Ha az alábbi 6 dolgot elköveted, tuti elveszted a főnököd bizalmát

Borítókép: Ha az alábbi 6 dolgot elköveted, tuti elveszted a főnököd bizalmát Forrás: Photo by JESHOOTS.COM on Unsplash
Minden kapcsolatban vannak nehezebb időszakok, de ha egyszer a főnököd előtt ásod el magad, akkor nem igen van visszaút…

Eleinte igyekszik mindenki a lehető legjobb arcát mutatni a munkahelyén, aztán persze idővel nem marad más csak a színtiszta valóság. Hiszen lássuk be, senki sem képes egész nap színészkedni (ha mégis, akkor irány Hollywood!). Miután az időnk nagy részét a munkatársainkkal és a főnökünkkel töltjük (akár csak digitálisan is), akarva akaratlanul előjönnek olyan szokások, amik másokat bosszanthatnak, ám ennél sokkal rosszabb az, ha végérvényesen leírjuk magunkat a főnökünk előtt. Lássuk, a szakértők szerint mi az a hat dolog, amit elkövetve elveszthetjük a főnökünk belénk vetett bizalmát.

1. Hogyha mindig igent (vagy nemet) mondasz

Ahogy minden élethelyzetben, úgy itt is az őszinteségen múlik sok minden. Hogyha állandóan csak elutasító nemleges választ adsz, az nem vet rád jó fény, ugyanakkor azt sem szeretik, hogyha valaki, mindenre igent mond. Légy őszinte, és ha úgy érzed, hogy valami nem fog menni (akár időben nem fér bele), akkor bátran mondj nemet rá, ha pedig megmérettetnéd magad egy nagyobb feladatban, akkor igent kell mondani. Menj bele a beszélgetésbe és ne csupán bólints a feladatokra. És a legfontosabb, hogy ne hagyd, hogy te legyél az örök igen/nem emberke a cégnél.

2. Ha arra hivatkozol, hogy nem tudod, hogy kell megcsinálni

Félreértés ne essék, simán lehet, hogy nem vagy tisztában azzal, hogy az adott feladatot, hogy kell ellátni, de nem a legjobb opció egy mondattal lerázni magadról. Ahelyett, hogy azt mondod „Nem értek hozzá”, mond azt, hogy „Rendben, segítséget kérek, hogy a lehető legjobban tudjam kivitelezni”.

3. Ha úgy tűnik, hogy unatkozol

Az időmenedzsment és az alapvető ítélőképesség hiányára utal az, ha valaki egy munkahelyen nem tudja feltalálni magát. A produktív munkavállaló minden esetben talál magának feladatot, amit csinálhat, ha ez még sincs így, akkor az bizony nem csupán szemet szúr másoknak, de még a csapat teljesítményét is ronthatja a demotiváló viselkedés. Csoda, ha nincsenek oda ezért a főnökök?

4. Ha mindig csak a felelősséghárítás megy

Vannak helyzetek, amikor bizony hozunk egy olyan döntést, ami később kiderül, nem volt jó ötlet. Vagy egyszerűen hibázunk. Hibázni emberi dolog, és hidd el ezt a főnököd is tudja. Sokkal kevésbé hozod magad kellemetlen helyzetbe, ha belátod, hogy hibáztál, mintha másokra kezdesz mutogatni. Nem mellesleg a felelősséghárító hozzáállással nem csupán a főnököd előtt írod le magad végérvényesen..

5. Hogyha mindig, mindenhonnan elkésel

Hogy lehetne egy olyan embert komolyan venni és felelősségteljes ügyeket rábízni, aki folyamatosan késik és a határidőket sem tartja? Segítünk, sehogy! Persze, alapból vannak olyan típusok, akik állandó késésben vannak, de hidd el, a főnököd előtt nem vet rád túl jó fényt, ha egy ennyire egyszerű élethelyzetben sem tudsz precíz lenni.

6. Ha állandóan csak az órádat figyeled

Tény, hogy a munka, csak munka, ugyanakkor vannak olyan alkalmak és beosztások, ahol nem lehet másodpercre pontosan akkor végezni, ahogy az a nagykönyvben le van írva. Hogyha egy munka kellős közepén vagytok, te pedig akárcsak a suliban, folyton azt várod, hogy végre „kicsengessenek”, nem leszel túl szimpatikus számára. Persze vannak alkalmak, amikor az embernek oda kell érnie mindenképpen valahova, ám, ha egy kreatív munkakörben úgy csukod le a

És ezt tudtad?