A leghatékonyabb trükk, hogy könnyebben felkelj reggel akkor is, ha kint még sötét van

A leghatékonyabb trükk, hogy könnyebben felkelj reggel akkor is, ha kint még sötét van
Forrás: Getty Images

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

A

Alvásszakértők szerint egyetlen szempontot kell felismernünk, hogy ne kómázzunk hosszú percekig már napfelkelte előtt. Vagy után.

Amikor ezt a cikket írom, hivatalosan öt perccel napkelte előtt járunk, de már több mint egy órája fent vagyok. Megszoktam, hogy hat körül kelek… na jó, ez túlzás. Attól is függ, hogy mikor kerülök ágyba, ugyebár. Márpedig ha nem alszom eleget, akkor a reggeli ébredés felér egy kínszenvedéssel, pláne télen, és akkor még nem beszéltünk arról, hogy a kialvatlansággal együtt teljesen felborul a napirendem, egész nap hullafáradt vagyok, majd késő este rám tör a farkaséhség.

Szóval a titok az lenne, hogy tessék elvonulni a tollasbálba időben, ugyebár? De brit tudósok (tényleg ők) ennél konkrétabb ajánlattal álltak elő: ismerjük meg az alvásciklusunkat és aztán hagyatkozzunk rá. Egy átlagos alvásciklus 90 percig tart: könnyű félálommal kezdődik, majd megáll a szemmozgás és lelassulnak az agyhullámok, később bekövetkezik a REM-alvás, amikor felgyorsul a szívverés, emelkedik a vérnyomás és elernyednek az izmok. Ha a REM-fázis alatt szól a vekker, akkor minden bizonnyal jóval tovább tart átállni az ébrenlétre, mintha a 90 perces alvásciklus végén ébredünk fel.

Ez magyarázatot ad arra, miért nem érezzük néha kipihentnek magunkat 8-9 óra alvás után sem

állítja a Byrdie magazinnak Roger Henderson szakorvos.

De hogyan vegyük át a hatalmat az alvásciklusunk fölött?

gif

Nos, alvásszakértők a következő rendszert javasolják bevinni az életünkbe:

1. Ha hetente hatszor sikerül nagyjából ugyanakkor lefeküdnünk és felkelnünk, akkor minden esélyünk megvan arra, hogy kiegyensúlyozottá váljon az alvásciklusunk.

2. A szervezetünk az alvásért felelős melatonin nagy részét este 10 és éjjel 2 között termeli ki. Ha legkésőbb 11-kor ágyban vagyunk, akkor már sokat tettünk a minőségi pihenésért.

3. Egy kialvatlan éjszaka után a szervezetnek 24-36 órába telik, amíg regenerálódik. Ilyenkor igyunk sokat, együnk vitamint, inkább kevesebb, mint több koffeint vegyünk magunkhoz és vegyük előre a fontosabb teendőinket, mert délutánra valószínűleg kíméletlenül ránk tör a fáradtság.

4. Száműzzük a kütyüket a hálószobánkból – és lefekvés előtt egy órával már egyáltalán ne legyen előttünk képernyő.

5. Töltsünk egy kis időt minden nap a szabad levegőn.

6. A vacsoránk legyen könnyű.

7. Használjunk olyan ébresztőóra-alkalmazást, amely az alvásciklusunkhoz alkalmazkodva lép működésbe. A legismertebb ezek közül a SleepCycle, amely méri az alvásciklust és ehhez alkalmazkodva segít abban, hogy az ideális időpontban, vagyis az alvásciklusunk kezdeti szakaszában ébredjünk.
(A SleepCycle hátránya, hogy az ágyban, képernyővel lefelé kell tartanunk a telefont, ami ellentmond a kütyümentesség elvének.)


Nézd meg ezt a galériát is:

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
Folyton elalszol a kanapén? Ezért változtass rajta!
Ferenc pápa sem lehetne már spontánabb: repülőútján adott össze egy párt

Mit szólnál, ha a repülőn, amin utazol a pápa felajánlaná, hogy összead a szerelmeddel?

