Pezsgőt! Pezsgőt mindenkinek!

Borítókép: Pezsgőt! Pezsgőt mindenkinek!
Mi az első két szó, ami eszünkbe jut a pezsgőről? Nos, egy gyors közvélemény-kutatás szerint a „Szilveszter” és az „édes”. Bárány Péter szerint ez így nagyon nincs rendjén, éppen ezért magára vállalta a hősi szerepet, hogy a hazai pezsgőhadjárat Julis Caesarjaként, jöjjön, lásson, töltsön, és győzzön. Márpedig, ha valakinek, akkor neki valóban sikerülhet megváltania a buborékok világát.

A Rézangyal Pálinka anno Péter vezénylete alatt kapott szárnyra, és landolt sikeresen Budapest legtöbb bárjában és az ország szinte minden fesztiválján.

„Tizenkettő éve piackutatás végett elmentem a Liszt Ferenc térre, és azt láttam, hogy a legtöbb itallapon a pálinka felsorolás alatt aromás szeszesital szerepelt. Mi pedig erre tudtunk adni egy alternatívát: tessék, itt a Rézangyal Pálinka, kóstold meg, ez barackból készült, és nincs benne semmi más. És amikor megkóstolták, ugyanazt láttam az emberek arcán visszatükröződni, mint most a pezsgőnél. Hogy ilyen a pálinka? Akkor eddig mit ittunk?” - emlékszik vissza Péter a kezdetekre.

„Nagyon sok hasonlóság van az akkori pálinka- és a mostani pezsgőpiac között. Olyan az egész, mintha újraélném az életemet, csak éppen más az alkoholfok és az italkategória neve.”

Péternek a pezsgő esetében azonban nem csupán azzal kell megküzdenie, hogy megmutassa az embereknek, hogy mekkora különbséget jelent, ha a minőséget választják, de azt a tévhitet is el kell oszlatnia, hogy pezsgőt csakis Szilveszterkor, vagy nagyon kivételes, ünnepi alkalmakkor igyunk.

„Azzal szembesültem, nincs meg itthon a kultúrája annak, hogy egy júliusi nyári este, sőt akár egy szimpla hétfő estén is nyugodtan megihatunk egy pohár pezsgőt – de ahogy a pálinka története is mutatja, ezen gyorsan lehet változtatni.” Péter már meg is tette az első határozott lépéseket a pezsgőforradalom élén, létrehozta saját pezsgő márkáját.

„Tudtam, hogy, ha nincs saját pezsgő-brandem, nem tudok hitelesen kommunikálni. Így megálmodtam a BREBIS-t."

Pillanatnyilag két változatban létezik: Blanc de blancs (100% chardonnay) és Blanc de noirs (100% pinot noir). Mindkettő tradicionális champagne-i eljárással készült és brut kategóriába tartozik, vagyis csak néhány gramm cukor található bennünk. És noha már ezeket is szárazként szokás emlegetni, Péter hamarosan piacra dob egy „zero dosage”, azaz 0 gramm cukorfokú pezsgőt is, amelynek az alapanyagát egy Tokaj- hegyalján termett furmint szőlő adja. De hogy a kör teljes legyen, a napokban szintén forgalomba kerül a Brebis Vintage, azaz évjáratos chardonnay pezsgő, amelyből csupán pár száz palack készült.

Péter azt szeretné elérni, hogy a Brebis-t megkóstolva mindenki, aki ezidáig visszautasította a pezsgőt azzal az indokkal, hogy nem szereti, mosolyogva csodálkozzon, hogy: Jé, ilyen a pezsgő? Ezután pedig indulhat az igazi buborékos hódító hadjárat!

„Jövőre pezsgőfesztivált szeretnék rendezni, és nagy álmom, hogy a menő teraszos vendéglátóhelyek között itt-ott felbukkanjon egy-egy pezsgőterasz is. Az a célom, hogy az idősek és a fiatalok, illetve lényegében mindenki reggel, délben, este pezsgőzzön, ha éppen úgy tartja kedve! Pezsgőzzünk alkalom nélkül, hiszen a pezsgő már maga az alkalom!” - tette hozzá Péter.