A britek túl Lolitásnak találták az American Apparel új reklámfotóit – le is tiltották

Borítókép: A britek túl Lolitásnak találták az American Apparel új reklámfotóit – le is tiltották
A Los Angeles-i divatház működését már eddig is botrányok szegélyezték.

A brit reklámszabályozó ügynökség betiltotta az American Apparel nevű divatcég új, „School Days" címet viselő kampányát, mert az iskoláslányt ábrázoló fotók túlságosan „a modell fenekére" összpontosítottak. Nos, ezt megerősíthetjük:

Az ügynökség azután döntött így, hogy két panasz is érkezett hozzájuk, amelyek oda nem illőnek nevezték a kampány képeit.

Az American Apparel azzal tiltakozott a döntés ellen, hogy a modell 30 éves, de az ügynökség erre csak annyit mondott, hogy ezt nem tudják megítélni, mert a feje nem látszik a képen. A mashable.com szerint két és fél éven belül ez a hatodik alkalom, hogy Britanniában betiltanak egy American Apparel-reklámot.

A Los Angeles-i központú divatház immár sokadszor hallat magáról az utóbbi években. Érdekes módon teljesen különböző eszközökkel osztja meg a közvéleményt.

Lapozz és tudd meg, milyen botrányos és ellentmondásos akciókkal került be az újságokba a divatcég a közelmúltban!

--pagebreak--

Az American Apparel sokszor egészen szimpatikusnak is mondható gesztusokkal állt elő. Például ezév elején, a szocsi téli olimpia alkalmából„a sport nem diszkriminál semmilyen szempont szerint" feliratú melegítőfelsőkkel rukkoltak elő,

amely egyértelmű reakció volt a Putyin-adminisztráció homofób intézkedéseire.

Nagyjából az olimpiával egy időben dús fanszőrzetet viselő kirakatbabák jelentek meg a brand New York-i üzleteiben...

...amivel az American Apparel szintén a sokféleség mellett szándékozott lándzsát törni.

Alig pár hónappal később, nyár elején a cég igazgatósága kiszavazta az alapítót, Dov Charneyt, miután sokadszorra vádolták szexuális zaklatással. Addigra már nyílt titok volt a policy, miszerint a márkaboltokba csak „dögös" eladókat szabad felvenni, és pár évvel ezelőtt azért is beperelték a céget, mert állítólag elbocsátottak innen egy dolgozót, akit éppen daganatos betegséggel kezeltek. Július elején pedig az American Apparelnek bocsánatot kellett kérnie a nyilvánosság előtt, amiért a július 4-i tűzijátékról szóló híradást tévedésből egy olyan fotóval illusztrálták a Tumblr-oldalukon, amely valójában az 1986-ban felrobbant Challenger űrhajóról készült!

És ez csak néhány a divatcéget övező megosztó események közül! Ellentmondásos, ugye? Írd meg a véleményedet kommentben vagy emailben!

Fotók: Twitter