A ketogén diéta 6 veszélye szakértők szerint

ketogén diéta,ketózis,zsírgazdag diéta,szénhidrátszegény diéta,diéta,szélsőséges diéta
Forrás: Getty Images

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

Ú

Úton-útfélen a ketogén diétáról hallani, amely, ha szigorúan tartják, valóban hozzásegíthet a fogyáshoz. De megalapozott, fenntartható diétáról van szó vagy csak egy újabb extrém fogyimódszerről? A orvosok, dietetikusok véleménye sem egybehangzó. Íme legfontosabb kockázati tényezők:

Lassan minden más diétatrendet kiüt a nyeregből a ketogén diéta, legalábbis ami a népszerűségi faktort illeti. Jó eséllyel a te ismeretségi körödben is van egy-két ember, aki kipróbálta már. Csakhogy „a ketó” ellentmondásos intézmény: egyes hazai és nemzetközi táplálkozásszakértők kifejezetten ellenjavallják, mások pedig úgy látják, hogy figyelemre méltóan hatásos módszer a fogyáshoz. A magunk részéről soha nem álltunk a szélsőséges diétás módszerek pártján, és a ketogén diéta ennek határait súrolja. A böjt, a szénhidrátmegvonás és a megnövelt zsírbevitel az úgynevezett ketózis nevű jelenséget idézi elő az anyagcserénkben.

Ha valaha fontolgattad, hogy teszel egy próbát, fontos tisztában lenned a ketogén diéta veszélyeivel, már csak azért is, mert bizonyos egészségi problémák esetén akár visszafelé is elsülhet a dolog. Ezeket a kockázatokat emlegetik a szakértők leggyakrabban a ketogén diétával összefüggésben:

Nézd meg a galériánkat> 6 kép
A ketogén diéta 6 veszélye szakértők szerint

A ketogén diéta


A ketogén diétát a 20. század első felétől kezdve az epilepszia kezelésére alkalmazták gyermekekben. Ha kevés szénhidrátot fogyasztunk, a máj zsírsavakká és ketontestekké változtatja a zsírt. A ketontestek szolgálnak ezután energiaforrásként az agyban. A magas ketonszintet hívjuk ketózisnak, ez pedig csökkenti az epilepsziás rohamok számát gyerek- és serdülőkorban.

A ketogén diéta – a szénhidrátszegény összetételnek és a ketózisos állapotnak köszönhetően – természetesen fogyaszt is. A diéta szerint a napi táplálékunk ¾-ét zsírnak kell kitennie, és a negyede állhat fehérjéből és szénhidrátból. Vagyis jellemzően olyan élelmiszereket kell fogyasztani, mint a tojás, a bacon, a húsok, a zsíros tejszín, a vaj, a mogyoróvaj, a sajt. Kevesebb mennyiségben lehet zöldséget és gyümölcsöt, hüvelyeseket enni, kenyeret és gabonaféléket, burgonyát, rizst és magas szénhidráttartalmú gyümölcsöt (például banánt) egyáltalán nem. Az alkoholt is mellőzni kell. Általában csak azon diétázók számára idéz elő fogyást, akik tényleg betartják – sajnos itt a „bűnözés” nem megengedett. Ha mindezek ellenére mégis kipróbálnád a ketogén diétát, javasoljuk, hogy mindenképp konzultálj orvossal!

Tovább olvasok
Napi horoszkóp május 26.: a Szüzek a környezetük bizalmát élvezik, a Skorpiókra új kihívás vár

A hét utolsó napján is érdemes elolvasnod, mit üzentek neked a csillagok!

Az evés tanulható (és akár fogyáshoz is vezethet), állítja Tóth Balázs pszichológus, a Nemdiéta megalkotója

Tóth Balázs egész életében az ember kapcsolatát kutatta az étellel. Most a Semmelweis Egyetem doktoranduszaként folytatja ugyanezt, de közben saját, hamarosan nyíló stúdiójában is alakítja a hozzá fordulók életmódját. A legtöbben persze fogyni szeretnének, de Balázs módszere komplexebb, mint a kalóriaszámlálás.

Kövess minket

5 lapszám 3475 Ft helyett 2075 Ft-ért, lapszámonként 695 Ft helyett 415 Ft-ért

Csak 2075 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem