Ezért hisszük azt, hogy a drágább bor finomabb is
A boltokat járva gyakran meg-megállunk egy gyönyörűen berendezett és kialakított bor-szekció sorai között. Elmélázunk a szebbnél-szebb címkékben gyönyörködve, néhány palackot a kezünkbe veszünk, megfogdosunk, majd az árcédulára pillantunk – ez az automatikus metódus gyakorlatilag minden egyes borvásárlásnál egy és ugyanaz, ismétlődő. Bizonyított tény, hogy az árkialakítás nagyban befolyásolja a vásárlás menetét és mennyiségét.
Az egyik típusú vásárlói magatartás a közepes árkategóriájú, mutatós címkéjű befektetés, míg a másik, szintén gyakori jelenség a magasabb árkategóriájú bor mellett voksolás. Ez utóbbi magatartás nem egy esetben a szakértői véna hiányakor is megjelenhet, feltételezvén, hogy a drágább bor automatikusan biztos sokkal finomabb is.