Mit egyek edzés előtt? Mit egyek utána? Íme a szakértő válaszai!

Mit egyek edzés előtt? Mit egyek utána? Íme a szakértő válaszai!
Forrás: Europress

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

E

Edzésed eredményessége azon is múlik, megfelelően táplálkozol-e mellette! Nem mindegy, mikor és az sem, hogy mit eszel.

A sikeres fogyókúra titka a megfelelő edzéstervben és a kiegyensúlyozott diétában rejlik, ám amellett, hogy mit és mennyit eszel az sem mindegy, hogy mikor! Szakértőnket kérdeztük, mit kell enni edzés előtt és mit együnk edzés után, ahhoz, hogy a legtöbbet hozzuk ki a konditeremben töltött időből.

1. Mit egyek edzés előtt?

És vajon mennyi idővel az edzés előtt ajánlatos enni? Kétségtelen, hogy üres gyomorral nem jó edzeni, viszont az is igaz, hogy közvetlenül az edzés előtt nem ajánlatos enni. Minimum egy, de a legjobb, ha másfél órával a tervezett mozgás előtt fogyasztunk olyan típusú ételeket, amelyek komplex szénhidrátokban gazdagok (például a zabkása, ami amúgy is csodás hatással van az egészségünkre). Ezek a szénhidrátok ugyanis tovább tartják a jóllakottság érzését, lassabban emésztjük meg őket, lassabban szívódnak fel és egyensúlyban tartják a vércukorszintet is – nem lesz nagy kiugrás majd energiavesztéssel járó visszaesés. Ha mégis nagyon megéhezünk sportolás előtt, együnk egy banánt vagy egy teljeskiörlésű müzliszeletet, de ennél többet semmiképp sem, mert sem az edzésünk hatékonyságának, sem pedig a komfortérzetünknek nem fog jót tenni!

Kép
forrás: Europress

2. Mit egyek edzés után?

És vajon mennyi idővel utána? Kiadós sportolás után pótolni kell az elhasznált energiát, ezért tévedés azt hinni, hogy csak fehérjét szabad enni - a szervezetnek minimális szénhidrátra is szüksége van. Ha fehérjeturmixot iszunk, azt ajánlatos rögtön mozgás után elfogyasztani (amikor képesek vagyunk már enni, inni). A fehérjére az izmok regeneràlódása miatt van szükségünk, energiapótlásra pedig ehetünk akár valamilyen teljeskiörlésű, magvas péksüteményt is, de ne túl sokat!
Ha nem vagyunk turmixivók, egy teljeskiörlésű zsömlébe pakolt natúr csirkemelles szendvics például remek választás lehet.

Kép
forrás: Europress

+1. Mit ihatunk edzés közben?

Ha komolyan sportolunk, ajánlatos közben a tiszta víz mellett hipotóniás italt is kortyolgatni – ezzel pótolhatjuk az izzadással elvesztett ásványi anyagokat. Az alacsony ozmozitású hipotóniás italból ugyanis gyorsabban szívódnak fel az ásványi anyagok, mint az ásványvízből, és nagyobb is az ásványianyag tartalmuk, mint a víznek, így azonnal képesek pótolni a veszteséget.

Szakértő: Schneiker Ádám / e-negyzet.hu

Woodstock-idézés a nagyvárosban

Inspiráló alapok és pajkos hippi stílus a Promod nyári kollekciójában

12 ex-sztárpár elmeséli, hogyan lehet a válás után is békében nevelni a közös gyerekeket

Ha valamiben, abban egyetértenek, hogy a dráma a filmvászonra való.

Napi horoszkóp május 26.: az Ikrek váratlan helyről és személytől kapnak segítséget, az Oroszlánok rátermettségüket bizonyíthatják

A hét utolsó munkanapján se feledkezz meg a horoszkópodról, mert ma is fontos üzeneteket rejtenek az egyes csillagjegyek!

Kövess minket

Előfizetés

Előfizetés

Előfizetek

Egyéves Éva-előfizetés és féléves Apa-előfizetés most több, mint 40% kedvezménnyel!

Csak 4990 Ft