Gyors fogyás edzéssel – hitek és tévhitek

Gyors fogyás edzéssel – hitek és tévhitek

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

G

Gyors fogyás a cél? Ezért izzadsz kínkeservesen a futógépen és élsz már napok óta magvakon és fűféléken? Szakértői tanácsokkal segítünk, hogy a sikerélmény ne maradjon el!

Előkerült a tavalyi bikinid, de sehol nem találod már a tavalyi formád? Vagy fürdőruhavásárlás közben szembesültél azzal, hogy összementek a méretek? Feltett szándékod, hogy a nyaralásra ismét jó lesz rád az S-es (na jó, az M-es)? Biztos recepttel sajnos nem szolgálhatunk, de azért ne kattints el – begyűjtöttünk az 5 leghasznosabb információt, amelyek segítenek eligazodni a különböző, gyors fogyás ígéretével kecsegtető edzésmódok útvesztőiben. Számoljunk le a tévhitekkel!

Kép
forrás: Europress

1. A gyors fogyás titka: a pulzus célzóna kiszámítása

A fogyókúra sikere azon is múlik, megfelelő intenzitású edzést végzünk-e – fontos, hogy a pulzusszámunk a zsírégető zónában legyen. A zsírégető zóna a maximális pulzusszámunk 60-70%-ka. A max. pulzusszámot pedig úgy tudjuk kiszámítani, hogy 220-ból kivonjuk az életkorunkat (az igazit :). Pofonegyszerű – tiszta matek. Ahhoz, hogy megfelelően monitorozd a pulzusszámot edzés közben, érdemes beszerezned egy pulzusmérő órát.

2. hány perc után kezd el "égni a zsír"?

A legelterejedtebb hiedelem szerint minimum 30 perc úszásra, futásra, taposásra, stb. van szükség ahhoz, hogy beinduljon a zsírégetés. Ha a pulzusszámunkat a zsírégető zónábn tartjuk, ez valóban így van: minimum 30-40 pec folyamatos mozgás kell ahhoz, hogy bármi eredménye legyen a dolognak. DE! Magasabb intenzitású, intervall edzéssel rövidebb idő alatt is kiválthatjuk ezt a hatást. Ha nincs időd hosszasan edzeni, érdemes ezt az edzésformát keresned, kipróbálnod. És ezzel el is érkeztünk a következő, igen gyakori (és demotiváló) tévhithez, miszerint...

3. A 15-20 perces edzések valóban semmit nem érnek?

Dehogynem! Napi 10 perc sport is többet és, mint a semmi sport, de 20 perc már igencsak hatékony lehet, ha magasabb intenzitáson dolgozol. Ha csak minimális időt tudsz a sportra fordítani keress a Youtube-on HIIT vagy Tabata edzés videókat, és mindent bele! Rövid, de kemény körökre számíts...

Kép
forrás: Europress

4. Lehet-e sporttal befolyásolni azt, melyik testrészünkről fogyjunk legtöbbet/leghamarabb?

Sajnos ezt az illúziót temetnünk kell, sőt még egy rossz hírünk van ezzel kapcsolatban: a lányok általában a mellükről kezdenek el a leggyorsabban fogyni. Nincs olyan, hogy helyi zsírégetés – bármennyi hasizomgyakorlatot is végzünk, attól nem tűnik el az izmok fölötti zsírréteg. Az izmok erősödnek ugyan, de a fogyáshoz sok-sok olyan mozgásforma is kell, ami magasan tartja a pulzusszámot. A fogyás komplex folyamat, az egész testet érinti, és sajnos a problémás területekről (has, comb, fenék) indulnak meg legkésőbb a felesleges kilók. Hiába minden, dolgozni kell, méghozzá keményen!

5. szóval akkor mit is sportoljak, ha a gyors fogyás a cél?

Ha nagy a túlsúly és kevésbé vagyunk edzettek, érdemes biciklizéssel kezdeni, 30-40 percet, heti 4-5 alkalommal. Ha kevesebb a túlsúly és láttunk már párszor edzőtermet belülről, jó választás lehet a spinning,a saját testsúlyos edzésformák és az intervall (HIIT) edzések.

Szakértő: Schneiker Ádám / e-negyzet.hu

azon is múlik, mit eszel! 5 napos diétás étrend a júniusi évában!

Kép
16 sztárcsaj, aki sokkal fiatalabb pasival jött össze

Valamiért még most is furcsának tartja a társadalom, ha a nő az idősebb egy kapcsolatban. Ezek a hollywoodi nők bebizonyítják, hogy nincs azzal semmi baj.

5 tény, ami bizonyítja, hogy a gesztenye igazi szuperkaja

Naponta egy marék gesztenye a téli időszakban és tele leszel energiával!

Íme 2016 legviccesebb és legütősebb női tweetjei!

Szakadunk a nevetéstől! Lehet, hogy magunkra ismertünk???

Madonna Trump-ellenes himnuszt csinált a Britney-slágerből + Sean Penn is megjelent a színpadon!

Az énekesnő mindent beleadott egy jótékonysági koncerten: twerkelt Ariana Grandéval, elárverezte a széket, amelyen 5 perce táncolt... Dőlt is a pénz a malawi árvák javára.

3 illat, amit érdemes bevetned a lakásodban

Szeretnéd, ha az otthonod mindig mesésen illatozna?

Kövess minket

Előfizetés

Előfizetés

Előfizetek

Ajándékozz egész évre szóló élményt! Most 50% kedvezménnyel fizethetsz elő kiadónk összes lapjára, így az Éva magazinra is. A részletekért látogass ide: elofizetesem.hu/karacsony

Csak 3475 Ft