eCAR 2020/ Renault Zoe - Városi kék villám

Borítókép: eCAR 2020/ Renault Zoe - Városi kék villám
Aktívan élsz? Cikázol ide-oda a városban? Megállsz, találkozol, elindulsz, intézkedsz – zajlik az élet, miközben tele a naptárad? A Renault ZOE a te autód.

Rögtön az első gyorsításnál megdöbbentett a nagy nyomaték. Egy benzines-gázolajos autó sokszor tötymörög, miután a gázra lépsz. Nem így az elektromos autók: itt azonnal rendelkezésre áll az erő, amitől úgy kilő, hogy a pirosnál simán otthagy akár egy sportkocsit is. A ZOE energikus, de uralható, és ettől nagyon élvezetes a vezetési élmény. Kívülről keskenyebbnek tűnik, mint amilyen odabentről, de csak a magassága miatt tolódtak el az optikai arányok. És ha magas, akkor instabil is? – kérdezhetnéd. Hát nem.

Az elektromos autókban alul nehezékként is funkcionál az akkucsomag. Ettől az autó tömegközéppontja alulra kerül, és úgy tapad az útra, mint egy Forma–1-es kocsi. A külseje megkapó – mi kékben teszteltük. (A kék valahol az ég- és a babakék között volt félúton.) Kifejezetten franciás, mondén poén, hogy a töltő nyílása az autó orrán a Renault-jel mögé került. A lámpák, ahogy felvillannak, határozottan űrhajós megoldásnak tűnnek. A kocsit épp hétvége előtt hoztam el – jelentem, a 388 literes csomagtartó szépen elnyelte a heti bevásárlás papírszatyrait. Hátul akár felnőttek is kényelmesen utazhatnak, bár elöl ilyenkor azért kicsit szűkebbre kell venni a helyet. A belső tér kifejezetten csajos – a vezető és a rideg műanyag helyett trendi szürke, kosztümszövetszerű anyagba öltöztették –, ráadásul újrahasznosított alapanyagból. A középkonzolon egy nagyobb, érintésérzékeny tableten lehet beállítani az összes beállítanivalót, ám a légkondi kényelmesen, tekerőgombokkal szabályozható, így nem kell a tablet menüjében bolyonganod, ha egy kis melegségre vágysz.

Mindent tud Felismeri a sebességkorlátozó táblákat és visszajelzést ad róluk a műszerfalon. Felszerelték sávtartó automatikával, sebességszabályozós tempomattal, automata parkolófékkel. És menő a kártyás ajtónyitás!

Sokat megy

Akár 395 kilométert is megtehetsz egy töltéssel, de ehhez óvatosan kell a gyorsítópedálra lépned. 22 kW-os töltőoszlopnál szűk három óra alatt töltheted fel száz százalékra.

MyRenault

A telefonos alkalmazás itt is sokrétű: klímát/fűtést szabályozhatsz, ellenőrizheted az akku töltöttségét, és beállíthatod, hogy csúcsidőn kívül töltődjön. És segít a környéken alkalmas töltőt keresni.

Naná, hogy kipróbáltuk ezt a kocsit is! Nézd meg a tesztünkről készült videót!