5 dolog, amitől szabadulj meg az egészségesebb, boldogabb önmagadért

Igazán tehetnél már magadért valami jót. Kezdd mondjuk ezekkel!

A legjobb ötletek farsangi dekorációra

Farsangi dekorációt készítenél? Most számtalan klassz ötletet hoztunk hozzá!

Az amerikai tornászlányok zaklatási ügye felvet néhány fontos kérdést, ami a #metoo-n is túlmutat

Legalább 140 fiatal lányt zaklatott Larry Nassar sportorvos, akit 2017 decemberében 60 év börtönbüntetésre ítéltek. Nem mindegyikük azért hallgatott eddig, mert szégyellte, hanem azért, mert kényszerítették rá, és amelyikük mégis megszólalt, annak volt, hogy a saját szülei sem hittek.

Ilyenek lennének a régi szexista reklámok fordított nemi szerepekkel

Régen sem kellett a szomszédba mennünk egy kis szexizmusért...

Milyen életkorban milyen házimunkát bízhatsz a gyerekre? Íme a lista

A házimunka az életünk része, ezért szülő és gyerek egyaránt akkor jár jól, ha már egészen apró korban rászoktatjuk a leszármazottainkat néhány alapvető feladatra, például hogy...

Napi horoszkóp január 18.: az Ikrek egy számukra kellemetlen helyzetet zárhatnak le, a Szüzeknek komoly céljai vannak

A csillagok mára is nagyon izgalmas üzeneteket küldtek, érdemes tehát elolvasnod a napi horoszkópodat!

A srácaim rohangálása már-már elviselhetetlen. Aztán egyik nap feljött a szomszéd és azóta nem térek magamhoz

Vajon meddig bírják a szomszédok a gyerekek hangoskodását? És hogy reagálnak? Igaz történet.

Különleges bakancslista az utazás szerelmeseinek, ami nem úti célokat ajánl, hanem új megközelítést

Nem mondjuk meg, hova érdemes ellátogatnod, azt úgyis te tudod a legjobban. Inkább ahhoz adunk tippeket, hogy miként érezd magad még jobban.

Olvadozunk! Jennifer Garner csodálatos „szerelmes levelet” talált az ötéves fiától

A 45 éves színésznő ritkán oszt meg személyes információkat a gyerekeiről, de ennek a levélkének úgy látszik, képtelen volt ellenállni.

Jobb mint a kávé: íme, egy reggeli nyújtó gyakorlatsor, ami igazán felpörget

Rázd fel magad egy bármikor elvégezhető mozdulatsorral!

II. Erzsébet szerint Sarolta az úr a házban

A 91 éves királynő a sandringhami nyaralójában, egy rendezvényen csillogtatta meg a humorát.

A levelek hulljanak, ne a hajad!

Dr. Fenyőváry Éva bőr- és hajgyógyász főorvossal beszélgettünk a hajhullás okairól.

12 bók, amit soha ne mondj egy nőnek

Vagyis leginkább senkinek. Akár nő vagy, akár férfi. Ami a szíveden, az a szádon? Ne. Akkor se.

Horoszkóp szerint rangsorolták a legjobb anyukákat: íme, a lista

A csillagjegyed nagyon sok mindent elárul rólad!

Így bizonyítsd be magadnak 2018-ban, hogy te vagy a saját legjobb barátod: 7 tipp

Olyan faramuci időket élünk, hogy időről időre emlékeztetned kell magad: még több és több olyan tevékenységet kell rendszeresíteni az életedben, ami jólesik és amit élvezel.

Neked is mindig hideg a lábad? Tudtad, hogy EZ lehet az oka?

Nemcsak télen, hanem nyáron is szembesülsz ezzel a problémával? Eláruljuk, mi állhat a háttérben!

Kövess minket

Legyen stílusos új éved! Féléves Éva-előfizetéshez most féléves InStyle-előfizetést kapsz ajándékba!

Csak 2995 Ft