Hogyan használjuk a Google megújult Kulcsszótervezőjét?
A kulcsszótervezés lényege
A kulcsszótervezés elsődleges célja, hogy megtaláljuk azokat a keresőkifejezéseket, amelyeknél szeretnénk a találati lista tetejére kerülni, függetlenül attól, hogy fizetős hirdetésről vagy organikus elérésről van szó.
A Google Kulcsszótervező egy ingyenes eszköz, amelynek segítségével percek alatt rengeteg kulcsszó-kombinációt alkothatunk.
A kulcsszótervezés folyamata
A normál Google fiókon kívül a kulcsszótervezéshez szükségünk lesz egy Google Ads (korábbi nevén AdWords) fiókra is, amelynek létrehozása szintén ingyenes és néhány egyszerű lépésből áll. Ha kész a fiók, jelentkezzen be és máris indulhat a tervezés. A Kulcsszótervező az Eszközök menüben található. Ennek elindítása után 4 lehetőség közül választhatunk:
- Új kulcsszó- és hirdetéscsoport-ötletek keresése
- Keresési mennyiség lekérése kulcsszólistához, vagy a kulcsszavak beosztása hirdetéscsoportokba
- Forgalombecslések kérése kulcsszólistához
- Új ötletek generálása kulcsszólisták többszörözésével
Az új kulcsszó- és hirdetéscsoport-ötletek keresése esetén először meg kell adni a saját terméket, a weboldalt és a termékkategóriát. A következő lépés a célzás és a kizáró kulcsszavak megadása. Végül a finomhangolás következik a szűrők és beállítások alkalmazásával.
Új lehetőségek a Kulcsszótervezőben
Az újdonságok leginkább a finomhangolást érintik, még részletesebben meg lehet adni a szűrőkifejezéseket és egy jóval árnyaltabb kizáráslistát lehet létrehozni. Korábban nyelvre, keresőmotorra, időpontra lehetett szűrni a listát Most ezeken felül be lehet állítani a:
- márkát
- kereskedőt
- nemet és kort (pl. férfi, női, fiú, lányka)
- színeket
- egyéb tulajdonságokat
Jelenleg az új Kulcsszótervező még a béta verziónál tart, így most a szoftver saját maga határozza meg, hogy milyen plusz szűrési lehetőségek jelennek meg.
A szoftver által generált kulcsszavakat viszont csoportokba lehet rendezni. Az új Kulcsszótervező alkalmas továbbá egy jobb minőségű és tartalmú kizáráslista generálására is, így nem kell fizetnünk olyan megjelenésekért, amelyek nem a megfelelő kulcsszó kombinációt tartalmazzák.
A Toptarget Online Marketing Ügynökség a kulcsszó tervezést nem elszigetelten kezeli, hanem egy komplett marketing kampány részeként, melynek célja, hogy az adott weboldal sikeresebb legyen.