viselt, így ott én is hajpántot használtam.”
A smink
A Chanel egyedi jelmezeket készített a filmhez, és Jo-Ann MacNeil azt mondja, hogy a legtöbb sminktermék, amit Spaeny-n használt, az szintén Chanel volt. Priscilla jellegzetes szemsminkjének újrateremtéséhez a sminkmester a Chanel e Liner De Chanel vízálló szemhéjtusra esküszik, amelyet azért szeret, mert hihetetlenül éles vonalat eredményez.
MacNeil a színésznő arcára Armani e Liner De Chanel vízálló szemhéjtus Foundation alapozót használt, mert áttetsző a finishe: „Fedettséget, de áttetszőséget tudtam vele elérni, így még mindig látszott a bőre”.
Priscilla ajkai többnyire háttérbe szorultak a szemsminkje mögött, de MacNeil az összhang érdekében semleges Chanel rúzsokat illesztett a Priscilláról készült fotókhoz.
A végső megjelenés
Priscillánál összességében a csapat arra összpontosított, hogy a haj- és sminkválasztással tükrözze az ikon növekvő függetlenségét, ez pedig valljuk be, csodásan sikerült!